Niet kunnen uitslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linde90

Niet kunnen uitslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:43

Al een half jaar is het zo, dat ik zo ontzettend slecht kan (uit)slapen. Ookal lig ik 's nachts pas om 5 uur in bed, ik wordt standaard rond een uur of 9 wakker, en ik kan dan gewoon niet meer in slaap vallen, hoe moe ik ook ben.. Doordeweek - als ik naar school ga- vind ik het dan wel weer moeilijk om 7 uur m'n nest uit te moeten.

's middags ben ik dan zo moe, dat ik gewoon in bed ga liggen en slaap dan weer een uur of 2 bij.

Bij het kleinste geluid wordt ik al wakker, en das lastig als je op een boederij woont

Iemand tips om toch een beetje te kunnen uitslapen? Misschien ligt het er ook aan, dat ik vroeger (nu niet meer, wordt voor me gedaan)altijd om 8 uur m'n nest uitmoest om te voeren, dat het een beetje routine wordt? Het is iig ontzettend lastig!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:55

Dit herken ik wel.. Ik heb precies hetzelfde..

ik kan maar op 1 dag uitslapen en dan is op zondag, ben ik de rest van de week vrij, word ik standaard rond 7 uur wakker.. Zal wel te maken hebben, dat alsik naar school toe ga, dat mn wekker om 7 uur gaat..

Met problemen uit mn bed te komen, heb ik opzich niet zo heel veel last van.. Gelukkig..

Linde90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 23:42

Ook best lastig! Van een vriendin hoorde ik laatst dat ze van de kruitvat groene pilletjes heeft gebruikt, en die je dan zodra je wakker wordt, in moet nemen.

Iemand daar ervaring mee?

Lotje02

Re: Niet kunnen uitslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:34

Ik heb dat ook!! Hoe laat ik ook naar bed ga, ben altijd rond half 9 wakker. Als ik dan blijf liggen krijg ik hoofdpijn... ik probeer dan 's middags wel eens een uurtje op de bank te gaan liggen, maar dan slaap ik ook niet echt. Misschien heb ik het gewoon niet nodig? Weet het ook niet. Mijn vriend vind het in ieder geval wel heel irritant, want hij houdt nogal van uitslapen...

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:37

ik kan wel uitslapen maar wil het niet
mijn wekker staat meestal rond 8 uur, maar vaak ben ik dan al wakker

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:20

Oh, ik kan het ook niet. Om 4 uur mn bed in, 7 uur wakker.
Maar gewoon slapen vind ik al heel erg moeilijk. Het komt de laatste tijd ook best vaak voor dat ik bijna 2 hele dagen wakker ben.

Ik blijf dit even volgen!

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:15

Ik kan ook niet uitslapen, Wanneer ik vroeg op moet staan dan heb ik daar lang niet altijd zin in maar opzich kom ik er niet super moeilijk uit en ik wordt van de zachtste wekker wakker.
Maar als ik dan MAG uitslapen omdat ik zo moe ben dan lukt dat niet en ben ik om dezelfde tijd wakker
En in het weekend ook dan ben ik gerust om 8 uur wakker terwijl ik keimoe was.
Het beste lijkt me om niet smiddags te slapen want dan heb je in de nacht minder slaap nodig natuurlijk.
En wat bij mij soms wel eens helpt is om me echt ZO moe te maken dat ik welslaap. Dus een goed feestje tot ECHT in de late uurtjes en dan om half 8 weer opstaan (1,5 uur slaap ofzo) en de nacht daarna of daar weer na moet het soms een keer lukken om iets langer dan tot 8 uur te slapen.

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:26

Ik kan ook nooit uitslapen. Als ik om 6 uur s`ochtends pas ga slapen ben ik om 8 uur al weer wakker. In de weekenden kan ik ook nooit uitslapen, tot grote ergernissen van ouders en vriendinnen(waar ik bijna elk weekend slaap)
Nu is het vakantie, ik heb het weekend ook niet goed uitgeslapen helaas. vorige week woensdag werd ik om 9 uur wakker, opzich een goede tijd, donderdag begon het gedonder al: 8 uur. vrijdag werd het zelf 7 uur! En dat als ik al de hele week vrij ben. Na een nacht op de camping uitgaan, pas om 7 uur in mijn bed liggen kan ik wel normaal tot 12 uur uitslapen, maar dat ik normaal eh

