Tramadol ervaringen? (kan het andere topic niet meer vinden)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Tramadol ervaringen? (kan het andere topic niet meer vinden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 10:11

Ik heb hier ooit eens ervaringen gelezen over Tramadol (door sommige ook wel Traumadol genoemd..)

De kans wordt steeds groter dat ik dat ook moet gaan slikken, maar ik kan het topic niet meer terug vinden.

Wat waren julie ervaringen? Alleen negatief of toch ook wel positief (minder pijn!!)

Ik hoor het graag, dan kan ik bij de neuroloog goed beslagen ten ijs komen.

Ook reacties over andere pinstillers zijn welkom, maar de lichte varianten heb ik al gehad.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:13

Ik heb Tramadol geslikt en morfine na een operatie, moet zeggen dat het bij mij positief hielp, had het niet zonder gered...

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:15

Ik slik het ook maar als het uitgewerkt is dan wordt ik misselijk en krijg ik hoofdpijn. Blijf het even volgen!

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:23

LZP -> MW

Scum

Re: Tramadol ervaringen? (kan het andere topic niet meer vin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:49

Helaas heb ik er geen goede ervaringen mee. Van tevoren werd ik door iedereen gewaarschuwd dat veel mensen er heel misselijk van worden. Dus ik kreeg meteen een ander middeltje mee tegen de misselijkheid.

Na de eerste dag slikken had ik nergens last van. Dat viel ff mee!
Maar toen begon het. Eerst een droge keel. In het begin nog niet zo op gelet, maar het werd steeds erger.
En toen kwam de jeuk. Dat was het ergste van alles. Ik heb me overal opengekrabt. Op de buik, op mijn hoofd, mijn benen... het zat overal!
Als laatste werd ik er heel erg depressief van. Na 3 of 4 dagen ben ik ermee gestopt. Tegen de pijn heeft het helaas niet geholpen.

Nou ben ik wel een geval apart. Pijnstillers werken bij mij niet, en dit was dus een experiment. Nou, liever pijn dan die bijwerkingen Maar wellicht dat het bij jou wel tegen de pijn werkt. Voor mij was het ook maar van korte duur, maar als je het langer moet gaan slikken (en het is eigenlijk bedoelt om langer te slikken) dan hoop ik dat je niet teveel last van die bijwerkingen krijgt.

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:57

Ik heb het ook een tijd geslikt. Ik had ook heel erg last van jeuk, krabde mezelf tot bloedenstoe open. Na een tijdje wennen ging dat trouwens wel over. Nadeel is dat je lichaam er aan gaat wennen en je je dosis kunt blijven verhogen. Ik werd op een gegeven moment behoorlijk afgevlakt en 'numb'. En ermee stoppen vond ik ook best moeilijk...
Achteraf gezien vind ik het een enge pijnstiller, maar op het moment zelf was ik er wel blij mee, want ik had eindelijk minder pijn. Als de pijn dus weer zo erg wordt, zal ik het misschien wel weer gaan gebruiken.

Meys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:30

Heb het ook gehad....was net een zombie de 1e dag..de 2e dag werkte het al niet meer ben dus met die troep gestopt.

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:53

Ik werk in de thuiszorg en een cliënt van mij kreeg het ook voorgeschreven toen hij zo enorm last van zijn rug had.
De pijn in zijn rug was hij inderdaad kwijt maar hij kreeg steeds meer last van zijn buik en kon op een gegeven moment dus niet meer, om het maar even plat te zeggen,poepen.Hij raakte helemaal verstopt en het duurde niet lang of hij werd opgenomen in het ziekenhuis om alles weer op gang te laten komen.

doerakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:04

BIj mij werkt het voor geen meter de drupel en de bruis tabletten niet... maar het hang heel erg van af wat voor klachten je hebt..

Pomski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:10

in tramadol (tramal, tramagetic) zit morfine, de een kan daar wel goed tegen, de ander niet. Ik persoonlijk zou dit middel alleen slikken als het niet anders kan!

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:31

Heb tijdje tramadol geslikt. Kreeg wel jeuk en wat uitslag en was soms zo stoned als een garnaal. Kreeg ook wel een pittige dosis maar het heeft me wel door die pijn heen geholpen gelukkig.

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:24

Ik werk in een verzorginshuis en daar gebruiken meedere mensen dit product, de meest vookomende klachten bij deze mensen zijn maag pijn en jeuk

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:40

Op mijn afdeling wordt het ook veel gegeven. Meestal voor een kortere periode (pijn na operatie).
Maag-darmklachten komen wel eens voor ja. Maar aan de andere kant vinden de patienten het wel erg prettig dat ze van hun pijn af zijn.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:42

maar voor wat voor ziekte krijg je tramadol voorgeschreven

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:44

Pijn
Bij allerlei aandoeningen dus.

