Extra bruin worden in de zon door ... ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Extra bruin worden in de zon door ... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 09:36

Jaaa jaa snappen jullie wat ik bedoel?

Ik wordt erg moeilijk bruin, en ook niet zo heel bruin omdat ik altijd beetje geel/bruin wordt en dat kleurt minder als rood/bruin. Het stomme is dat mijn buik nu echt megabruin is, door de zonnenbank. Maar de rest blijft een beetje achter. Ik gebruik wel dove Sunshine, altijd als ik onder de zonnenbank ben geweest. Dit deed ik in de winter regelmatig maar nu het zomer wordt bijna niet meer.

Wat helpt er nou voor die mooie bruine gloed tijdens het zonnen? Bijv die Garnier Bronser die je op moet doen als je de zon in gaat.. Werkt het? Iemand anders zei ook tegen me dat de baby olie van Zwitsal een mooie bruine tint geeft.. Al leek mij dit wat ver gezocht..

Wie weet een wondermiddeltje voor mij? (En wellicht voor jullie zelf!! )

plura

Re: Extra bruin worden in de zon door ... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:02

Baby-olie helpt echt wel. Het biedt je geen enkele bescherming, maar je "bakt" er stevig van. Ik gebruik het elke zomer, verbrandt elke zomer maar het resultaat mag er wezen. Mooi donker bruin....
Het allerbeste is cocosolie, maar dat kan ik niet altijd vinden. (Niet de spray maar echte olie). Garnier heeft het, is alleen niet makkelijk te vinden.

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:05

je hebt van die spray olie die moet je op doen voordat je onder de zonnebank gaat of voor je de zon ingaat en dan word je sneller bruin als het goed is.. ik heb het zelf nog niet geprobeert.
Laatst bijgewerkt door Jiske_Nilis op 02-05-06 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja__Daisy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:08

Water

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:10

Door veel wortels te eten! (caroteen zorgt ervoor dat je net een beetje sneller bruin wordt)

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:28

Heb ook wel eens gehoord van iemand die zich insmeerde met lanoline en die was echt poepiebruin. Zelf heb ik een hele blanke huid en sinds ik onder de zonnebank ga (en van die spray gebruik - twee vloeistofffen in een fles die je moet schudden voor je het opbrengt) ben ik zelfs bruin geworden. Ook mijn armen en benen.

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:29

Roosmarijn schreef:
Heb ook wel eens gehoord van iemand die zich insmeerde met lanoline en die was echt poepiebruin. Zelf heb ik een hele blanke huid en sinds ik onder de zonnebank ga (en van die spray gebruik - twee vloeistofffen in een fles die je moet schudden voor je het opbrengt) ben ik zelfs bruin geworden. Ook mijn armen en benen.

ja dat is die spray die ik ook bedoelde.. dus dat werkt wel??

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:38

Gewoon zonnebrand creme ? Word je ook sneller bruin mee ..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:12

eerst verbranden en dan bruin worden zoals hierboven wordt geopperd is knap stom, verbranden is gewoon je huid beschadigen.
Wellicht handig als je huidkanker wil krijgen, anders zou ik het niet doen.

Baby olie en dergelijke bieden geen bescherming tegen straling, wat zonnebrandcremes wel doen.
Ik zou gewoon als je wat bruiner wordt, een wat lagere beschermingsfactor pakken of inderdaad een spray of iets.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:03

Notenolie op delen waar je niet snel verkleurt.. (bijv onderbenen en buik) tenminste dat zijn mijn moeilijk bruinende delen. En verder gewoon zonnebrandcreme

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:21

Je hebt er natuurlijke pillen voor... Kun je bij de drogist kopen. Met extra vitamine .. (die ook in worteltjes zitten) zodat je sneller pigment aanmaakt Dan wordt je ook dieper bruin en blijf je dus ook veel langer bruin

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:25

Olijfolie wil ook wel eens helpen

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:27

en croma bakboter ook

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:29

water idd!

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:31

Kokosolie, zeker weten! Mijn oma maakt het altijd zelf als ze in Suriname op vakantie is geweest. Of zomerbruin, is een bruin flesje van de drogist, dat gebruikt mijn vriend altijd.

Water is echt onzin, je wordt misschien wel snel bruin maar je beschadigt je huid er alleen maar mee want je verbrandt ook veel sneller.

Gewoon regelmatig insmeren en geduld hebben is het beste

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:33

Haarlemmerbruin werkt ontzettend goed. Helaas kan ik het al jaren niet meer vinden, maar ik werd er echt ontzettend bruin van.
Klinkt een beetje maf, maar massageolie van dokter kneip helpt ook fantastisch, maar daar zit geen bescherming in en het gaat erg snel, dus datz ou ik je niet meteen aanraden, zorg eerst dat je goed opgebouwd bent en dan niet een kleurtje van de zonnebank, maar door de zonnestralen.
Gewone bodylotion helpt ook goed, maar ook daar, wer geen bescherming.
Dit zijn dus allemaal middeltjes als je al wat opgebouwd hebt

(heb in zonnestudio gewerkt en veel middeltjes uitgeporbeerd, die van australia werkt het allerbeste, maar de fles die ik bedoel kost €90, niet te betalen dus)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:35

knightloekie schreef:
Je hebt er natuurlijke pillen voor... Kun je bij de drogist kopen. Met extra vitamine .. (die ook in worteltjes zitten) zodat je sneller pigment aanmaakt Dan wordt je ook dieper bruin en blijf je dus ook veel langer bruin

Hoe heten deze pillen en word je er niet oranje van, want dat denkt mijn moeder.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:55

haha en van koffie drinken krijg je ook rood haar ?

