Chlamydia...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Chlamydia...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:10

Een vriendin van mij heeft sinds 3 maanden wat met een vriend van me. Helemaal hoteldebotel en nog flink in de hormonenperiode , maar nu kreeg meneer anderhalve week geleden last bij het plassen. Hij naar de dokter, uitstrijkje gemaakt en naar het lab, kuurtje mee. Zij ook naar de dokter, zelfde kuurtje mee, de uitslag kwam van de week: chlamydia...

Ik zou meteen op m'n achterbenen staan, want het komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. Ik ken hem al wat langer dan zij en hij staat ook niet als erg trouw bekend, maar dat is tot daar aan toe. Hij zweert dus dat hij echt niet vreemd is gegaan, en dat het hem een raadsel is hoe hij eraan komt. Heb even op internet lopen neuzen en op de meeste sites komt naar voren dat het een incubatietijd heeft van rond de 1-3 weken, de besmetting moet volgens dat rekensommetje dan hoogstens een maand geleden zijn, en dus geen 3 maanden geleden (als hij het bijv. van haar gehad zou hebben).

Voor mij zou het dus duidelijk zijn, maar dat wil er bij mijn vriendin nou niet bepaald in. Maandag belt ze naar de dokter om te vragen of er een andere verklaring zou kunnen zijn (misschien toch een veel langere incubatietijd?!) en ik heb d'r ook maar gepusht om bloed te gaan laten prikken op hepatitis en HIV, je weet het natuurlijk nooit...

Maar dat is dus ook de vraag hier, kan het zijn dat hij het toch vóór haar tijd heeft opgelopen, of dat zij hem besmet heeft en dat hij er nu, 3 maanden later, pas last van krijgt? Volgens mij níet, maar het duurt me te lang om tot maandag af te wachten

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:15

neej lijkt me heel onwaarschijnlijk hoor. maar gat t eens even opzoeken in mn studie boeken als ik wat heb gevonden laat ik t weten!

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:24

nou wat ik dus al dacht neej hoor hij moet wel vreemd zijn gegaan. bij vrouwen zijn de klachten vaag dus kan je niet precies zeggen hoelang ze t al heeft. bij mannen zijn de klachten duidelijker en krijgen binnen 1a2 weken verschijnselen. en ze moet zich idd zeker laten testen op hep. en hiv!!! succes ermee

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:11

Vrouwen kunnen langer met chlamydia rondlopen zonder dat ze het weten, mannen krijgen over het algemeen wel ergens 'last' van, vaak wordt er dan ook gemerkt dat er iets niet in orde is en zo komt de vrouw er vaak achter dat zij ook iets onder de leden hebben.
Vind het zelf dus wat vreemd dat hij dan pas na 3 maanden last zou hebben en dat zij hem besmet heeft. Of hij heeft er langer mee rondgelopen en zich ervoor geschaamt en het nooit eerder heeft durven vertellen?

Wil niet zeggen dat ik 100% zeker weet dat meneer vreemd is gegaan, maar die kans is veel groter dan dat zij hem besmet heeft. Sneu hoor, veel succes voor je vriendin.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 10:08

Kimberley77 schreef:
Vrouwen kunnen langer met chlamydia rondlopen zonder dat ze het weten, mannen krijgen over het algemeen wel ergens 'last' van, vaak wordt er dan ook gemerkt dat er iets niet in orde is en zo komt de vrouw er vaak achter dat zij ook iets onder de leden hebben.
Vind het zelf dus wat vreemd dat hij dan pas na 3 maanden last zou hebben en dat zij hem besmet heeft.

Inderdaad, en het kan ook bijna niet dat zij hem besmet heeft, plus dat zij voor hem een lange relatie heeft gehad en niet heeft rond lopen scharrelen, ze zou dus ook niet weten waar zij het opgelopen zou moeten hebben...

Citaat:
Of hij heeft er langer mee rondgelopen en zich ervoor geschaamt en het nooit eerder heeft durven vertellen?

Dan zou hij dat nu toch wel tegen d'r zeggen (z'n relatie staat nogal op het spel en hij is zowiezo niet dat hij zich snel schaamt), maar dat 'excuus' is nog niet boven water gekomen...

Citaat:
Wil niet zeggen dat ik 100% zeker weet dat meneer vreemd is gegaan, maar die kans is veel groter dan dat zij hem besmet heeft. Sneu hoor, veel succes voor je vriendin.

