Tip roosprobleem!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Tip roosprobleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 21:55

Even een hele goede tip voor mensen die last hebben van (chronische)roos en constitutionele eczeem op de hoofdhuid.
Ga onder de douche maak je haar nat en doe er een flinke lading Cole's Liniment(ja het paarden massage middel ja) op. Laat dit goed intrekken en wacht tot je echt niks meer voelt. Op gegeven moment lijkt het namelijk alsof het uitgewerkt is maar als je dan onder het warme water gaat verbrand je je hoofdhuid bijna omdat het zo koud wordt.
Spoel het na en niet uitwassen. Doe dit ongeveer 3 4 keer per week, heb je het echt heel erg gewoon elke dag. Je hoeft je geen zorgen te maken om dat je haar vettig wordt. De inhoud van de cole's breekt namelijk ook vuil af.
Heb je wondjes op je hoofd doet het wel erg veel pijn maar vene de kiezen op elkaar. De eerste twee keer lijkt het helemaal niet te helpen maar daarna merk je ineens veel verschil. Geen jeuk meer en het voelt gewoon een heel stuk rustiger.

Ik merkte aan m'n eigen haar dat het ook voller werd en veel meer glans had. Kortom het werkt echt ideaal. Echter zul je wel je nek in moeten smeren met een flinke lotion omdat je haar erop hangt droogt het ene beetje uit, maar dat is ieder voor zich

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:31

Hé bedankt voor de tip, ik heb het 1 keer in de zoveel tijd, ga het gelijk noteren

Maarruh, wat ik me bij dit soortd ingen altijd afvraag he, hoe komt men erbij dat het werkt? Bedoel, iemand moet dit topch als eerste hebben uitgeprobeerd en waarom, hihi.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 06:26

ik kom er aan via de eigenaar van m'n lievelings paarden. die gebruikt cole's overal voor. Wonden, voetschimmel, insecten beten etc etc. Zoals we weten kan cole's bij paarden voor van alles gebruikt worden(spieren, bene, gewrichten) maar wat mensen niet weten is dat cole's ook geweldig werkt op wonden die niet goed willen genezen, op ontstekingen etc etc. Wildvlees is altijd een beetje gelig van kleur en dan zie de bloedvaten erdoor lopen dus beetje rode lijntjes erdoor gewoon vies dus. Doe er wat cole's op en het trekt wit weg.

Vroeger overigens werd cole's ook in ziekenhuizen gebruikt. Sinds een jaar of 40 niet meer omdat er teveel nieuwe chemische producten op de markt kwamen.

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:17

Bedankt voor de tip. Ik heb er af en toe ook wel eens last van en mijn moeder heeft een soort ziekte ofzo waardoor ze het heel erg krijgt en ze krijgt het ook niet weg.

Kijken of dit werkt, bedankt voor de tip.

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:45

hihi, ja ik was benieuwd. Cole's heet het? Gewoon verkrijgbaar bij paardensportzaken? Ik ken het nl nog niet, oops.
Haflingerfan, is het bij jouw moeder soms psoriasis?

boytjeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:07

Ik heb meschien ook nog wel wat ik heb ook last van wat roos maar ook van een soort eceem.Maar las op de bij sluiter ook voor hardnekkige roos Teerschampoo stinkt als de klere maar het helpt ook super.