Linde90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 12:01

Hoorde gister dat ik m'n bed eens moest gaan verplaatsen, schijnt te helpen

helaas woon ik sinds een half jaar ergens anders, en m'n kamer is vrij klein dus dat zal niet gaan

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:15

Citaat:
's middags ben ik dan zo moe, dat ik gewoon in bed ga liggen en slaap dan weer een uur of 2 bij

niet meer doen!!
zo gooi jij je slaapritme in de war en word t alleen maar erger.

je bed verplaatsen kan inderdaad helpen,maar niet meer smiddags gaan slapen..

ik slaap ook nooit uit ben altijd om 7 uur klaarwakker, dat is nou eenmaal mijn ritme, daar is mijn lichaam aan gewent omdat ik door de weeks eruit moet om te werken, dus ben ik in het weekdn ook om 7 uur wakker.
wel lekker want heb dan een lange vrije dag

jouw lichaam zit ook nog in dat ritme denk ik, beter kun je smorgens gewoon nog even blijven liggen( langzaam bijkomen en wakker worden ) en eventueel sávonds ietsje vroeger naar bed gaan.
niet te veel vroeger, een half uurtje of uurtje...

maar dat smiddags slapen zou ik niet meer doen, daar went je lichaam ook weer aan en moet je straks elke middag gaan slapen

Amandavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:23

Ik word elke dag standaard om een uur of zeven, soms 6 wakker. Ja, dat is vaak vervelend, maar het heeft ook zijn voordelen! Bijvoorbeeld als ik de wekker vergeet te zetten! En ook ik slaap soms een uur bij, vaak geeft dat wel een beetje een energy boost bij mij.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:17

Met dit weer ben ik rond half 7 wakker!

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:20

Linde90 schreef:
Ook best lastig! Van een vriendin hoorde ik laatst dat ze van de kruitvat groene pilletjes heeft gebruikt, en die je dan zodra je wakker wordt, in moet nemen.

Iemand daar ervaring mee?

Hier wil ik ook wel meer van weten.

YourtheOne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:20

Het lijkt net of ik mezelf hoor praten
Ik heb precies het zelfdee

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:59

Bij mij zit het in mijn ritme, ben gewend om rond zevenuur op te staan voor school en de paarden. Nu de paarden op de wei staan en anders wel gevoerd worden op mijn nieuwe stal, word ik nog steeds om zeven uur wakker. Of ik nou moe ben of niet.

Je bed veranderen kan helpen, maar overdag gaan slapen is niet zo goed idee. Misschien zo'n oogmaskertje en/of oordopjes? Klinkt raar maar misschien helpt het je om niet meer afgeleid te worden.

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:53

Ik gebruik slaapdruppels, (wel maar 1x daags inplaats van 3) ik val nu eindelijk (gelijk) in slaap en slaap door als een beer misschien is dat iets

Lisa0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:06

Het schijnt dat als je in een kamer slaapt met groene muren beter slaapt dan in een kamer met bijv. knalroze muren. Groen laat je rustig en ontspannen worden. Ook kan je beter voor het slapen gaan een warme douche genomen hebben en een ontspannend boek lezen. Ipv tv kijken.

Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:55

komt mij ook bekend voor uitslapen is voor mij al half 10 vroeger kon ik heel goed uitslapen maar door mijn lieve broertjes die altijd zoveel lawaai maakten vroeger is er een automatische wekker in mij gekomen ofsowiets half 6 in bed 9 uur half 10 wakker volgens mij is hier ook niks aan te doen!!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:05

SientJ schreef:
Het schijnt dat als je in een kamer slaapt met groene muren beter slaapt dan in een kamer met bijv. knalroze muren. Groen laat je rustig en ontspannen worden. Ook kan je beter voor het slapen gaan een warme douche genomen hebben en een ontspannend boek lezen. Ipv tv kijken.

Maar als je te veel groen ziet kun je zelfs overlijden daardoor (met een erge ziekte daarvoor)
*vast flauwekul maar ik heb het eens gelezen *

Maar als je niet kan uitslapen, moet je maar bedenken; mooizo heb fijn een lange vrije dag