menstuatie keertje overslaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

konelle

menstuatie keertje overslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 19:50

Hallo,
Ik ga over een tijdje een weekje weg en dan komt het me eignelijk niet zo goed uit om ongesteld te worden terwijl ik eigenlijk net dan ongesteld moet worden.
Ik had gehoord dat er iets bestaat waardoor je niet ongesteld word, maar wat is dat dan en hoe kom ik daaraan?

_Dunja_

Re: menstuatie keertje overslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:58

als je de pil slikt dan slik je deze gewoon door in de week dat je ongesteld zou moeten worden.

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:01

ja ik slik de pil.
en als je die slikt heb je een in de 3 weken een stopweek.
maar als het niet uitkomt kun je gewoon de pil doorslikken en wordt je niet ongesteld
wel handig als je op vakantie gaat! of iets anders hebt

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:53

Ik heb net in een ander topic gepost over een andere pil die je op recept kunt halen bij de apotheek. Het heet Primolut en je begint het een aantal dagen voor je menstruatie te slikken. Die dagen + een aantal extra dagen word je menstruatie dan uitgesteld.

Dus je zit niet vast aan een hele strip de pil slikken.

Mijn huisarts heeft trouwens ook gezegt dat je beter de eerste keer de pil niet door kunt slikken, maar gewoon een stopweek kunt houden. Dus stel dat je het met de pil wilt uitstellen zou je die volgens mijn huisarts al eerder mee begonnen moeten zijn om een keer een stopweek te houden, en daarna pas door te slikken.

Primolut is eenmalig, en ik geloof dat het maar voor 7 dagen pillen is. Ik moest hem destijds wel 3 keer per dag slikken. 7 dagen dus 3 pillen. Maar de samenstelling kan in die paar jaar veranderd zijn, dat je ook een andere dosering moet gebruiken.

Even je huisarts raadplegen!

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:18

Omdat het aantal topics over anticonceptie weer erg groot geworden is wil ik iedereen vragen het centrale topic weer te gebruiken:
viewtopic.php?f=136&t=463831