Hoelang last van narcose? (verstandskiezen eruit)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jestop

Hoelang last van narcose? (verstandskiezen eruit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 21:46

Ik heb afgelopen woensdag mijn verstandskiezen (4) laten trekken onder narcose. Ik heb best heel veel pijn en ook heel erg keelpijn. De dag zelf heb ik geen last van de narcose gehad maar vanmiddag werd ik ineens niet goed. Kreeg het verschrikkelijk koud (had zelfs een trui aangedaan) en werd ongelooflijk misselijk...kan dit nog door de narcose komen? Heb geprpbeerd de huisarts te bellen maar die was hem vanmiddag al gevlogen.
In mijn mond gaat het ook nog niet echt goed. Wanneer weet je of het ontstoken is?
Ik heb daar nl. niet echt info over gekregen in het ziekenhuis....heb de kaakchirurg zelfs niet eens gezien of gesproken...!! Dus ik weet eigenlijk ook niet hoelang de pijn nog aan blijft houden....

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:14

Narcose (gehele verdoving neem ik aan?)
Heb ik 2 jaar geleden ook laten doen ivm heel veel angst voor naalden. Maar ik heb zelf geen last van gehad behalve dat ik in eerste 2 uur heel veel moest overgeven.

En hoe bedoel je precies, niet zo goed in mond? (is er btw gesneden daarin, hecting erin of niet?)
En het lijkt me dat je koorts hebt.

iig beterschap!

(En belachelijk dat je de kaakchirurg niet eens hebt gesproken
Ik moest eerst van te voren erheen voor een gesprek en toen voor en na de "operatie" heb ik hem gesproken *maar het schijnt dat hij echt te aardig is* )

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 22:25

ja narcose, alle vier de kiezen zijn eruit en er ziten hechtingen in maar het is heel dik geworden en doet steeds meer pijn eigenlijk. Ja heel raar dat ik geen info heb gekregen, maar op dat moment was ik blij dat ik het ziekenhuis uit mocht en later bedacht ik pas dat ze mij helemaal geen info hebben gegeven...

Maar toch raar dat ik na 2 dagen ineens helemaal niet lekker word, dus ik vraag me af of dat toch door de narcose kan komen?

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:42

Geen idee. Ik heb er iig niet lang last van gehad, nadat ik wakker ben geworden ben ik zelfs niet één keer weer in slaap gevallen.

Ik had het op een dinsdag laten doen en heb héél de week wel last gehad van ja, dat het wat opgezwollen was. En zaterdag's was ik gaan werken (werk bij de bakker) heel de dag gepraat en 's avonds kreeg ik m'n mond niet meer open. (Terwijl ik wel elke dag 3 pijnstillers moest nemen...)

Maar na een week ofzo was dat allemaal wel over. Maar heb gehoord dat sommige mensen er langer last van hebben dan andere. Een klasgenoot van me kwam de volgende dag weer naar school zonder pijn, een andere was 2 weken thuis...

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:59

de narcose weet ik alleen maar dat de ene er meer last van heeft dan de andere...

over de verstandskiezen... meestal houdt je nog wel een weekje last en begint het daarna wat minder te worden...
Je weet of het ontstoken is als je een "vieze" smaak in je mond krijgt of dat je duidelijk uit je mond gaat stinken...
Ook moet je wel gewoon poetsen en het goed schoon houden...
Je moet niet bang zijn dat het weer open gaat want je moet het juist schoonhouden...
dus gewoon zachtjes met je tanden borstel erover heen en na het eten je mond even spoelen...
Je kan altijd bellen met de afdeling kaakchirurgie in het ziekenhuis... met eventuele vragen...

