Stoppen met roken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esser

Stoppen met roken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 18:54

Ja ja, uiteindelijk na ruim 10 jaar te hebben gerookt, heb ik besloten om te stoppen met roken.........

Op maandag 1 mei start ik met mijn allereerste 'rookvrije' dag.....
Ppfff....ben heel benieuwd hoe het zal gaan, maar moet zeggen dat ik mezelf heel erg gemotiveerd voel. Komt ook door het vooruitzicht om over een tijdje zwanger te worden.

Maar goed, graag hoop ik van wat mede bokkers nog enige tips en fijne motivaties te ontvangen.

Dus kom maar op zou ik zeggen!
Gr.

noahtjuh

Re: Stoppen met roken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:58

heel veel succes en ik hoop dat het lukt met zo'n leuk vooruitzicht

plura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:01

hmm, niet uitstellen tot 1 mei. Vandaag stoppen is het beste (werkte voor mij). Als het beslist is, dan is het ook zo. Veel succes!

afwasborstel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:02

Ik ben vorig jaar januari gestopt met roken ook na ruim 10 jaar te hebben gerookt. Ik had al meerdere pogingen gewaagd maar waren niet gelukt. Ik ben gestopt zonder pleisters of pillen en het viel onwijs mee. Helaas ben ik wel een paar kilo aangekomen maar dit kwam vooral dat ik heeel veel koekjes ben gaan eten, haha!!

Ik ben gestopt tijdens mijn wintersport en het voordeel hieraan was dat ik heel de dag iets anders aan mijn hoofd had als roken. Dus wat bij mij goed hielp, sportief bezig zijn! Dus ga lekker veel paardrijden, lekker buiten en bezig zijn! De eerste maanden heb ik de kroeg wel een beetje gemeden want als ik een borreltje teveel op heb gaat het (nog steeds) fout. Maar de volgende dag heb ik er geen behoefte meer aan...

Heel veel succes, je moet de eerste 2 weken ff doorzetten en dan heb je het ergste gehad vond ik!

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:02

Ik ben nu 4 maanden gestopt en het is heerlijk. Ik ben namelijk shopverslaafd en ik kan opeens dubbel zoveel shoppen met al het geld dat ik over hou

Niet alleen het extra geld is prettig maar ik heb bij het sporten heel snel een gigantische conditie op kunnen bouwen omdat ik zoveel lucht over heb sinds ik niet meer rook. Ik heb het de eerste 2 maanden wel erg moeilijk gehad, ik miste mijn peukies echt wel.

Stoppen met roken is puur een kwestie van even doorbijten want het komt echt goed, hou in je achterhoofd dat het alleen maar voordelen heeft om te stoppen.

Heel veel succes!

*tip: niquitin clear pleisters plakken, heeft mij wel erg gesteund, ben ook geen moment zuur geweest doordat ik de eerste weken die pleisters heb geplakt en geen nicotinegebrek had.

Esser

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 19:09

Jeetje, al snel wat reacties zeg! Heb sinds 2 weken via internet ondersteuning van Stivoro en moet zeggen dat dat best helpt.
Vooral veel uitleg rondom het roken en dat het hoofdzakelijk een verslaving tussen de oren is.
@flair; ik heb ook gedacht aan het gebruiken van pleisters voor de eerste weken, maar ik hoor daar zoveel verschillende reacties over.
Wist op een gegeven moment niet meer of het nu wel of niet enigzins werkt. Maar goed, baad het niet, dan schaadt het niet!

miepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:09

worteltjes eten... véél worteltjes eten. Tenminste, dat is wat ik gedaan heb. Ik werkte op een kantoor waar we zo'n beetje elk uur een peukie gingen roken met zijn allen. Bij mij heeft het heel erg geholpen door wel gewoon mee te gaan, maar iets anders om handen te hebben. Een dropveter die je stukje voor stukje opeet, een lollie, en (om niet de hele tijd maar snoep naar binnen te werken) ládingen worteltjes

Verder jezelf gewoon eerlijk volhouden dat je dit alleen doet omdat je het zelf wilt. En als je het echt niet wilt, dat je dan maar weer gewoon moet gaan roken. (En dan natuurlijk heel hard denken dat je dan dus wel een ontzettende loser bent...)

