Wie o wie Liposuctie / Liposculpture?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkuhhh

Wie o wie Liposuctie / Liposculpture?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 16:30

hallo... ik kon hierover op bokt niets vinden maar.... 27 mei gaat mn rijbroek eraan.... en niét die ene die je uit kunt doen
Niemand behalve mn vriend weet het want ik heb geen zin in allerei meningen... heb maat 38 en niets te klagen verder maar heb een hele trage stofwisseling en moet dus altijd opletten wat ik eet... en al het fitnessen en lijnen heeft er nooit iets aan verminderd. Nu heb ik zoiets.. na zoveel jaar heel erg streng voor mezelf te zijn heb ik dit lekker verdiend! Einde aan de frustratie.
Maarja dus ff schaduwaccount want ja... bekenden op Bokt he
ook de binnekant van mn knieen en bovenbenen gaat weg om het effect te vergroten.
Ik vind het heeeel spannend!!!!

Wie heeft Lipo gehad of overweegt het? Ben heel benieuwd naar jullie gedachtes en ervaringen!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:32

Ik zou het nooit durven. Ben veel te bang voor de pijn. Ben daarom benieuwd hoe jij dit ervaart

Haagsemeid

Re: Wie o wie Liposuctie / Liposculpture?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:04

ikkuhhh schreef:
na zoveel jaar heel erg streng voor mezelf te zijn heb ik dit lekker verdiend! Einde aan de frustratie.

Mag ik je even uit de droom halen (sorry ) maar als je liposuctie hebt gedaan wil het niet zeggen dat je daarna niet meer hoeft op te letten met wat je eet en je ook gewoon moet blijven sporten want het vliegt er weer net zo snel aan. Helaas dus geen einde frustratie.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:06

ik zou het nooit durven, gelukkig heb ik het ook niet nodig, maar kan me voorstellen dat het frustrerend is dat je ondanks lijnen&sporten je 'rijbroek' niet weg krijgt
ik ken 1 iemand die liposuctie heeft laten doen, paar jaar later was ze zwaarder en breder dan voor de lipo, ook op de gebieden waar ze liposuctie had laten doen dus of het t waard is geweest...als je nu gewend bent aan lijnen en veel sporten kom je sowieso aan als je daarmee stopt, dat is iets om in je achterhoofd te houden anders is de lipo voor niets geweest

ik vraag me alleen wel af hoe je in maat 38 past als je dus nog een rijbroek van vet hebt
heb maatje 36 soms 38 maar ik heb daar toch echt geen vet, iemand met die maat heeft toch niet veel vet daar is de maat te smal voor toch?

ikkuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 09:36

Nee begrijp me niet verkeerd... ik blijf sporten en letten op wat ik eet! Volgens wat ik heb gehoord kan het vet natuurlijk weer terugkomen maar dan eerder op andere plaatsen... heb ik dadelijk ineens een dikke buik.. blll
Maar ik had een frustratie over die "vetophopingen" die als je de rest van mn figuur bekijkt erg opvallen. Het is niet in proportie zeg maar.
Als je let op wat je eet en sport en je bent blij met jezelf weet je waar je het voor doet..... maar als je dat doet en die "bulten" blijven dan is dat erg demotiverend...
Ze zeggen ook nadrukkelijk dat het geen middel is om af te vallen maar dat ze je lichaam iets "modelleren".
De arts was gelukkig niet zo iemand die je iets aanpraatte maar zei wel dat bij mij het resultaat echt de moeite waard zou zijn. Je kan pas een half jaar laten iets ervan zeggen maar hij zei dat bij mij al na 2 maanden (het resultaat vele malen mooier zou zijn als nu).
Ik was eigenlijk bang dat ze het alleen deden bij mensen met veel vet over het algemeen dus was eigenlijk een beetje verrast (en teleurgesteld) dat die arts me zo gelijk gaf en me ook nog even uit de droom hielp dat het niet ging om dikke spieren door het paardrijden... ook niet langs mn knieeen ...

Hij vertelde dat je een stabiel gewicht moet hebben en houden. Anders kom je idd weer aan en is de moeite voor niets.
Dus... blijf streng voor mezelf maar ben dat in ieder geval blij met het resultaat.