BrankaZ

Re: Hoelang last van narcose? (verstandskiezen eruit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:57

Bij mij zijn jaren geleden 3 verstandskiezen tegelijk verwijderd en wat ik mij kan herinneren is dat ik een hele tijd een soort lamme tong had. Kwam vermoedelijk doordat er een klem op was gezet om te voorkomen dat die in mijn keel zou glijden tijdens de operatie.
Omdat ik zelf allergisch ben voor de narcose kan ik mij alleen herinneren dat ik al vanaf het moment dat ik bij kwam mij beroerd voelde en dat het enkele dagen duurde.
Wat betreft ontsteking was het zoals BeNGeL aangeeft: ik had een viese smaak in mijn mond. Sommige kaakchirurgen geven spoelmiddel mee om dat te voorkomen, die van mij niet. Hij heeft het schoongemaakt toen ik na een week of 1,5 terugkwam voor controle.
Ik heb trouwens een week vloeibaar en geprakt voedsel gegeten omdat ik door de zwelling niet goed mijn kaken van elkaar kreeg. Die zwelling gaf ook een paar 'prachtige' hamsterwangen die op een gegeven moment alle kleuren van de regenboog hadden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:19

Toen ik onder (gehele) narcose ben geweest heb ik een jaar last gehad van verschrikkelijke vergeetachtigheid. :/

En vooral in het begin, toen vroeg ik bijvoorbeeld hoe laat het was, en dan 1 minuut later alweer omdat ik alweer vergeten was dat ik dat gevraagd had.
En verder een jaar lang moeite gehad met het onthouden van namen en dingen e.d.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:28

Dat is best vervelend zeg

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:57

Ik mocht de eerste dagen net niet poetsen. Ik moest mijn mond spoelen met een of ander spul dat ontsmettend werkt. (Wel twee weken ofzo.)
Omdat ik anders de wond weer open kon 'schuren'. Na twee dagen ofzo mocht ik voorzichtig poetsen. Maar ik kreeg dus wel van dat spoelspul mee.

Annetje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:01

Mijn vader heeft het ook gehad, hij moest (weet niet hoelang) zijn mond met kamille thee spoelen en het werkte echt volgens hem.

naja succes

LadyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:18

owhh ik wordt hier een beetje angstig van, ik moet as woensdag mn 2 kiezen laten trekken. en die vrijdag heb ik een feest, die zaterdag moet ik werken en zaterdag avond heb ik een verjaardag en ik ben nu al een beetje ziekjes........

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 09:22

Ik heb inderdaad ook dat spul meegekregen om te spoelen, heb ook allemaal wondjes in mijn mond, maar ik ben niet meer ziek ofzo. Alleen nog heel veel pijn, hoop dat dat nou eens minder gaat worden.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:28

normaal krijg je informatie mee naar huis en ook een nummer dat je altijd kan bellen, vreemd dat je weinig info hebt gekregen.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:31

Ja, dat kan zeker van de narcose komen. Ik ben er iig altijd een week goed ziek van . Maar ik ben wel overgevoelig daarvoor, dus het verschilt per persoon denk ik
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 07-05-06 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:32

LadyS schreef:
owhh ik wordt hier een beetje angstig van, ik moet as woensdag mn 2 kiezen laten trekken. en die vrijdag heb ik een feest, die zaterdag moet ik werken en zaterdag avond heb ik een verjaardag en ik ben nu al een beetje ziekjes........

Trekken is iets anders dan snijden Daar heb je als het goed is geen last meer van daarna.

LadyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:30

verootjoo schreef:
LadyS schreef:

Trekken is iets anders dan snijden Daar heb je als het goed is geen last meer van daarna.

yeeeh je hebt mn dag weer goed gemaakt!

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:22

Ik meende dat er altijd maar 2 verstandskiezen per keer verwijderd worden... dat is mij in ieder geval verteld...

Ik heb bijna een jaar geleden mn onderste verstandskiezen laten verwijderen voor een operatie.
Heb er niet erg veel last van gehad, alleen stijfe mond enzo. Wel zware pijnstillers om de nachten door te komen, maar kon na een week wel weer bijna normaal eten...

boytjeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:03

Hoi ik moet aankomende maandag voor me verstandkiezen ook onder narcose ben benieuwd.Hopen dat het niet pijn gaat doen

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:06

Welshfanatic schreef:
Ik meende dat er altijd maar 2 verstandskiezen per keer verwijderd worden... dat is mij in ieder geval verteld...
Bij mij zijn ze alle vier in één keer verwijderd.

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 13:32

bij mij dus ook, ik heb er helemaal geen pijn meer aan alleen die hechtingen zitten er nog in en dat is erg irritant

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:53

Jah die zijn oplosbaar toch? Merk je niks van verder als ze verdwijnen... Als het goed is 'eet' je die wel een keer op.

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 20:09

klopt volgens mij heb ik er net eentje ingeslikt....