Succes hoor, rook de laatste avond gewoon een heel pakje achter elkaar leeg, dat is zo smerig dat je de eerste dagen sowieso wat makkelijker doorkomt. En leg iets dat erg naar rook stinkt (een nog niet afgewassen asbak of een trui die je in de kroeg aan hebt gehad ofzo) ergens neer en ruik er af en toe aan als je je zwak voelt. Dan ruik je meteen hoe smerig het ook al weer is...

Ehm, ik heb het 2 jaar volgehouden, maar ben gestopt omdat het moest, niet omdat ik het zo graag wilde. Daarna dus ook weer bewust begonnen. (hihi, ik ben een loser).

RJS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:27

Roken is idd vooral een psychische verslaving, de lichamelijke verslaving ben je zo vanaf... Ik rook heel af en toe met een vriendinnetje van mij die ik ongeveer 1 keer in de maand zie, zij rookt en voor de gezelligheid rook ik dan mee, dan vind ik het ook wel lekker, is beter dan in haar walm zitten... Maar lichamelijk doet het me niet goed, ik voel me soms helemaal niet lekker daarna, dus ik doe et ook niet vaker dan 1 keer in de maand
En in jou geval, Als je zwanger wil worden kan dat een hele sterke stimulans zijn! Mijn moeder is op de dag dat ze hoorde dat ze zwanger was van mij gestopt en heeft nooit meer gerookt! Heeft ook geen hulpmiddelen gebruikt, de grootste stimulans om te stoppen is je geest, als je het maar écht wil, en voor je kindje wil je het écht neem ik aan... Succes!

Bijoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:25

knap hoor....mij zou t niet lukken, denk ik!

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:12

nou veel succes want morgen is het zover!

ik heb er ook wel eens over nagedacht om te stoppen, maar sta er zelf nog niet 100% achter, en ik denk wel dat dat moet, je doorzettingsvermogen moet goed zijn

veel succes!!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:55

Ik ben sinds vorig jaar Juli gestopt dus alweer bijna een jaar.Ik had s ochtends om 11 uur me eerste peukje(omdat ik net uit bed was)en had er zo de balen in dat ik meteen gestopt ben.Ik heb zo n beetje 8 jaar gerookt.Ik kreeg er ook last van zeker in verband met verkoudheid.Kreeg het af en toe benauwd maar niet super erg.Ik heb geen moeite gehad met stoppen maar vergat soms dat ik gestopt was daar moet je dus wel op letten.Ik kan je alleen maar succes wensen en als je het echt wilt lukt het zeker!

jessie1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:44

ik heb ongeveer 8 jaar gerookt.
altijd gedacht van ik kan niet stoppen...maar ben sinds maart van de een op andere dag gestopt.
mijn reden om te stoppen was omdat ik zwanger was(lees wel geplant maar niet zo snel verwacht),helaas liep mijn zwanger schap mis.
op dat moment voelde ik mij rot en wilde zo graag een sigaret.
ik heb door gezet en ben nu trots op mij zelf dat ik gestopt ben.
scheelt een hoop geld....en voor mijn gevoel heb ik bergen met tijd over.(rookte 20- 25 sigaretten op een dag)

ow ja als ik weer behoefte aan een sigaret had dan ademde ik een paar keer diep in en uit.
ben dus niks aan gekomen.

hoop voor je dat het gaat lukken.....en niet denken ik kan het niet.....want je kan het wel!

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:01

Ik ben sinds vandaag ook gestopt, gaat best redelijk eigenlijk. Net even een moment gehad dat ik het wel even moeilijk had, maar ik heb het genegeerd, en nu is het weer over. Dat geeft ook goede moed

Wat ook schijnt te helpen is jezelf iets beloven als je een week (of langer/korter, maar net hoe moeilijk het voor jou is) niet gerookt hebt. Ik moet zaterdag naar de ruitersportzaak, ik moet wat voor mijn paard halen, iets wat ze echt nodig heeft, maar ik mag dat van mezelf niet halen als ik deze week gerookt heb. Ik hoop dat het werkt

Heel veel succes!