Aan de andere kant is het egoistisch (heb zo'n stemmetje van "hongerende mensen" maarja... dan kun je ook beter geen paard hebben en de kosten van stalling overmaken... is natuurlijk relatief.

En heb vannacht een ontzettende nachtmerrie gehad over wonden die niet genazen... brrrrr vind het doodeng hoor!

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:40

Heel veel succes in ieder geval! komt helemaal goed

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:43

Veel succes!

Ik neem aan dat je gewoon goed over je keuze hebt nagedacht, en dan is er helemaal niks mis met zo'n operatie!
Zelf heb ik ook een plastische operatie ondergaan (geen lipo) en ben daar echt enorm blij mee, zou het niet anders meer willen!
Het zal even door de zure appel heenbijten worden, maar daarna zul je wel het resultaat hebben die je zo graag wilde.

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:21

Mens wat ben ik jaloers op je Als ik het geld had, loop al járen te zeuren hierom, haha. Heb zelfs overwogen om het in Turkije te laten doen (Nederlandse beleid en vanuit Nl word het gerunt, maar wel met Turkse artsen) omdat het daar voor 4 locaties €1000 kost...

Spannend hoor, laat je weten hoe het gegaan is? Ga je sculpture laten doen of de liposuctie? Ik heb maat 38/40 en ik kan lijnen wat ik wil en sporten, maar die dijen en knieeen blijven, had ik van kinds af aan al

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:06

Een collega van me heeft met zo'n tv programma meegedaan, 'perfect' heette dat. Voor mooie meiden die met behulp van plastische chirurgie nog mooier wilden worden.
Toegegeven: ze kwam er zo slank uit als ze wilde.
Maar vanwege het strenge regime van het programma was ze dat voor de operatie ook al zowat.
Na het programma is ze gestopt met gezond leven en bewegen, en ja hoor, alles zit er weer op en meer...
als je niet bereid bent om een heel streng regime qua eten en bewegen aan te houden is een dergelijke operatie dus echt weggegooid geld!

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:15

Ik ben heel erg benieuwd. Vind het een hele stap en ik hoop dat het straks allemaal naar wens is!! Toi, toi, toi...

ippolata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:20

succes, ben erg benieuwd!, maar je bent al mooi zoals je bent! waarom doe je het precies? gezondheidsredenen of maatschapij?

Bentuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:04

mij tanten heeft het ook gedaan..
die was echt heel erg mooi slank geworden ze had veel pijn gehad dat wel..
maar zij ging daarna gewoon weer door met alles eten en toen was het er zo weer aan..
dus let daar wel erg goed mee op

ikkuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 20:02

Ik ben wel blij met mezelf hoor maar het is een ontzettende ergernis... bijvoorbeeld ook het eerste waar ik bij een andere vrouw naar kijk (vergelijken)...
Nu is mn vel nog goed rekbaar en dus wordt het resultaat het mooist. Ook heb ik nu iets aan mijn rug waardoor ik de komende maanden niet kan paardrijden dus de timing is nu het beste. Ben al jaren op hetzelfde gewicht maar moet altijd opletten wat ik eet... mijn enige snoepzonde is 1 doosje smarties per week (wel suikervrij snoep hoor..) .... verder eet ik zo veel mogelijk vetvrij en suikervij... al 10 jaar. Heb jaren elke ochtend een half uur op de stairclimber of crosstrainer gestaan... (maar daar ben ik 2 jaar geleden mee gestopt.... mn dijen gingen toch niet weg...) en... heb dus een heeeeeele trage stofwisseling. Als ik taart afsla of wat dan ook krijg ik altijd opmerkingen want ik hoef toch niet te lijnen.... jaja ze moeten eens weten... ik moet juist taart afslaan om zo te blijven helaas...
Gelukkig is de tijd gekomen dat ik nu sla en volkorenbrood enzo gewoon heel lekker vind en zorg dat alles wat ik eet dus ook zo lekker mogelijk is! Appel niet uit de hand maar lekker een beetje warm en dan met kaneel en yoghurt bijvoorbeeld... mjam....
Maarja... dit is een kadootje voor mezelf (van mn vriend hoeft het absoluut niet) om eindelijk af te rekenen met hetgeen wat me al mn hele leven stoort. En het is geen gevaarlijke operatie en geen narcose. Als er complicaties zouden kunnen optreden zou ik het niet doen... want mn gezondheid is me dierbaar!
Het is idd veel geld! Heb er ook hard voor gewerkt en de tijd is nooit ideaal dus misschien dat mn creditcard een stukje moet helpen maarja... ik kom er niet door in de problemen gelukkig.
Nu is het niet zo dat ik vollere vrouwen niet mooi vind, integendeel! Ik vind dat die heel mooi kunnen zijn en ben het niet eens met het opgelegde schoonheidsideaal! Maar zelf voel ik me niet lekker als ik meer weeg. Niet eens zozeer voor de spiegel maar gewoon in mn vel. Ik ben ook klein dus het zit al snel in de weg
Maarja... ik doe het niet omdat in de Cosmo magere mopdellen staan.... ook niet voor anderen... maar voor mezelf.... poeh....
vind het wel nog steeds eng hoor!

