Uitstekend bot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SiimOon

Uitstekend bot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 11:03

Nou hij steekt natuurlijk niet door mijn vel heen ( het moet niet gekker worden ) maar bij mijn bekken ( geloof ik ) dus aan het eind van mijn bovenbenen waar mijn buik ongeveer begint zijn er aan beide kanten 2 botten die je helemaal ziet zitten ..
Ik ben helemaal niet té dun, maar hierdoor zeggen veel mensen dat ik anorexia heb, ook bij mijn bovenarmen zie je mijn botten haast zitten, maar ik weeg gewoon 49 kilo en ben ongeveer 1.63 cm

Zijn er mensen die hier ook ervaring meehebben, en hoe hebben jullie dit opgelost ?

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:17

Omdat 49 kilo me best weinig leek, bij een lengte van 1.63, heb ik je BMI eens berekend. Met 18,4 zit je op ondergewicht (20 tot 25 is gezond), wat die uitstekende botten dus kan verklaren. Ik weet niet hoe oud je bent, zit je bijvoorbeeld in de puberteit, dan klopt je lichaam nu eenmaal van geen kanten, daar valt niet zoveel tegen te doen. Maar misschien wel iets om op te letten...

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:20

Volgens mij is het niet zo heel erg. Ik had ook altijd erg uitstekende botten. Ik heb tot in de tweede klas 38 kilo gewogen en stak toch een kop boven de rest van mijn klasgenoten uit.
Mijn botten staken ook heel erg uit, maar de schooldokter en gewone dokter maakten zich geen zorgen, omdat ik altijd al wat minder woog dan ik moest voor mijn lengte.

Dus als jij dit altijd al gehad hebt zou ik me geen zorgen maken. Ik zat ook 10 kilo onder het gewicht dat ik zou moeten wegen voor mijn lengte, maar de dokters maakten zich geen zorgen.

Inmiddels ben ik nu 1.80 en weeg rond de 63 kilo, dus het komt wel goed als je wat ouder wordt.

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:28

Volgens mij komt het wel goed hoor..
Maar als je het echt heel vervelend vind, kun je misschien even langs de HA gaan?
Want ik ken wel mensen waarbij de alvleesklier dan te snel werkt,
en dat er dus te weinig stoffen opgenomen worden geloof ik..
En daar is wel wat tegen te doen.

Dat mensen vinden dat je anorexia zou hebben,
is pure jaloezie! dat zeiden ze vorig jaar tegen mij ook,
het is toch echt goed gekomen;
ik ben nu 1.76 m en 59 kilo..

En ik zou zeggen; gewoon blijven eten,
gezond eten; niet opeens allemaal vet omdat je aan wil komen.
Maar misschien gewoon meer eten, dat kan helpen.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:50

Sommige mensen zijn wat 'hoekiger' gebouwd, en anderen weer wat 'ronder' dus dat is op zich wel normaal .

Je gewicht is iets aan de lage kant. Ik weet niet hoe oud je bent, maar in de puberteit is het normaal dat je wat te licht voor je leeftijd bent, dat komt helemaal goed als je uitgegroeid bent

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:01

sja, ik heb het topic in je onderschrift bekeken ...en als ik je zo zie ben je echt niet extreem dun ofzo...
iedereen is gewoon weer anders gebouwt ...
en bij de 1 zijn de heupbotten nu eenmaal heel makkelijk te zien en bij de ander wat minder

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:24

Je bekken zou ik me niet zo druk om maken, die zijn nu aan het groeien. Je bovenarmen zou je in principe niet moeten kunnen zien. Maar op de foto's in de onderschrift zie ik die ook niet.
Voor het mooie zouden een paar kilootjes extra er wel bij kunnen, maar je heb niet extreem ondergewicht. Je ziet er op die foto's gezond uit en als je je er lekker bij voelt, zo houden.
Dat BMI is voor mensen boven de 25 jr, dus niet echt relevant voor TS.

Aldus een meisje van hetzelfde formaat

SiimOon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 15:27

Oke nou heel erg bedankt, nee ik ben inderdaad ook niet heel dun vandaar dus dat ik het zo raar vond van die uitstekende botten. Op de foto's valt het niet zo op omdat natuurlijk mijn broek erover heen zit. Maar iniedergeval bedankt voor al de reacties .. !

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:30

Maar in je gezicht zie je er niet extreem dun uit, gewoon slank. Maak je er niet druk om, tenzij je natuurlijk ieder snoepje al afslaat om op dit gewicht te blijven.

SiimOon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 15:36

Op foto15. kan je het een klein beetje zien

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:37

Oh joh, als ik die foto's bekijk, hoef jij je toch nergens zorgen om te maken? Ziet er zeker niet supermager uit, je bent gewoon een slankie.

Babeth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:31

Heb ik ook, niks om je zorgen over te maken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:46

Ik heb dat ook. Gewoon in spijkerbroek ofzo zie je het gelukkig niet, in bikini des te beter
Ik zou niet weten wat je eraan kan doen, blijf het topic volgen mocht er iemand met een gouden tip komen

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:51

Je zou misschien de spieren kunnen trainen die er over heen, en omheen lopen Zodat het wat 'opgevulder' is, en de botten minder uitsteken

SiimOon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:01

Maar met welke oefeningen zou ik juist die plek moeten trainen dan ?

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 00:39

heb ik ook. En zit ook niet op ondergewicht normaal. Ik denk dat dat ook gewoon je bouw is. aan je heup kan je geen spieren trainen, niet op de plek waar die knoken uitsteken. I heb het ook aan mijn schouders en zo onder mijn nek. Daar heb ik het heel erg, terwijl ik toch niet echt 'niet gespiert' ben aan min schouders en armen...

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:59

Dat uitsteken van je botten heeft meer met je bouw te maken dan met te mager zijn hoor. Ik ben namelijk te zwaar en zelfs bij mij steken die botten nog iets uit als ik sta, en als ik lig helemaal.

LisaMS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:02

Heb ik ook last van ik ben 14 en ben 1.65 ongeveer en weeg 47, iedereen denkt dak anorexia heb, maar das echt NIET ZOO!!!!! kotmvast wel goed ik eet nu vijf roze koeken per dag op school maar kom er geen kilo van aan, vet raar. gewoon gezond blijven eten

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:26

Ach liever te dun dan te dik. Ik kan vooral zien of ik aankom aan de 'kuiltjes' in mijn onderrug, boven je stuitje. Verder zou ik me er niet druk over maken hoor. Mensen die je zeggen dat het lijkt of je anorexia hebt, zijn vaak idd jaloers. Als jij weet dat je genoeg eet, hoef je je daar helemaal niets van aan te trekken!

Ga vooral niet ongezond eten! Alleen kom je misschien niet aan van eten, het blijft wel ongezond. Dat vet koekt net zo snel in jouw aderen aan als bij anderen.