Overstappen Zorgverzekeraar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PatriciaB

Overstappen Zorgverzekeraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 19:04

Zoals velen zijn wij begin dit jaar overgestapt van zorgverzekeraar.
Teminste dat hebben we geprobeert
We hebben een kaartje ingevuld en bij de inschrijving van de nieuwe verzekeraar gestopt zoals aangegeven was.
Deze zouden de oude zorgverzekering dan aangetekend opzeggen.
Eind maart oude zv gebeld omdat we de nieuwe pasjes binnenkregen en er was geen opzegging ontvangen??
Nieuwe zv gebeld en die zouden nogmaals contact opnemen met de oude zv
en zo verder tot vandaag...We hebben nu 2 verzekeringen, betalen alleen de nieuwe nog maar maar het geld dat we al betaald hebben aan de oude krijgen we ook niet terug.
Nu sprak ik net een buurvrouw en zei blijkt hetzelfde probleem te hebben met dezelfde verzekeraars.
Vraag me af of er ook mensen op bokt zijn met dit probleem?

_Dunja_

Re: Overstappen Zorgverzekeraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:31

Mag ik vragen bij welke verzekeraar jij zit?

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:17

Ik heb het probleem niet, maar je kan jezelf ook opzeggen bij de verzekeraar. Probeer dan wel het geld wat je al hebt betaald terug te krijgen!

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:33

ik heb geen probleem gehad met het overstapen op een andere verzekeraa..ik had amicon en heb nu zilveren kruis....

Echter amicin vertelde mij vanwege de drukte dat het verstandig was naast de opzegging brief ook nogmaals een fax waar de opzegging stond door te faxxen....alles is netjes afgehandeld van beide partijen...

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 19:42

vlasta schreef:
Mag ik vragen bij welke verzekeraar jij zit?

Wij zitten bij OHRA en willen overstappen naar DSW

DSW heeft inmiddels zelf telefonisch contact gehad met OHRA omdat er op mijn e-mails niet gereageerd werd en mijn telefoontjes ook niks opleverden

Als Ohra niet meewerkt gaat DSW het contract ontbinden.
Daar gaat de hogere tandartsvergoeding en de 75% vergoeding voor de beugel die mijn dochter volgende maand krijgt.Voor niks maand januari gebruikt om de voor ons juiste zorgverzekering te zoeken

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 00:53

Ik ben gelukkig niet over gestapt ik hoef die rompslomp er niet van

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 00:57

Ik ben binnen de zelfde maatsapij over gestap en ik heb nergens last van gehad.
Ik kreeg me te veel betaalde geld eigen lijk de volgende maand al gelijk terug.

Maar idd er is wel een gedoe met die verzekeringen zeg.
Maar het mooie ervan is als je niet op tijd bent overgestapt dat je dan een boete krijgt.
Krijgen die verzekeraars ook een boete omdat ze te laat betalen. Nee dat zal wel niet!!!

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 01:01

Ik ben ook overgestapt (ook naar DSW). Je kunt inderdaad zo'n opzegkaartje gebruiken, maar daarnaast heb ik ook nog zelf een brief geschreven naar mijn oude verzekeraar en regelmatig telefonisch contact gehad. Binnen twee weken was alles rond, geen probleem. Bij mij is alles ook prima afgehandeld, ik zat eerst bij Amicon (Menzis).

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 01:02

Sommige hebben dan blijkbaar mazzel dat het goed gaat

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:52

Ik heb dezelfde overstap gedaan, maar zelf opgezegd bij OHRA. Het duurde nogal lang, maar uiteindelijk was alles rond en heb ik mijn geld terug gekregen.
Mijn ervaring is dat bij OHRA sowieso een hoop dingen misgaan, maar je kunt echt nog wel druk uitoefenen en met terugwerkende kracht opzeggen vanaf 1 januari.

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:55

Je kunt beter zelf nog proberen je oude verzekering op te zeggen. Vervelende situatie.

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 08:54

DSW is er inmiddels achteraan gegaan en ik heb de betaling aan OHRA teruggestord gekregen. Probleem opgelost!

PatriciaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 09:02

MSQuincyTE schreef:

De rompslomp is het zeker waard!
Het scheelt alleen voor de beugel die onze dochter 23 mei krijgt al ontzettend veel geld.
We betalen nu minder premie voor een betere verzekering.
Als we niks nodig hebben zijn we al 120 goedkoper uit dit jaar,toch leuk

PPPeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:52

Bij mij gaat het precies het zelfde. Oude zorgverzekeraar zegt geen opzegging te hebben gehad van de nieuwe zorgverzekeraar etc. Het geval is dat na vele brieven telefoontjes enzo ik nog steeds betaal voor 2 zorgverzekeringen !

Na het regelt nu iemand die er meer verstand van heeft dan ik maar ik moet het ondertussen eerst zien en dan geloven..

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:38

patricia!! schreef:
MSQuincyTE schreef:

De rompslomp is het zeker waard!
Het scheelt alleen voor de beugel die onze dochter 23 mei krijgt al ontzettend veel geld.
We betalen nu minder premie voor een betere verzekering.
Als we niks nodig hebben zijn we al 120 goedkoper uit dit jaar,toch leuk

Ja idd.
Ik heb ook helemaal uitgezocht wat voor een verzekering het beste bij me past.
Ik erger me er ook aan als mensen zeggen dat de zorgverzekering zo duur is geworden. Dat zijn de zelfde mensen die gewoon maar alles het oude hebben gelaten en die nu ontzettend veel betalen aan aanvullende verzekeringen enz.

