adhd....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

adhd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 22:18

Ik vraag me af of er meer mensen zijn met ADHD?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:52

Ik niet, mijn vriend is een adhd'er en zonder de ritalin is hij een oncontroleerbaar humeurige stuiterbal.

Fuzza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:40

Ik ben een Adhd'er..... Ik heb het niet heel erg gelukkig. Ik heb ook geen medicijnen nodig. IK heb het in een hele lichte vorm. Bij mij is het zo dat ik iets drukker ben, dat is het enige...dus er is goed met mij te leven

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:16

Mijn neefje is een Adhd'er. En hij komt hier regelmatig spelen.

Ja, de computer + tv + game cub (bij hun thuis) zijn de enige dingen die 'm rustig houden

En tsjah, bij hem merk je het gewoon druk doen, lomp, niet luisteren, vervelen, zin doordrijven.

Maar het is een heel lief mannetje

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:40

Mijn broertje heeft dat.. En idd de computer,playstation en e.v.t andere pc spelletjes zij het enige wat hem afleidt.

Mijn broer heeft ADHD en nog een aantal handicaps erdoor heen.
Waardoor het leven soms heel zwaar is, maar hijleert ermee omgaan en het gaat nu goed.

jokari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:44

ik niet, maar mijn man, zijn zoontje en mijn schoonmoeder wel. De laatste twee houden het onder controle met medicijnen, mijn man met sigaretten. De laatste keer dat ie wou stoppen met roken heb ik hem na een paar weken gesmeekt om terug te beginnen, zo onhandelbaar was hij.

Maar meestal is er goed mee samen te leven hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:55

Mijn jongste broertje heeft ADHD, naast autisme, maar daarbij is hij ook nog eens hoogbegaafd.

Inderdaad pc's enzo houden hem rustig, daar wil hij ook mee verder. Hij is nu 19 en doet het VWO en ben eigenlijk erg trots op hem Hij krijgt ook Ritalin en dat werkt prima

_Debbie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:29

Mijn broer heeft het...
Als der iets gebeurd was,of je sprak hem tegen sloopte hij het hele huis! Hij kreeg toen ritalin maar dat hielp voor geen meter en vaak slikte hij het niet.
Later is hij gaan blowen en wat was dat een red middel zeg! De deuren blijven nu teminste heel!

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:09

mijn broer heeft het, hij krijgt relatine maar neemt het alleen als hij examen heeft. (proefwerken) Er zijn dagen dat er echt niet met hem valt samen te leven. Hij is altijd heel extreem, of hij zou je bij wijze van spreken neer slaan als je wat verkeerd zegt of hij huppelt hier al joelend rond van vreugde
Erg moeilijk om mee samen te leven!

SassieSjaak

Re: adhd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:04

Wat mij opvalt is dat jullie allemaal wel iemand kennen met ADHD...
Maar zijn er ook mensen met adhd....

IK heb wel adhd... ( moet ik me nu schamen ofzo???)

Want daar lijkt het wel op... ik bedoel bokt.nl heeft zoveel leden en je gaat me toch echt niet zeggen dat ik de enige adhd-er ben van al deze leden...

Mijn vraag is wel waarom wil je t weten?

Groeten Saskia

SassieSjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:05

pharagirlke schreef:
mijn broer heeft het, hij krijgt relatine maar neemt het alleen als hij examen heeft. (proefwerken) Er zijn dagen dat er echt niet met hem valt samen te leven. Hij is altijd heel extreem, of hij zou je bij wijze van spreken neer slaan als je wat verkeerd zegt of hij huppelt hier al joelend rond van vreugde
Erg moeilijk om mee samen te leven!

Relatine???

Ritalin bedoel je waarschijnlijk?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 08:27

Plucker schreef:
Wat mij opvalt is dat jullie allemaal wel iemand kennen met ADHD...
Maar zijn er ook mensen met adhd....

IK heb wel adhd... ( moet ik me nu schamen ofzo???)

Want daar lijkt het wel op... ik bedoel bokt.nl heeft zoveel leden en je gaat me toch echt niet zeggen dat ik de enige adhd-er ben van al deze leden...

