duimen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rAdelooss

duimen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 18:47

ik heb maar een schaduw-account aangemaakt, want ik schaam me hier best wel over.
ik ben nu 16 jaar en duim al vanaf dat ik klein ben, en ik wil hier zo graag mee stoppen maar dit lukt niet.
ik heb al vanalles geprobeerd en dan gaat het wel een tijdje goed.. maar daarna begint het weer opnieuw.
zijn er meer mensen met dit probleem, en wat kan ik hiertegen doen?
alvast bedankt.

_Dunja_

Re: duimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:59

Net zoals mensen die nagelbijten zou je iets van bijtex op je vingers kunnen doen.
Dat is zo vies dat je je vinger vanzelf uit je mond haalt.
Of s'avonds plijsters op je vingers doen, dat duimt ook niet makkelijk.

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:02

ik heb ook tot mijn 12e geduimd
maar ik ben er gewoon in 1 keer met opgehouden, heeft goed geholpen
en bijtex helpt ook, is zooooo goor
Probeer anders je duim te vervangen voor iets anders,een lolly ofzo of een kauwgompje

rAdelooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 20:05

ik heb er nu een pleister om gedaan en ga vanacht proberen een sok oid erom heen te doen.
maar ben bang dat als ik dalijk een vriend heb en hij blijft slapen hij erachter komt.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:07

rAdelooss schreef:
ik heb er nu een pleister om gedaan en ga vanacht proberen een sok oid erom heen te doen.
maar ben bang dat als ik dalijk een vriend heb en hij blijft slapen hij erachter komt.

Hij moet je maar accepteren zoals je bent
ik slaapnog steeds met een knuffel waar ik niet zonder kan slapen, en mijn vriend heeft daar geen problemen mee!
Als iemand echt van je houdt gaat ie je daarom heus niet verlaten

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:10

Ik heb vroeger ook geduimd tot mijn 12e ik duimde met een knuffel en zonder knuffel niet dus ik heb gewoon die knuffel in de hoek van de kamer gesmeten en gewoon proberen vol te houden want ik wou persé stoppen.
Maar misschien helpen sokken inderdaad of van die plastic handschoenen maar ik weet niet of jij daar van stopt.

rAdelooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 20:22

maar duimden jullie dan alleen s nachts of ook overdag?

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:32

beide

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:13

haha ik ben 20 en duim ook nog hoor, intresseerd me niks, doe het niet waar iedereen bij is maar gewoon thuis en snachts in bed.

vriendin van mij is net zo oud als ik en doet het ook maar dan wel waar iedereen bij zit haha

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:40

Duim je in je slaap, dus eigenlijk onbewust of ook wanneer je wakker bent (maar al wel in je bed ligt) ?

Als je ook duimt wanneer je nog wakker bent moet je gewoon heel streng tegen jezelf zijn en je zelf er van overtuigen het niet meer te doen. Kan even moeilijk zijn want het lijkt me dat het een vast ritueel is geworden.

Ik heb er eigenlijk zelf geen ervaring mee, maar van horen zeggen weet ik dat dat spul voor je nagels tegen het nagelbijten echt enorm vies is. Misschien kun je het ook gebruiken om van je duimen af te komen Succes in iedergeval er mee!

rAdelooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 19:19

ik doe het bewust. maar ben nu al een dag gestopt.
maar ik heb ook dat als ik ga slapen en ik duim dan niet,dat ik in me slaap dan ook niet duim.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:28

Dan zou ik voor je ga slapen, op je zij gaan liggen, handen onder je kussen en je duim niet in je mond stoppen. Ik denk dat dat enorm veel scheelt. (en ja niet stiekem tóch die duim in je mond stoppen, maar je handen rustig laten liggen.)

Elke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:46

Fairie schreef:

Als je ook duimt wanneer je nog wakker bent moet je gewoon heel streng tegen jezelf zijn en je zelf er van overtuigen het niet meer te doen. Kan even moeilijk zijn want het lijkt me dat het een vast ritueel is geworden.