Je moet er idd wel een dagje voor over hebben om een goede en goedkope verzekering te hebben.
Maar dat is het wel waard.
Im mijn geval scheeld het ons ruim 60€ in de maand voor 2 personen.
Dat is toch al zo,n 720€ per jaar en dan heb ik de no claim er nog niet bij geteld

Maar gelukkig is bij jullie ook alles nu goed geregeld.
Het duurd best wel lang bij die verzekeringen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:44

Er schijnen dan ook veel meer mensen van verzekeraar te zijn veranderd dan wat ze van te voren hadden gedacht.... de administratie kan het over het algemeen gewoon niet aan!

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:52

wij zijn van Ohra naar Achmea gegaan (via het werk van mn vriend). Ik heb mn opzegging zelf per fax/brief geregeld, en mn vriend via een opzegkaartje bij de nieuwe maatschappij.
Mijn opzegging ging redelijk vlot, zijn opzeggin niet. Hebben we een aantal keren voor moeten bellen. Uiteindelijk wel goedgekomen.

Ze zijn idd gewoon wat overstroomt door de administratie denk ik.. sja, dat krijg je met die dure premies

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:12

Het is toch ook veel logischer om gewoon zelf bij je oude maatschappij op te zeggen? Dan heb je het zelf in hand, nu wordt je opzegging eerst naar je oude maatschappij gestuurd en die stuurt het vervolgens door.... wordt dus 2 keer verstuurd, waarom zou je niet direct naar je oude maatschappij sturen?
Lijkt mij veel logischer ook al in de eerste plaats.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:17

Heb er spijt van!!! Ben overgestapt naar het VGZ, wat een zootje is het daar! Ik been in november aangereden door een auto, keurig netjes factuur ambulance, ziekenhuis etc ingestuurd kreeg ik ineens een aanmaning dat ik het binnen 10 dagen moest betalen!! Bleek dat ze helemaal niks hadden betaald aan het ziekenhuis. (en 600 euro schiet ik niet zomaar even voor) Dus ik contact met ze opgenomen, zeggen ze simpelweg "De declaratie is helaas nog niet verwerkt en dat zal pas over een week of vier gebeuren." dat is toch niet normaal????

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:02

Ik werk op de debiteurenafdeling bij de VGZ en ik kan echt mn lol op met alle boze mensen die nog niet uitgeschreven zijn terwijl ze dat wel willen of veel te laat ingeschreven zijn en dus een factuur van 5 maanden krijgen...

Tis op dit moment echt rampzalig....
De mensen die telefoondienst hebben worden er over het algemeen niet vrolijker op, op dit moment...

Maar tis natuurlijk niet alleen bij ons prijs. Hoor veel verhalen ook over andere zorgverzekeraars. Kijk, 90% gaat wel goed. Daar klaagt niemand over... maar die 10% dat zijn er zo gruwelijk veel als er zoveel tegelijk overstappen.

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:03

Heej collega, ik ben ook een VGZ'er

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:15

haha, ook ik ben VGZ-er

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:40

Hihi het zijn er al 3.
Ook zo'n lekker taartje gehad vandaag??

We hadden al een nieuwe naam bedacht: VITU.
Vgz-Iza-Trias-Unive.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:09

Ik kan ook meepraten, wat een drama! Ik stapte over van IZA naar VGZ, en die opzegging ging ook verkeerd. Bij de IZA zeggen ze dat ze er niets mee gaan doen, en VGZ meldt vervolgens dat het wel goed komt, of zij ontbinden het contract, of anders IZA. Maar dat heeft heel wat brieven, emails en telefoontjes gekost. Althans, dat is gezegd, ben nu nog aan het afwachten en dubbel aan het betalen. Ik heb ook het ministerie aangeschreven en kreeg vervolgens een algemene e-mail terug met informatie over de nieuwe zorgverzekering. Twee weken geleden kreeg ik een brief van een ambtenaar van het ministerie dat ik geduld moet hebben met mijn brief, omdat het allemaal wat langer duurt. Ik ben bang dat het volgend jaar flink wat duurder wordt, ik denk dat ik maar vlot moet afstuderen... (Btw, IZA en VGZ hebben een samenwerkingsverband, hoe moeilijk kan het zijn?)

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:06

Bij ons ging de opzegging niet verkeerd, kreeg ook netjes een brief thuis. Raar maar waar werd er wel nog geld afgeschreven door de oude verzekering, plus dat de nieuwe verzekering ook een fout maakte.. Hiervoor moest ik ineens 3 keer het bedrag betalen wat ik eigenlijk zou moeten betalen.
Dit is uiteindelijk rechtgezet, ik heb het geld terug gehad van de oude verzekering en die van de nieuwe heb ik steeds gestorneerd en zelf opnieuw betaald.

Balen dat het bij jou niet goed gaat zo. Hopelijk komt het wel nog goed