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:07

Nou wat ik altijd lees is het wel een risicovolle operatie...............door complicaties/bloedingen...

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:02

Je eet al jaren vetvrij? Tijd om dat eens te stoppen dan. Is het inmiddels niet algemeen bekend dat je vet nodig hebt om af te vallen?
En je hebt een trage stofwisseling? Ook daar zijn oplossingen voor. 6x per dag eten, krachttrainen, noem maar op.

Ik wens je veel succes, maar volgens mij zijn er nog best wel wat stapjes die je kan nemen alvorens de operatie de enige oplossing is...

ikkuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 13:53

hoho.. niet te voorbarige conclusies!
Nee ik zeg zoveel mogelijk vetvrij, ik weet dat je vet nodig hebt dus eet wel vet maar ik bak niet in vet, geen gefrituurd eten etc...
Ik heb onder begeleiding gefitnesst en mag alleen krachttraining doen met mn benen vanwege schouder en rugproblemen. Ik weet ook van de theorie meerdere malen per dag eten....
geloof me ik heb al deze dingen geprobeerd. (voor zover het gezonde dingen zijn he, geen rare alleen eierendieten ofzo)

Maar het PROBLEEM ligt niet bij afvallen... Ik heb nergens "overmatig vet" behalve op mn heupen dus afvallen .. daar gaat het niet om. Ik heb 10 jaar geleden 6 kilo minder gewogen (werkte te hard in de stress) en had dezelfde broekmaat.
De kliniek waar ik naar toe ga biedt ook allerlei programma's om af te vallen... mensen die bij hun een liposuctie willen om af te vallen worden daarnaartoe verwezen, zij vinden dat je alleen lipo moet doen voor plaatselijk vet. Ben ik het mee eens.
De arts vertelde me dat mijn situatie te vergelijken is met een professioneel hardloopster die hij heeft behandeld. Ze sportte 7 uur per dag en woog 47 kg... maar had hetzelfde als ik.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:04

En nu ga ik iets zeggen wat je niet leuk zult vinden. Dat vet komt ergens vandaan, wie geeft je de garantie dat het niet terug komt? Als je ook maar iets aankomt, zit het meteen weer op die plek.

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:10

mijn vader doet liposuctie(euuh hoe zeg je dat?! Haalt dus idd vet weg bij mensen) en het is zo dat je niet een groot oppervlak kunt laten weghalen maar meer als je een hele gekke bult vet hebt op je heupen bijvoorbeeld, of op je benen idd. Ik vind altijd, als je zo ongelukkig bent over je lichaam moet je het vooral doen! Volgens mij doet het helemaal geen pijn hoor. ben je onder volledige narcose of niet?

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:14

ik houd dit tpoic in de gaten dit is precies mijn probleem, ik bene rg beneiuwd na de operatie

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:19

Nou meis, het spijt me werkelijk maar ik moet je teleurstellen...ik heb een liposculpture laten doen. Buik, heupen en rug....

Ik heb píjn geleden! Zo'n heftige pijn en langdurige pijn heb ik nooit eerder gehad en ik zou het ook nóóóóit meer laten doen!
Ik heb het in Belgie laten doen, inderdaad in verband met de lagere prijzen. Er werd door iedereen gezegd dat het voelde als erge spierpijn...nou zo voelde het dus níet hoor, het voelde gewoon alsof ik door een trekker was overreden!

