Ziek -> Naar school gaan of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Ziek -> Naar school gaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 20:28

Hooi,

Ik zit een beetje met een dilemma..
Vandaag ben ik ziek geworden (griep) en echt alles doet zeer.. heb het ijskoud terwijl ik warm aanvoel. En verder heb ik barstende hoofdpijn..

Nu had ik vandaag 2 pwen en een so.. die 2 pwen heb ik dus lekker verknald.. maar ben wel even naar de leraressen gegaan.. Nu mocht dat SO van duits naar morgen worden verplaats, maar als ik het dan niet maakte heb ik een 1.. En ik wil er wel héél graag een goed cijfer voor hebben.. Nu ben ik bang dat ik vrijdag ook ziek ben en dan heb ik net 2 pwen een so en een inhaal pw (die ik eigenlijk moet maken anders blijft de 3,1 staan) Nu heb ik morgen dus van Frans een pw, en vrijdag een inhaalpw van frans Maar ze zei dat als je ziek was je het pw ook niet een andere keer mag inhalen

Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Paracettemols slikken en gewoon gaan? Of thuisblijven? *nu moet ik vrijdag gewoon even kijken hoe ik me voel*..

En nee ben echt niet zenuwachtig voor die pwen en so's

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:31

Als je je echt niet lekker voelt, zal ik thuis blijven. Als je je niet lekker voelt, dan kan je toch ook de toets niet goed maken?

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 20:32

Ja oke.. maar waarschijnlijk beter dan die 1 en ben laats ook nog ziek geweest toen hadden we dat so officieel en moest hem vandaag inhalen

Kimbers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:33

Aangezien je het anders niet meer mag over doen zou ik paracetamols slikken en gewoon gaan. Je maakt je toets en gaat weer naar huis. Er is altijd een kans dat je het beter maakt dan eerst toch?
Wel echt belachelijk dat je het niet over mag doen. Jij kan het toch niet helpen dan je ziek bent. Helpt het anders ook niet als je 1 van je ouders laat bellen dat zij het uitleggen?
Ziek worden doe je namelijk meestal niet voor de lol.

Jodie_

Re: Ziek -> Naar school gaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:34

Kan je niet alleen voor de toetsen naar school gaan??

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:34

gewoon gaan. Hoef je alleen die toetsen te maken?? Of moet je echt de gehele dag op school zijn?

Kimbers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:36

Ja precies, altijd een kans dat het wel goed gaat toch?
Neem aan dat je je na je toets gewoon kan ziekmelden, en zo niet, dan ga je toch gewoon en laat je je ouders na die tijd bellen of laat je ze een briefje schrijven die jij de volgende keer mee neemt.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 20:37

Ik kan vragen of me moeder wil bellen naar de congierge dat ik alleen voor dat so van duits naar school ga.. (dat franse pw kan ik nog wel x inhalen
Hoop dat ik vrijdag al weer wat beter wordt.. en gewoon naar school kan gaan. We heben morgen iig niet zo'n super lange dag maar er zit wel 30km fietsen bij in *heen en terug samen he* en dat is héél vermoeiend als je ziek bent.. dus hoop dat me moeder mij even wil helpen....

Ik moet eigenlijk de hele dag op school zijn *van 2e tot 7e*
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 26-04-06 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:37

tjah.. als het lukt om te computeren dan lukt het dénk ik ook wel dat je die toets maakt. Als het echt extreem is en je kunt niet meer goed concentreren/denken dan zou ik het niet doen, maar beter even die toets maken en een goed cijfer dan thuis blijven met een slecht cijfer ik denk persoonlijk dat ík wel zou gaan, tenzij het heel erg is.
hoewel ik niet echt ervaring heb met dit soort dingen want k ben vrijwel nooit (erg) ziek

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:37

Ik denk dat je het zelf het beste aanvoelt. Ik neem altijd een flinke douche voor ik naar school ga, een paar paracetamollen en gaan met die banaan! en dan gewoon alleen voor de pw'en & so's komen en dan weer naar huis gaan. Als je je nu niet naar school gaat, hoopt het zich alleen maar op. Dan moet je volgende week alles gaan inhalen(wat je uberhaupt nog in mag halen) & de rest van je huiswerk. Nou ik kan je vertellen dan word je vanzelf wel weer ziek van je huiswerk. Als ik jou was zou ik doorbijten en het gewoon maken. Maar ik weet natuurlijk niet hoe ernstig je ziek bent! Als je écht erg ziek bent dan zou ik lekker thuis blijven uitzieken. Maar nogmaals, ik denk dat het zelf het beste aanvoelt. Succes met je beslissing

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 20:39

Tja ik computer nu wel met barstende koppijn heb net 5(!) uur liggen slapen.. en ben nog steeds doodop.. ga straks ook lekker naar bed..

@ Loveable; volgende week heb ik vakantie Maar ik snap je wel.. ja dan hoopt het zich alleen maar op...

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:39

Laat je ouders een briefje schrijven naar de docent met uitleg erin.
Gewoon een andere keer maken en lekker thuisblijven!
Ieder mens is toch wel eens ziek! De docenten ook dus ik vind het echt dikke bullshit dat dat mens dat zegt van die 1. Echt l*llig!
succes en beterschap

Natrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:42

Ik vind het echt belachelijk dat jij een (inhaal)proefwerk niet een andere keer mag inhalen als je ziek bent. Ziek is ziek, dan kunnen ze niet verwachtten dat jij goed een proefwerk kan maken. Als ik in dezelfde situatie zat zou ik me moeder even laten bellen met de afdelingsleider of mentor o.i.d. dat ik echt ziek ben en vragen of er toch een mogelijkheid is het een andere keer te doen. Ik vind dat echt heel raar, als je nou spijbelt of express thuis blijft oke, dan is het terecht. Maar als je ziek bent vind ik het gewoon weg belachelijk.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 16:01

Ik ben toch maar gegaan.. wel met behoorlijk wat paracettemollen en ben de dag doorgekomen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:05

Goed zo, ik hoop dat je een goed cijfer hebt
Overigens: proefwerken mogen normaal gesproken altijd ingehaald/overnieuw gemaakt worden tenzij een leerling heel toevallig vaak ziek is bij proefwerken of anderszins geen inzet geeft - dit even voor de overige Bokkers.
Wanneer een docent zo onwillig is zit er 9 op 10 wel een verhaal achter. Mocht het bij jou niet zo zijn, dan zou ik de volgende keer mijn ouders even laten bellen.