Verminderde werking v.d pil door antibiotica?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Verminderde werking v.d pil door antibiotica?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 18:27

Oh fijn....heel fijn...
Heb net 3 antibiotica kuren achter de rug.
1 van tien dagen.
en 2 tegelijk van 7 dagen.

Nu heb ik een probleempje;
Ik wordt maar niet ongesteld,ben bijna twee weken over tijd.

'Oh', zei m'n moeder ' dat komt omdat met antibiotica de pil minder goed werkt!'

Met andere woorden,of ik ben zwanger,of mijn lichaam is gewoon zwaar ontregelt.

Maar ik vind wel dat de dokter/apotheker mij hier op had moeten wijzen,tevens in de bijsluiter van de medicijnen stond hierover ook niks geschreven.
Stel dat ik zwanger ben omdat de pil niet goed heeft gewerkt,wat doe ik dan?En wie schrijf ik erover aan?

Als ik zondag nog niet ongesteld ben geworden ga ik een test halen,je weet maar nooit...

Weet iemand hier de feiten en fabels over?

Twaalf

Re: Verminderde werking v.d pil door antibiotica?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:28

Ik geloof dat antibiotica inderdaad de werking van de pil beinvloedt.
Ik heb een paar jaar geleden antibiotica moeten innemen voor een longontsteking en ik dacht dat dat in de bijsluiter stond.

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:30

in de gebruiksaanwijziging van de pil staat dat de werking door antibiotica vermindert kan worden.

En als je zwanger bent is er niemand anders verantwoordelijk dan de vader en jij zelf. Als je aan de pil bent wil dat nog niet zeggen dat je zomaar onveilige seks kan hebben.

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:31

Ik weet niet of alle antibiotica de pil beïnvloeden, maar het kan idd wel. Dit staat hoogstwaarschijnlijk ook in de bijsluiter van de pil.

Wendy15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:33

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:37

Antibiotica en de pil gaan niet samen, daardoor is de pil niet betrouwbaar, dat is trouwens algemeen bekend, en ja je kan dan dus zwanger raken je zou niet de eerste zijn, testje is misschien wel handig.

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:12

Misschien in het vervolg handig om niet alleen de bijsluiter van de antibiotica te lezen, maar ook die van de pil? en dit op voorhand, en niet achteraf...

Antibiotica verminderen de werking van orale anticonceptiva. Zeker gezien de hoeveelheid die jij blijkbaar binnengehad hebt, denk ik dat je er bijna vanuit mag gaan dat de pil niet gewerkt heeft. Ik zou maar eens bij de dokter langs gaan...
(als je bij dezelfde dokter je voorschriften voor de pil haalt, had hij je er inderdaad ook wel mogen op wijzen, maar da's slechts een klein stukje van de verantwoordelijkheid... waarom ben jij niet op de hoogte van de do's en dont's van het pilgebruik zoals ze in de bijsluiter vermeld staan? het is tenslotten een medicijn wat je dagelijks en chronisch gebruikt!)

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:20

mayday schreef:
Antibiotica en de pil gaan niet samen, daardoor is de pil niet betrouwbaar, dat is trouwens algemeen bekend, en ja je kan dan dus zwanger raken je zou niet de eerste zijn, testje is misschien wel handig.

Idd... Het staat ook in de bijsluiter van de pil.. Weet ik voor 100 % zeker

Dus misschien is zo'n testje idd erg handig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:23

Bedankt voor de link Wendy
daarom hier een slotje

En het is idd zo dat antibiotica de werking van de pil verminderd.