Ik zou meteen op m'n achterbenen staan, want het komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. Ik ken hem al wat langer dan zij en hij staat ook niet als erg trouw bekend, maar dat is tot daar aan toe. Hij zweert dus dat hij echt niet vreemd is gegaan, en dat het hem een raadsel is hoe hij eraan komt. Heb even op internet lopen neuzen en op de meeste sites komt naar voren dat het een incubatietijd heeft van rond de 1-3 weken, de besmetting moet volgens dat rekensommetje dan hoogstens een maand geleden zijn, en dus geen 3 maanden geleden (als hij het bijv. van haar gehad zou hebben).
Voor mij zou het dus duidelijk zijn, maar dat wil er bij mijn vriendin nou niet bepaald in. Maandag belt ze naar de dokter om te vragen of er een andere verklaring zou kunnen zijn (misschien toch een veel langere incubatietijd?!) en ik heb d'r ook maar gepusht om bloed te gaan laten prikken op hepatitis en HIV, je weet het natuurlijk nooit...
Maar dat is dus ook de vraag hier, kan het zijn dat hij het toch vóór haar tijd heeft opgelopen, of dat zij hem besmet heeft en dat hij er nu, 3 maanden later, pas last van krijgt? Volgens mij níet, maar het duurt me te lang om tot maandag af te wachten