Ik heb een week amper kunnen lopen, terwijl je eruit móet ivm gevaar op trombose. Mijn hele bovenlichaam en bovenbenen waren bont en blauw.
Een maand lang in hetzelfde corset moet lopen en het gewoon 'vies' vinden als je s nachts eindelijk zonder corset mocht.

Het resultaat was er wel naar en is door mijn eigen inzet ook redelijk goed gebleven (ben wel weer wat kilootjes aangekomen in de loop der tijd; het is nu bijna 2 jaar geleden)...

Voordelen: je voelt je een hele lange tijd super in je velletje omdat je er weer mooi uitziet maar dit gevoel is niet blijvend!
Ik had hele kleine hechtinkjes (op 12 verschillende plaatsen) maar je ziet er echt helemaal niets meer van!

Nadelen: je moet nadien nét zo hard aan de lijn als ervoor en het heeft bij mij echt verschrikkelijk veel pijn gedaan.

Tip: als je graag wilt, gewoon doen, anders zul je je altijd blijven afvragen of het misschien wel beter was geweest om het wél te laten doen. Helemaal als je gewoon via het ziekenfonds terecht kunt. Moet je er veel geld voor neertellen en heb je voor dit geld echt moeten sparen? Niet doen, ga dan maar lekker op vakantie ervan!!!

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:33

Wendy schreef:
En nu ga ik iets zeggen wat je niet leuk zult vinden. Dat vet komt ergens vandaan, wie geeft je de garantie dat het niet terug komt? Als je ook maar iets aankomt, zit het meteen weer op die plek.

Wat ik heb begrepen halen ze vetcellen weg en die komen niet terug. Wel kunnen de vetcellen die er nog zitten veel meer gaan opzwellen als je op hetzelfde gewicht blijft is de kans hierop klein.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:37

atreyuevita schreef:
Wat ik heb begrepen halen ze vetcellen weg en die komen niet terug. Wel kunnen de vetcellen die er nog zitten veel meer gaan opzwellen als je op hetzelfde gewicht blijft is de kans hierop klein.

Precies... als je op hetzelfde gewicht blijft... maar als je ook maar iets aankomt is de kans redelijk groot dat het dus wel op die plek terugkomt.

ikkuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 14:44

Randy01 schreef:
Nou meis, het spijt me werkelijk maar ik moet je teleurstellen...ik heb een liposculpture laten doen. Buik, heupen en rug....
....
Ik heb píjn geleden!
.....
Moet je er veel geld voor neertellen en heb je voor dit geld echt moeten sparen? Niet doen, ga dan maar lekker op vakantie ervan!!!

sooo dank je voor je bericht!!
Ik hoop dat ik niet zo'n pijn ga krijgen. "gelukkig" is het bij mij alleen aan mn benen, misschien scheelt dat. Ik heb op verschillende lipo forums info van mensen gevonden en idd de ene heeft veel pijn maar sommige dus weinig... hoop dat ik daartoe behoor... Ik doe het in Belgie omdat het goede kliniek is en ik vlakbij de grens woon.. het is daar niet goedkoper als in Nederland.
Jaja... heb er voor moeten sparen en hoop dat het het waard is want ik heb al geboekt en het staat vast.
Vind het niet erg om op mn eten te moeten blijven letten en te sporten... ben ik gewend. Hoop alleen dat de frustratie weg gaat...
Als het geen zeer had gedaan, had je dan minder "spijt" gehad?

ikkuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 14:46

Wendy schreef:
atreyuevita schreef:

Precies... als je op hetzelfde gewicht blijft... maar als je ook maar iets aankomt is de kans redelijk groot dat het dus wel op die plek terugkomt.

Ik ben al jaren niet aangekomen dus zie niet in waarom dat nu wel zou gebeuren... heb daar wel vertrouwen in! ga misschien nog wel meer bewegen... de hele tijd op en neer op de boulevard flaneren in een rokje hihihi

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:54

Een ex-collega van me heeft het laten doen ergens een stuk aan de onderkant van haar billen.
Ik moet zeggen had er nooit op gelet dus weet ook niet of ik verschil zie maar zij vond het meevallen qua pijn en was binnen een week weer aan het (kantoor)werk. Misschien stelt het je wat meer gerust? Die vertelde ook dat de cellen weggingen en niet terugkwamen... maar weet niet of dat uiteindelijk bij haar zo is geweest, heb haar niet meer gezien.