Mijn vraag is wel waarom wil je t weten?

Groeten Saskia

Gewoon... omdat ik 't zelf heb

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:53

Ik heb op school met mensen die ADHD hebben in de klas gezeten. Over het algemeen ging dat wel goed hoor, maar wij waren wel de drukste brugklas zeg maar

Ik vond het niet erg alleen met proefwerken/examens was het soms wel irritant, omdat ze op dat moment óók druk waren met geluiden maken, met potloden/pennen trommelen etc... *zucht* maargoed uiteindelijk wen je er wel aan.

SassieSjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:30

Wij adhd-er horen alles... we hebben gewoon een 6e zintuig!!!

Indd tikken en klikken met de potloden en pennen als ik het zelf doe hoor ik het niet... en als een ander het doet vind ik het zooo irri. maar goed...

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:39

Mijn ex was een adhd-er.... adhd in een hele zware vorm....

Ik heb zeven jaar met hem samengewoond, hij is pas op latere leeftijd (30) gediagnosticeerd.
Hij kreeg eerst ritalin, maar had heel erg veel moeite met de rebounds en het op tijd innemen.
Nu krijgt hij dextro-amfetamine, dat gaat beter.

Het leven met hem was nooit saai, maar werd me uiteindelijk ook teveel.
Niet omdat het een nare vent was, integendeel, maar er was meer aan de hand (drugsverslaving om zichzelf rustig te houden, manische depressie)
Alles bij elkaar maakte dat het voor hemzelf al moeilijk om met zichzelf te leven, en dat reageerde hij af op mij, en dat ging niet meer.

Ik heb nog wel steeds contact met hem, inmiddels zit hij in een kliniek, is 6 maanden drugsvrij en bezig om structuur in zijn leven aan te brengen.

Grootste kenmerken bij hem waren: geen rust in zn hoofd en ook lichamelijke onrust, heel slecht slapen, zich niet kunnen concentreren (is wel verbeterd na medicatie), Afspraken en dingen vegreten, 101 dingen beginnen en nooit afmaken, stemmingswisselingen, etc...

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:35

een vriend van mij heeft het heel erg, zelfs met spullen er tegen blijft die druk. hij kan der gewoon niets aan doen.
Een andere vriend van mij heeft het ook maar is niets aan te merken heeft ook spullen er tegen maar is hierdoor juist erg rustig.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:41

Ik heb er een test voor moeten doen, heb de uitslag alleen nog niet terug..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:35

Citaat:
Wij adhd-er horen alles... we hebben gewoon een 6e zintuig!!!

hahaha, prachtig. Ja zo is het eigenlijk maar net!!

Toch, als docent zijnde kan ik zeggen dat leerlingen met adhd (de alleshorende en allesziende leerlingen die niets ontgaat), best wel handenbindertjes zijn.

Apollo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:22

De jongen, waar mijn moeder altijd op deed passen heeft adhd. Een vrij ernstige vorm...maar hier was hij altijd hardstikke lief maar ik weet dat het er thuis wel eens er zwaar aan toe ging. Dit jaar ging hij naar brugklas(speciale school waar je kleinere groepen les hebt etc) en zou mijn moeder niet meer op hoefen te passen. Maar na een paar weken vroeg zijn moeder of hij toch nog af en toe kon komen..het gaat op school bij hem echt heel slecht. Ik vind het heel sneu...het is een hardstikke goede jongen maar op school wordt hij gepest en kan niet echt meekomen met de rest..hij maakt zijn huiswerk etc niet. En ook thuis gaat het niet al te best...
Ik vraag me wel eens af hoe het precies met hem verder zla gaan, zeker nu hij in de pubertijd komt. Het is gewoon ook zo moeilijk te begrijpen wat er bij hem in het hoofd omgaat..

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:28

Mijn dochter heeft adhd die is 10 jaar en mijn andere dochter van 7 die heeft add

Melvern

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:31

ik heb ook last van adhd maar het valt opzich wel mee gebruik ook geen medicijnen meer

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:27

Mijn broertje heeft adhd, mijn vader en mijn zusje hebben ok adhd. Mijn zusje heeft het i.c.m odd en pddnos.