Hij heeft z'n reputatie nou ook niet bepaald mee ... Ze hebben elkaar via mij leren kennen en ik heb ook nog even 'n hartig woordje met 'm gesproken voor het echt wat werd, dat hij nu toch wel hard z'n best ervoor moest gaan doen. Zij is echt hélemaal hoteldebotel, hij ook zo lijkt het, maar ik acht de kans dat hij níet is vreemd gegaan zéér klein. En het siert hem niet bepaald dat hij het dan niet toegeeft, al kan ik dat ergens wel snappen, want dan is het de zoveelste keer en kan iedereen hem wel voor z'n kop slaan dat hij zoiets moois weer vern*ukt, letterlijk en figuurlijk...

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:20

Zonde hoor dat hij zich niet in kan houden he. Nadeel is dat hij zijn reputatie al niet mee heeft, als er dan zoiets als dit gebeurd is het vaak de som bij elkaar optellen en je weet gelijk het antwoord..
Ik hoop dat hij nu ontzettend geschrokken is, mocht er nog een kans inzitten dat hun relatie wordt wat het was , dat hij zich wel een tweede keer bedenkt voordat hij bij anedr in bed stapt..
al gok ik, dat als je vriend vreemd is gegaan en dan net de pech heeft chlamidya op te lopen, de kans ook erg klein is dat een relatie weer goed komt, bedoel het vertrouwen zal nihil zijn.

Maya1990

Re: Chlamydia...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:20

heel slim renee
Sneu voor die vriendin..! maar zoals de rest ook al zegt, lijkt het me ook dat hij is vreemdgegaan.
heeft ze zich al verder laten testen?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 14:09

Ze belt maandag naar de dokter om te vragen of er een andere verklaring voor zou kunnen zijn behalve een evt. misstap van zijn kant en ik heb er op aangedrongen dat ze dan ook gelijk een afspraak maakt om bloed te laten prikken op hep. en HIV. Dat vond ze gelukkig ook wel een goed idee, maar die afspraak staat dus nog niet.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:39

Remember ik heb zelf chlamydia opgelopen tijdens een vaste relatie van vier jaar (de zak ) en ik kwam er pas jaren nadien achter toen ik in de tijd kwam van de ONSs.
Ik denk wel dat de kans groter is dat hij is vreemdgegaan maar gezien mijn eigen verhaal zou ik het nooit met zekerheid durven zeggen. Eerlijk gezegd: ik hoop het wel voor je vriendin want als ze chlamydia langer met zich heeft meegedragen is de kans er dat ze verminderd vruchtbaar of zelfs onvruchtbaar is geworden erdoor. Ze weet dan in elk geval nu wat ze aan haar vriend heeft.

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:44

Misschien is mevrouw wel vreemd gegaan.... en heeft ze het aan hem gegeven! Kan toch...

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:01

gelukkig zelf geen ervaring met soa's ondanks dat ik niet altijd even braaf ben geweest
maar wat ik weet van de huisarts is dat je als vrouw met chlamydia rond kan lopen zonder dat je het door hebt en er zelfs onvuchtbaar van kan worden, mannen merken meestal vrij snel dat ze ergens last van hebben als ze chlamydia hebben
maar als hij er pas geleden last van kreeg dan lijkt het me dus logisch dat hij het ergens de afgelopen tijd opgelopen heeft
maar het zou eventueel dus wel via je vriendin kunnen, die ongemerkt al langer met chlamydia heeft rondgelopen van haar ex
als die ex zich laat testen(en ook 100% eerlijk de uitslag doorgeeft ) heb je duidelijkheid of je vriendin het van huidige vriend of van haar ex heeft gehad

en dan zou het dus erg logisch klinken dat meneer afgelopen tijd met een ander onveilige sex gehad heeft, maar helemaal zekerheid heb je dnek ik pas als je er achter komt wie het als 1e had, vriendin of hij
en dan als hij degene is die het als 1e had erachter kan komen van wie hij het gehad heeft, en dan aan haar vragen wanneer ze voor het laatst sex met hem gehad heeft, voor of tijdens zijn relatie met jouw vriendin

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:15

Zíj is dus absoluut níet vreemd gegaan !

Aangezien het een incubatietijd van 1-3 weken heeft, zou hij er 2 maanden geleden al last van moeten hebben krijgen, áls zij al besmet was. De besmettingskans bij seksueel contact is 70%, lijkt me sterk dat het dan 2 maanden goed gaat voor hij het krijgt van haar. Hij kreeg anderhalve week geleden klachten, betekent dat hij tot hoogstens een maand terug besmet moet zijn geraakt, en ze hebben al 3 maanden seks, dat stemt niet helemaal overeen dan.