menstruatie word er gek van

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

menstruatie word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 12:57

het liefst lig ik de hele dag op bed,
kop onder de dekens niets of niemand om me heen.
maar ja dat gaat niet,(jammer genoeg)
2 dagen voor het gebeuren gaat, voel ik het al opkomen.
alles en iedereen kan het best op een afstand van een meter of 10 blijven.
om het minste of geringste ontplof ik, word boos,
zelfs op de stoel die net verkeerd staat.
ppff die arme man van me hij kijkt op een afstandje toe,
en hoopt dat deze dagen snel voorbij zijn.
dan breekt de dag des oordeels aan, kortom word ongesteld,
pijn hier pijn daar, mijn rug, mijn buik, mijn borsten, kan niet op of om.
een dag of 2/3 leef ik op ubriprofen, om maar een beetje naar behoren te kunnen functioneren.
ben gelukkig niet meer zo snel aangebrand, neeee nu kan ik om het minst of geringste, janken.
niet een klein beetje nee echt tranen met tuiten.
echt word gewoon gek van mezelf.
ben al zoooo vaak naar de dokter ermee geweest.
die komt met allerlei pilletjes en troep aanzetten, wat niets of nauweliks helpt.
kortom word gek vanmezelf.
hopelijk is dit herkenbaar voor meerdere dames hier.
hoe gaan jullie hier in hemelsnaam mee om.
of nog beter wie weet een tovermiddeltje om in iedergeval die eerste paar dagen normaal door tekomen.
enige wat de dokter nog zegt tja leven van een vrouw is tijdens deze dagen niet makkleijk.
en ja je raad het al mijn dokter is een man
hoe weet jij dat nou je bent een man

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:59

Misschien een stomme vraag, maar: kun je de pil niet blijven doorslikken?

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:00

tsja het is wel herkenbaar, maar ik ging aan de pil en toen werd het wel minder.. momenteel neem ik die niet meer maar ik krijg antidepressiva en die hebben mn cyclus helemaal naar de maan geholpen dus ik heb er nu eventjes geen last meer van .. sterkte wil ik je wensen...
1 keer in de maand is het gewoon poedersuiker om een vrouw te zijn...

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 13:01

helaas ben ik 2 jaar geleden gestopt met de pil.
om medische redenen, ik kan niet tegen de hormomen van de pil.
mijn darmen reageren hier op.
prikpil of iets dergelijks is dus ook geen optie

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:02

uhm ik ken het als een stoel verkeerd staat...
Ik ben heel weinig tot bijna niet ongesteld...
Maar ik word dan heel poetserig en opruimerig,.... der hoeft maar een blaadje verkeerd te liggen en dan....

Seraphim

Re: menstruatie word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:08

Ik was altijd heel lang ongesteld, soms zelfs 10 dagen, en dan ook van die zeurende buikkramp etc. Sinds ik de pil slik ben ik amper 3 dagen ongesteld, dus dat was wel een uitkomst voor mij.
Mja als je niet tegen de pil kan, weet ik ook niet wat je kunt doen..

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:09

terorita schreef:
helaas ben ik 2 jaar geleden gestopt met de pil.
om medische redenen, ik kan niet tegen de hormomen van de pil.
mijn darmen reageren hier op.
prikpil of iets dergelijks is dus ook geen optie

Kan dat ook nog?
hoe ben je erachter gekomen dan?

Dus je slikt de pil niet, maar hoe doe je dat dan verder?? Klinkt misschien raar haha.. maar nou moet je zeker wel extra oppassen.
Ik ben altijd maar 2 a 3 dagen ongesteld ik heb vorige maand gehad was het ander halve dag, nou dat is raar.