Maargoed, van alles waar olie in zit word je extra snel bruin. Dan word je gewoon gebraden

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:00

haha tja ik kan er ook niks aan doen dat denkt mijn inteligente moeder, omdat er vitamine inzitten die in wortels zitten. (en dan zeggen ze hier thuis dat ik dom ben) Maar ik wil nog steeds weten hoe die pillen heten.

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:11

Kimberley77 schreef:
Haarlemmerbruin werkt ontzettend goed. Helaas kan ik het al jaren niet meer vinden, maar ik werd er echt ontzettend bruin van.

ik denk dat jij 'pigge-bruin' bedoeld, en dat kan je kopen bij van der pigge in haarlem.

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 14:42

Heee..

Bedankt voor alle reacties.

Ik wil toch wel beetje beschermd zijn voor de straling dus ik denk dat ik zo'n olie koop van Garnier ofzo. Heeft meestal maar factor 2 ofzo maar toch wel wat beschermd en je wordt er toch ook mooi bruin van!!

Welke lijkt jullie nou het beste? Er komt zo veel voorbij, maar niet echt specifiek merken en natuurlijk de bijbehorende prijzen :p

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 14:47

Ontdek de productlijn van Garnier Ambre Solaire.
Als je je huid een mooi zomers tintje wilt geven, zonder strepen, zelfs niet achterop de benen, dan is de zelfbruinende multistanden spray No Trace Bronzer van Garnier Ambre Solaire gemaakt voor jou!

Deze spray werkt vanuit alle hoeken zodat ook de moeilijk bereikbare delen (zoals de achterkant van de benen) gelijkmatig bruin kunnen worden. De formule geeft je huid een gelijkmatige, natuurlijk stralende bruine teint, die al na 1 uur zichtbaar is.

Mening van de Experts over dit product:

De zelfbruinende producten van Garnier Ambre Solaire, die zijn verrijkt met natuurlijk abrikozenextract en vitamine E, zijn ware verzorgende producten die de huid beschermen tegen uitdroging en hem zacht en glanzend maken. De lichte, heerlijk geparfumeerde en makkelijk aan te brengen texturen zijn er als spray, melk, crème of nevel. Omdat het zo eenvoudig, zo snel en zo effectief is!

De mening van de dermatoloog:
"De nieuwste generatie zelfbruiners geeft een oneindig veel natuurlijker en homogener resultaat dan de vroegere producten. Je kunt beter hiervan veel gebruik maken dan je buitensporig veel aan de zon blootstellen. Net als bij natuurlijk bruin worden, hangt de verkregen bruine teint af van je huidtype."

Dit heb ik gekopieerd van de site: http://www.garnierbeautybar.nl

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 14:55

Kent iemand die Tropical sunoil. Ook van Garnier, die is nieuw en heeft factor 2. Het is gemaakt van Kokosolie...?

Ik zit er mee dat ik eigenlijk wel UvA en UvB bescherming wil, en toch wle mooi bruin wil worden. Maar bij die No Trace Bronzer ((Die ik in mijn reply hierboven heb beschreven)) staat nergens dat het bescherming biedt tegen UvA en UvB. MAAR de mening van de Dermatoloog is niet negatief.. Dus ...Help :p Wat moet ik nu kiezen?

Oww en ik ga vrijdag as op vakantie dus dan moet ik uiterlijk donderdag me keuze hebben gemaakt en het halen in de winkel

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:12

De No Trace Bronzer van Garnier is een zelfbruiner, dus hier zit sowieso geen beschermingsfactor in.

Als je snel verbrand zou ik toch echt een zonnebrand met een hogere beschermingsfactor nemen dan 2. Duurt misschien wel wat langer eer je een lekker kleurtje hebt, maar verbranden tijdens je vakantie lijkt me ook niet echt lekker! En dan heb ik het nog geeneens over de gevaren op de langere termijn (huidverkleuringen, kans op huidkanker, weet ik veel wat nog meer).

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:26

Wat echt super spul is is Monoï de Thahiti, het ruikt lekker en je wordt er lekker bruin van. Bovendien is het ook nog eens goed voor je huid. Helaas weet ik niet waar je dit in NL kan kopen want ik koop ieder jaar een nieuw flesje in een Franse supermarkt.

Het spul wat ik voor de zonnebank heb heet overigens Twin Tan maar waarschijnlijk zijn er legio merken die zulk soort spul verkopen. Tegenwoordig zijn mijn benen even bruin als die van mijn vriendje terwijl hij lichtgetint is en dus makkelijk en snel bruin wordt.