Sufheid komt trouwens ook veel voor, nog wel meer dan maag-darm problemen denk ik

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:46

ik heb morfinepleisters gehad laagste dosering, maar werkte niet, van arthrotec veel maagklachten, maar ik zie dat dit ook niet zo lekker is om uit te proberen...

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:17

Iedere zwaarde pijnstillers heeft bijwerkingen als bovengenoemde.
Of jij ook last hebt van die bijwerkingen is de vraag

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:29

superlotje schreef:
Pijn
Bij allerlei aandoeningen dus.

Sufheid komt trouwens ook veel voor, nog wel meer dan maag-darm problemen denk ik

Idd, sufheid, was ik even vergeten in m'n rijtje

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:01

Sufheid...ik was gewoon knetter stoned. En erg rustig... nu ben ik er vanaf en vragen mensen of ik niet weer op de tramadol kan gaan want ik was toen zo lekker rustig..mmmm

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:04

ik heb het een tijd gehad, maar op een gegeven moment hielp het té weinig en kreeg ik gewoon morfine.

in het begin haalde ik amper 1 uur slaap, en met de tramal rekte ik dat een beetje uit om toch wat te kunnen uitrusten.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 10:21

Oke, bedankt voor de reacties.
Ik zal eens kijken of de neuroloog nog andere alternatieven heeft, maar Tramadol kan dus wel een optie zijn.

newt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:12

Tramadol, is een morfine preperaat, dus mensen die er niet tegen kunnen, tegen morfine bijvoorbeeld, die worden vaak misselijk, jeuk, onrustig enz... omdat heteen morfine preperaat is kun je er ook suf van worden.... en de darmen gaan er iets van stil liggen, gaan langzamer werken, dus daar moet je wel op letten

maar waarom neem je dan niet diclofenac en paracetamol op vaste tijden in, en nexium als maagbeschremer, vanwege de diclofenac... weet niet wat je precies hebt, maar pb me maar.. werk op interne geneeskunde, en aansluitend neurologie... dus, misschien heb je wat aan me

geld trouwens voor iedereen hoor

amanda2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:17

Heb er helaas ook ervaring mee....

De ene keer merkte ik bijna niks, dus ook geen effect op de pijn,
een andere keer was ik helemaal raar, niet stoned of zo, maar ik heb mn kachel toen paars geverfd, whaha , vind het nu wel leuk, maar wist toen niet echt wat ik deed.
Meestal werkte het wel "lekker" en had op een gegeven moment het gevoel verslaafd te raken. Toen ben ik geminderd en later gestopt.
Ben ook 2x knock- out gegaan, 1x in de Albert Heijn. Kan er nu om lachten maar is natuurlijk diep triest...
Nu hebben ze mn zenuwen 75% "doorgebrand" en ben ik van alle chemische zooi af, haleluja!!

Als het niet anders kan moet je het wel nemen maar kijk er mee uit.

SaskiaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:55

newt schreef:
Tramadol, is een morfine preperaat, dus mensen die er niet tegen kunnen, tegen morfine bijvoorbeeld, die worden vaak misselijk, jeuk, onrustig enz... omdat heteen morfine preperaat is kun je er ook suf van worden.... en de darmen gaan er iets van stil liggen, gaan langzamer werken, dus daar moet je wel op letten

maar waarom neem je dan niet diclofenac en paracetamol op vaste tijden in, en nexium als maagbeschremer, vanwege de diclofenac... weet niet wat je precies hebt, maar pb me maar.. werk op interne geneeskunde, en aansluitend neurologie... dus, misschien heb je wat aan me

geld trouwens voor iedereen hoor

klopt, daar had ik ook last van. Werd een ritje ambu

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:39

ik slik tramadol voor mn hoofd, in het begin nergens last van, ja werd beetje suffig, nu helaas ook jeuk, vreselijk irritante jeuk!!!
niet eens dat het héél erg jeukt, het jeukt alleen héél irritant!

mag ik vragen wat je hebt jasmijn??

en jasmijn, waarvoor hebben ze bij jou voor 75% zenuwen doorgebrand???
ik heb namelijk clusterhoofdpijn en ze hebben namelijk 3 weken geleden bij mij zenuw 3x 1 minuut 80 graden verhit...