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:15

kan je niet misschien andere dingen krijgen zodat je zo min mogelijk ongesteld door het hormoonspiraaltje word het ook vaak minder de pijn.
ik bleef altijd echt 2 dagen in de maand thuis omdat ik het liefste ook alleen maar in bed wou liggen en zat elke dag dan aan 3 pijnstillers het hielp alleen niet echt. Maar nu met de pil heb ik nergens last meer van behalve alleen de 1e dag nog beetje buikkrampen maar stukken minder als normaal

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:23

Ik heb van veel mensen gehoord dat een hormoonspiraaltje ook niet altijd een succes is. waarom weet ik niet, maar dat is er vaak gezegt door verschillende personen.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 13:23

dat ik de pil niet meer kan slikken schijnt met mijn bevalling temaken te hebben 7 jaar geleden.
zal niet in de details treden, maar het was toen behoorlijk zwaar,
de placenta wilde ook niet komen, 2 dagen na max zijn geboorte kreeg ik baarmoeder ontsteking.
mijn baarmoeder heeft er een behoorlijke opdonder van gekregen, daar zit litekenweefsel in.
wat de kombinatie van pil en darmen betrefd is met toen wel uitgelegd, maar hoe het zit weet ik ook niet meer precies.
laat ik het zo zeggen, ik slikte de pil en wat de stopweek van de pil was dus dat je dan normaal gesproken ongesteld word, was bij mij de enige week dat ik niet menstrueerde.
kortom ik kreeg bleodarmoede ijzer tekort en weet ik wat allemaal.
de pijn in mijn buik werd toen steeds op de baarmoeder gegooid.
eindelijk was er een dokter die door had dat het niet mijn baarmoeder was maar mijn darmen.
er blijkt een stof in de pil te zitten waar mijn darmen op reageren.
ben toen acuut met de pil gestopt en knapte ziender ogen.
er zijn nog wat testjes gedaan om te kijken of er een pil is waar ik niet op reageer niet dus.
tja en wat geen pil slikken betrefd wij zijn aandeel houders in een rubberplantage geworden.
spiraaltje vind ik zelf niet echt een optie mede door het liteken weefsel in mijn baarmoeder
en binnenkort laat mijn man zich hopelijk steriliseren

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:37

Ik heb dit dus ook heel erg gehad, totdat ik aan de prikpil ben gegaan.
Toen was ik van alle problemen af.
Je haalt 1 keer in de 3 maanden een prikje en klaar is klara.
Ook de gewonen pil kon ik niet tegen maar deze dus wel.

Ik kreeg toen ik stopte met de prikpil van het ziekenhuis naproxen voorgeschreven ik vond dit redelijk helpen.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 13:38

kreeg je dat naproxen op dokters recept??

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:42

terorita schreef:
kreeg je dat naproxen op dokters recept??

ja klopt dat heeft het ziekenhuis toen voorgeschreven.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 13:43

zal ik is even bij de dokter neerleggen
heb ook wel eens gehoord van homeopatische druppels
die goed schijnen tewerken.
kan er alleen nergens iets over vinden

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:46

Daar kan ik je ook niet aan helpen.
Maar dat naproxen hielp bij mij in zoverre dat ik in iedergeval niet mezelf hoefde te verstoppen onder de dekens. maar werken ging alsnog niet hoor.

Maar goed ik denk dat de klachten die wij hebben geen 1 pilletje helemaal kan voldoen.

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:05

terorita schreef:
dat ik de pil niet meer kan slikken schijnt met mijn bevalling temaken te hebben 7 jaar geleden.
zal niet in de details treden, maar het was toen behoorlijk zwaar,
de placenta wilde ook niet komen, 2 dagen na max zijn geboorte kreeg ik baarmoeder ontsteking.
mijn baarmoeder heeft er een behoorlijke opdonder van gekregen, daar zit litekenweefsel in.
wat de kombinatie van pil en darmen betrefd is met toen wel uitgelegd, maar hoe het zit weet ik ook niet meer precies.
laat ik het zo zeggen, ik slikte de pil en wat de stopweek van de pil was dus dat je dan normaal gesproken ongesteld word, was bij mij de enige week dat ik niet menstrueerde.
kortom ik kreeg bleodarmoede ijzer tekort en weet ik wat allemaal.
de pijn in mijn buik werd toen steeds op de baarmoeder gegooid.
eindelijk was er een dokter die door had dat het niet mijn baarmoeder was maar mijn darmen.
er blijkt een stof in de pil te zitten waar mijn darmen op reageren.
ben toen acuut met de pil gestopt en knapte ziender ogen.
er zijn nog wat testjes gedaan om te kijken of er een pil is waar ik niet op reageer niet dus.
tja en wat geen pil slikken betrefd wij zijn aandeel houders in een rubberplantage geworden.
spiraaltje vind ik zelf niet echt een optie mede door het liteken weefsel in mijn baarmoeder
en binnenkort laat mijn man zich hopelijk steriliseren

Zo nou dan heb jij je bevalling wel gehad zeg.
Man dan ben je ook helemaal kapot...
Maar ben je niet geopereerd vanwege die vervelende dingen dan?
En hoe is het verder met het kind afgelopen had die nog ergens problemen mee.
Maaar je wist het dus niet van te voren het is dus allemaal boven water gekomen via de bevalling.

