Zonnesteek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maar_kl

Zonnesteek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 21:12

Wat zijn de symptonen van een zonnesteek en wie heb dat wel is gehad volgens mij heeft me vriend het uit het niets vet hoge koorts en alles deed zeer

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:43

ik heb het gehad (ik was op schoolkamp, betere timing kon niet )

in elk geval.. (hele erge) hoofdpijn, evt verbrand, heel erg heet hebben en dan opeens heel erg koud (had ik tenminste), koorts volgens mij ook wel, omdat je heet aanvoelt zegmaar.. en alles deed bij mij idd ook zeer

het beste was (voor mij) om in een donkere kamer te liggen, koud nat washandje op je voorhoofd en slapen.. heel veel slapen, dan slaap je er doorheen namelijk bij mij was het na ong 2 / 3 dagen weer over, maar ik had niet zo'n hele zware

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:44

Ilsiie schreef:
ik heb het gehad (ik was op schoolkamp, betere timing kon niet )

in elk geval.. (hele erge) hoofdpijn, evt verbrand, heel erg heet hebben en dan opeens heel erg koud (had ik tenminste), koorts volgens mij ook wel, omdat je heet aanvoelt zegmaar.. en alles deed bij mij idd ook zeer

het beste was (voor mij) om in een donkere kamer te liggen, koud nat washandje op je voorhoofd en slapen.. heel veel slapen, dan slaap je er doorheen namelijk bij mij was het na ong 2 / 3 dagen weer over, maar ik had niet zo'n hele zware

juist, en wat ik ook had was heeeeel erg misselijk.. beste remedie: slapen slapen en nog eens slapen...

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:57

hmm ik kan me niet herinneren of ik misselijk was of niet
is ondertussen alweer 2 jaar (ruim!!) terug en zo goed is mn geheugen nou ook weer niet..

ik werd idd naar bed gestuurd, mocht niet meedoen met de activiteiten tot ik me beter voelde maar op een gegeven moment was ik het zat om alleen op de zaal te liggen dus ben ik naar buiten gelopen, bij de leiding (buiten, lekker koel) gaan zitten, en mn juf later maar zoeken waar ik nou was

Maar_kl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 22:05

Wat jullie zegge klopt allemaal heel misselijk en koorts 39 graden en hij wil alleen maar slapen ..

vond wel een beetje eng want het begon uit het niets echt vaag in ieder geval

En jah misselijk dat was die heel erg

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:28

Yep, ik heb het gehad, levensgevaarlijk, behoorlijk ziek geweest.
Was op mn buik aan het lezen op de strecher in detuin. Moeder ging even boodschappen om de hoek doen, niet zolang weg geweest, maar bij thuiskomts bleek ik heel, heel ver weg te zijn. Arts was al gebeld, scheen bewusteloos. Toen ik bijkwam had ik flinke koorts, kon me niets herinneren, ijskoud, heel duizelig en overgeven. Heb een week plat gelegen.
Kwam doordat de zon in mn nek de boel verbrandde.
Zorg dat hij heel veel water drinkt, ook al wil hij niet, water drinken moet. Nek koelen met natte lappen, zorg dat hij het niet koud krijgt en intussen wel koorts heeft en als hij echt beroerd is, HA bellen, want het kan echt gevaarlijk zijn..
Ik kan sindsdien niet meer tegen de zon, hartkloppingen etc..
ja en dat slapen he, maak hem steeds wakker. Zou toch je HA even bellen hoor.

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:29

Oh Edit: zie nu dat het om gisteren ging..hopelijk veolt je vriend zich inmiddels beter en is het goed afgelopen?

Maar_kl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 11:52

Hij was de volgende dag weer helemaal de oude ik denk dat i geluk heb gehad ofzo hij heeft nergens meer last van hij heb veel geslapen en mischien dat dat geholpen hebt!!:D gelukkig
mischien heeft i niet zoon hevige als jullie gehad maar alle symptone die jullie zegge had hij ook

Esterdebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 02:35

Belangrijk is ook om aan de 'electrolyten/glucose-huishouding' te denken!! Vaak is dit ook een probleem bij het ontstaan van zonnesteken, een tijd lang niets eten of drinken tijdens 'het zonnebaden'. Dus op tijd genoeg vocht innemen afgewisseld met een kopje bouillon (lekker zout!). Maar voorkomen is altijd beter dan genezen dus voorkom teveel blootstelling aan de zon.