Esser

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 18:05

Nou, de eerste rookvrije dag is 'bijna' om, en ik moet zeggen.......het is me erg mee gevallen! Misschien komen de moeilijke dagen echt nog wel, maar ik ben positief gestemd voor vandaag. Een eerste (kleine) overwinning is al bereikt.
@berdientje; idd, die tip heb ik ook al meerdere keren gekregen!
Wat extra's kopen voor jezelf af en toe, en natuurlijk eigenlijk van het geld wat je normaal aan sigaretten kwijt was geweest!
Erg fijn om deze reacties te lezen > geeft toch echt wel ook een extra zetje. Ik zal de komende tijd een update blijven plaatsen, wat ook ik zelf ben erg benieuwd hoe het zal blijven gaan!

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:46

Het gaat vast goedkomen joh.Er komt een moment misschien dat je het wel ineens mist maar dat is niet de verslaving maar echt de gewoont.Die zit er bij mij soms nog in terwijl ik bijna een jaar gestopt ben.Als ik bij vrienden thuis zit en iemand bied mij een sigaret aan dan moet ik vaak nadenken dat ik echt gestopt ben haha.Zo erg blijft het erin zitten Maar het komt echt goed succes!

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:48

Knap hoor, heb echt respect voor mensen die doorzetten.
Ikzelf rook behoorlijk wat en het gaat me steeds eer tegenstaan, vind het zelfs stinken op sommige momenten.
Toch ben ik er nog niet aan toe om te stoppen, sta er zelf niet volledig achter nog en dan weet ik dat het mij niet gaat lukken. Komt vast eerdaags een dag dat ook ik denk 'en nu is het afgelopen' ...rook nu zo'n 13 jaar en ben tussentijds een keer 6 maanden en 3 maanden gestopt, baal nog steeds van mezelf dat ik niet heb doorgezet..
Jij heel veel succes en het gaat je lukken hoor!!

Esser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 11:10

Tja, ga míjn eigen topic eventjes omhoog 'schoppen'!
Want we zijn sinds gisteren weer een maand verder en........
ben nog steeds rookvrij!!!

Ben helemaal trots op mezelf, en mijn vriend ook.
Gister hebben we het dan ook gevierd met een verse appeltaart met flink wat slagroom.
Ook vrienden en collega's reageren nog steeds erg positief en geven voldoende complimenten! Zelfs als je wat ouder bent, dan groei je daar nog steeds van merk ik.

Maar goed, wilde het topic even updaten en de mensen van het goede nieuws op de hoogte brengen.

Gr.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:47

Echt goed hoor!
Ik ben zelf al drie jaar gestopt na ook meer dan tien jaar stevig doorpaffen. Heb ook heel moeilijke momenten gehad (tja dan droom je opeens dat je rookt en je weet niet dat je slaapt . Dan wordt je wel even verward wakker. ).
Ben nog steeds blij dat ik gestopt ben. De eerste weken zijn het moeilijkst dus: geweldig van je!
Ga zo door. Veel sterkte.

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 09:18

Woww vet goed!!! Volhouden he
enn... veel succes met de baby ( duurt misschien nog ff mrja )

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:54

Super hoor!
Ik ben zelf nu aan de 6e maand niet roken toe Ik heb er de eerste maanden wel moeite mee gehad, nu sinds een maand of 2 vind ik het pas echt normaal dat ik niet rook.

bakkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:24

proficiat!
ook ik ben de 1e mei gestopt met roken,maar ben inmiddels weer begonnen...

Debbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:58

Ik wil over 3 weken stoppen met roken( ga eerst nog even lekker op vakantie) omdat ik dan ook stop met de pil. heb ook wel het idee dat dat een goede stok achter de deur is. Succes nog!

Xantaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:10

Knap hoor. Ik ga na de vakantie zeker ook eens een poging wagen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 05:18

Supers hoor! Ik doe het je niet na!

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:34

Ik ben inmiddels ook al bija 4 weken gestopt!

Helaas was dit niet vrijwillig moet nog twee weken en dan mag ik weer..

Vraag me af of ik weer begin of niet..