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:07

Ik krijg schimmelinfectie van de pil (je kan wel raden waar) Komt ook door een stofje in de pil. Om die reden stop ik af en toe even als het echt te erg word. Als ik stop met de pil heb ik 100 X meest last van mijn menstruatie dan normaal. Gelukkig reageerd mijn lichaam goed op nurofen. Neem er dan wel ongeveer 6 per dag (3 X 2 tegelijk om de 5 uur) Zo voel ik eigenlijk niks alleen als ik 's ochtens wakker word. Ik zou verder echt niet weten wat je zo kunnen doen. Misschien zo'n natuurgenezer? Er zitten en hele hoop van die balletjes tussen laat maar zeggen, maar sommige kunnen wel echt iets voor je beteken doormiddel van een bepaald dieet waardoor je lichaam anders op je menstruatie gaat reageren. Ik ken via via iemand die heel erg last had van migraine en die daar nu niet tot nauwelijks meer last van heeft.

Poulain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:15

Tja, héél herkenbaar!! Helaas. Bij mij is kan het ook heel heftig zijn. Ik heb een tijdje Naproxen geslikt, op doktersrecept, wat heel goed hielp. Nu slik ik ibuprofen, dat helpt mij ook goed en kun je gewoon bij de drogist kopen. Verder heb ik ook vershillende homeopatische behandelingen gehad, zoals massage enz. Vooral om te ontspannen, omdat ik het heel erg vast kan houden. Maar eigenlijk heeft het niet echt geholpen. Dus nu maar weer aan de pijnstillers. Ik slik liever geen pillen, maar in dit geval maak ik graag een uitzondering!

Succes iedereen!!

Kieffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:16

Toen ik nog ongesteld was gebruikte ik altijd Naproxen, een pijnstiller die ik op advies van mijn moeder (doktersassistente) ging gebruiken. Toen was hij alleen nog op recept te krijgen en nu ook gewoon bij de apotheek en ik geloof zelfs ook bij de kruidvat.
Het neemt veel pijn weg, als ik er 1 had genomen voelde ik een tijdje later helemaal niks meer, dan is je humeur gelijk een stuk beter! Het heeft mij in ieder geval super goed geholpen

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:25

sint janskruid helpt erg goed tegen de vervelende stemmingswisselingen.
ik heb er capsules van en als ik die een dag of drie van te voren begin in te nemen voel ik me stúkken beter!

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:25

heb je nog even pb gestuurd

ik heb aleve ook gehad, werkte goed, ibu ben ik bijna imuun voor omdt ik dat nogal vaak slik voor mn rug..

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 14:29

dank jilleroo zal het zeker eens gaan proberen.
baat het niet dan schaat het niet

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:31

jilleroo schreef:
heb je nog even pb gestuurd

ik heb aleve ook gehad, werkte goed, ibu ben ik bijna imuun voor omdt ik dat nogal vaak slik voor mn rug..

teveelibu is niet goed, ik ben er ook imuun voor i.v.m de gigantische pijnklachten aan mijn pols, heb er ook telkens antibiotica voor gehad en een of andere spiertabletten wat het verzacht wat niet helpt.

Maar door ibu kun je nog meer maag/buikklachten krijgen zelf ervaring mee en toen kwam de HA er een keer mee van teveel ibu is niet goed.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:33

Het is misschien wel heel erg drastisch maar je zou ook nog kunnen overwegen om de baarmoeer te laten verwijderen.
Als je klachten zo erg zijn en je toch geen kinderen meer wilt dan kan dit ook de oplossing zijn.
lekker, helemaal nooit meer ongesteld.

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:34

Maar dat is moeilijk als je die keuze wilt doen, misschien zou je dat op dit moment zeggen, maar wil je later toch een kind, ja dan is adopteren een optie maar zie je het al voor je vind het knap dat mensen die keuze kunnen maken, tenzij het echt noodzakelijk is.