Juist! als je overdag duimt, gewoon jezelf er van bewust zijn/worden en je duim uit je mond halen. Het is eigenijk een soort tik die je jezelf aan leert, ik weet zeker dat je ook zonder duimen door het leven kan! je moet gewoon eventjes hard voor jezelf zijn en boos op jezelf worden. ( denk eventueel aande nare gevolgen; je tanden gaan er niet beter van staan...) , en dan komt het goed . Heel veel succes

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:53

ik ben bijna 17 en duim ook nog, mijn vriendjes (of vriendinnen) moeten het maar accepteren en anders moet ik ze niet, zo simpel, ik duim overdag en snachts, ik wil wel eens druk zijn, en als ik duim koel ik af en word ik rustig.

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:03

Ik heb vroeger ook geduimd, en had een vriendin die dat ook deed.
Bij haar was er een heel gat in haar tanden gesleten, als ze haar tanden op elkaar had paste nog haar duim erin.
Ik heb toen een pleister om m'n duim gedaan, en elke keer als ik toch duimde, dacht ik aan haar, dat ik dat niet zo ver wilde laten komen. Nu ben ik er vanaf. Succes ermee!

Edit: Dat Bijtex hielp niet bij mij, daar duimde ik gewoon doorheen.

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:15

Ik heb geduimd tot mijn 11e ofzo. Toen brak ik mijn pols met gym en die moest in het gips, dus kon ik niet meer duimen! Maar goed, dat is wel een erg rigoreuze oplossing !

Ik hield aan mijn duimen wel een enorm lelijk gebit over. Ik had mijn voortanden zover naar voren staan dat ik mijn mond niet meer normaal dicht kon doen, en mijn duim nog gewoon tussen mijn tanden pastte als ik ze op elkaar zette.
Ik heb toen 2 jaar een beugel gehad, (eerst nog 4 kiezen laten trekken omdat mijn tanden anders geen ruimte hadden om naar achteren te gaan) en nu is het weer redelijk aan te zien

Ik denk dat je idd streng moet zijn voor jezelf, en zo min mogelijk duimen en dan langzaam afbouwen. Succes ermee!

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:17

mijn zus is 23 en die doet het ook nog hoor en heb een tante van ruim 40 die ook nog duimt ik vind het niet erg en hun mannen ook niet ze moeten je maar nemen zoals je bent..

het enige nadeel is natuurlijk je gebit..

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:11

ik duimde ook toen ik jong was. jaar of 8. Toen had ik een keer een wratje op mijn handen en daar moest ik het sap van een plantje op doen. Dat was zulk bitter spul dat ik zo van het duimen af was.

Ik weet niet hoe het plantje heet. Het is ´onkruid´

Maak binnenkort wel ff een foto voor je

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:01

phoe niks om geven, als je tanden maar goed blijven staan..

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:12

't Is natuurlijk mooier zonder duim in je mond
Toen ik 9 was, ben ik gestopt met duimen 's nachts, volgens mij. Ik had zelf een truukje bedacht, namelijk pleisters om m'n duim. Het werkte wel! De eerste nachten kon ik heel moeilijk in slaap komen, maar als ik m'n duim nu weer in m'n mond steek, vind ik het maar een vreemd gevoel!

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:07

ik heb al veel geprobeerd, dan deed ik van dat spul op me duim, pleisters maar of ik trok ze eraf of ik nam gewoon me andere duim achja ik laat het er nu maar bij...

miepjevlug11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:30

Ik heb vroeger ook geduimt.. Maar ik kan je niet helpen ik was van de ene op de andere dag gestopt ik heb geen idee hoe ik dat deed :S

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:15

Ik deed het vroeger ook, maar op een gegeven moment vond ik het vies worden Ik zou gewoon iets vies op je duimen smeren

just_miii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:51

[b]Ik ben 18 en duim oowk nog steeds k schaam me dr wel n beetje voor maar tja me echte vrienden weten het maar ik zie het meer als een soort troost ofso als k moe en verdrietig ben ga ik heel veel duimen

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:09

ik zou er geen probleem van maken als ik jou was.....
en je er al helemaal niet voor schamen!
er is niks mis met duimen....