Laui! schreef:Update: nou nou... ik werd als zeer irritante klant behandeld. Verzegeling was volgens de apotheekster zelf onzin, het was goed geproduceerd en blablabla. Ik werd echt behoorlijk vijandig te woord gestaan, terwijl ik me gewoon afvroeg waarom ik niet mijn oude medicijnen kon krijgen? Het is ten eerste goedkoper, ten tweede zuiniger (je gooit minder weg, daar was ze het overigens met mij over eens) en ten derde is het verzegeld (wat ik dus gewoon de normaalste zaak van de wereld vind, maar kennelijk is dat niet zo?). Het werd allemaal van bovenaf geregeld en dus moest ik niet zo zeuren. Krijg echt de neiging om naar mijn oude apotheek terug te gaan, goed, moet ik 10 minuten voor fietsen, zit niet bij mijn HA in, maar daar werken iig niet van die chagrijnige mensen!
Uiteindelijk, na een hele discussie waarbij ik herhaaldelijk in de reden werd gevallen (wat ik dus ook not-done vind, maar goed, ik kan behoorlijk bitchy en fel overkomen, hoewel ik dat dus niet zo voel), kwam eruit dat ik alleen flixonase kon krijgen als ik last had van een bijwerking waar ik nooit last van had. Ik blijf het belachelijk vinden en ga zeker mijn verzekeraar (die betaalt, maar indirect betaal ik wel torenhoge premie) vragen hoe het nou zit. Ik blijf het hoe dan ook gewoon volstrekte waanzin vinden...
Deze reactie verbaasd mij enorm. Jij mag als patiënt zijnde erop staan dat je specialité krijgt om wat voor reden dan ook. De apotheek mag hier geen nee tegen zeggen. (ik sta zelf in de apotheek en heb dit nog nooit zien gebeuren) Natuurlijk probeert men de patiënt er wel van te overtuigen dat het precies hetzelfde is en bla bla bla, maar als jij er op staat moet je het gewoon kunnen krijgen. Er komt dan een speciale aantekening in jouw bestand te staan dat jij dit middel wil en niet de generieke vorm. Ik zou het hier niet bij laten!!!
Even over de verzegeling. Naar mijn weten zijn idd niet alle gm verzegeld, en daarbij maakt de apotheek soms zelf een verzegeling open. Het is wettelijk verplicht gesteld dat er op de verpakking van het gm een etiket geplakt word, en bij een neusspray is dit dus op de flacon zelf. Omruilen van een gm mag ook niet. Zodra een product de apotheek uit geweest is mag dit niet terug genomen worden.
Je kan het wel inleveren.