Snel vet haar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anouk1993

Snel vet haar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 18:59

Wat kun je daar tegen doen snel vet haar !
ik was het elke dag 1 keer omdat het de volgende dag dan vet is .

hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het niet 1 keer perdag hoef te wassen maar bv. 1 keer in de 2 dagen

X

Lady_Tamzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:01

der is wel speciale shampoo voor

Tanja__Daisy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:03

Ik heb ook heel snel vet haar. Bij mij komt het door me cap als ik die heb opgehad dan is het eerste wat me moeder dan opvalt je het je cap opgehad. Misschien met anti-roos shampoo doen ik ook ik docuhe elke dag en met de anti roos shampoo om de dag

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:07

Ja dat had ik dus eerst ook. Phoe hee wat kon ik me daar aan ergeren.

Het is eigenlijk gewoon een kwestie van gewoon maar een dag overslaan. Dan maar vet haar. Uiteindelijk (kan even duren) gaat je haar en hoofdhuid daar aan wennen en word het wat minder snel vet.

Ligt verder ook een beetje aan je leeftijd ook hoor. Mijn gezichtshuid is ook vrij snel vet, hoort er allemaal bij.

Verder scheelt het ook wel of je veel met je handen door je haar gaat. Ik zelf doe dat vrij wel niet, behalve af en toe de hele boel naar achter slaan.

Wat voor shampoo moet eigenlijk niet veel uit maken. Zelf gebruik ik afwisselend soorten shampoo. Meestal eentje van Andrelon, of een AH huismerk.

Jeps, Tanja_Daisy, als je dagelijks (of vaker per week) rijd ben je natuurlijk ook al snel geneigt je haar dagelijks te wassen. Mijn eigen cap is niet zo lucht doorlatend. Het is zo'n champignon type cap haha. Als ik die op heb gehad heb ik ook echt een enorm plak hoofd.
Als ik de cap van de eigenaresse van Jatou op heb gehad heb ik dat veel en veel minder. Die laat meer lucht door.

Kieffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:09

Ik had het ook heel vaak, maar sinds ik de groene shampoo (voor vet haar) van Herbal gebruik is het helemaal weg, ik was het iedere dag, dat vind ik fijn, maar ik kan het nu zelfs 3 dagen niet wassen en het ziet er nog fris uit! Hij ruik ook super lekker!
Zeker de moeite waard om te proberen, ik hoop dat hij bij jou net zo goed werkt als bij mij

tenemieken

Re: Snel vet haar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:36

ik heb het probleem ook. heb al verschillende shampoo's gebruikt en geen enkele helpt. in de vakantie of als ik ziek ben laat ik men haar ook wel eens 2-3 dagen vet maar als ik naar school moet was ik het echt elke dag...

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:06

Heb het zelf niet. maar heb wel eens gelezen dat je de hoofdhuid niet teveel moet masseren omdat je dan stimuleert om vet aan te maken

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:08

ik heb t ook van mn cap. de oplossing is dus geen cap dragen want daar krijg je een zweethoofd van . kan je het echt niet om de dag wassen? ik heb wel snel vet ahar maar hoef het niet elke dag te wassen.

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:10

Heb ik ook. Ik gebruik glad en stijl, en nu heb ik er geen last van. Laatst bij een vriendin gedouchet smorgens, en 's avonds waren ze alweer vettig..

_Denise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:16

Ik heb er ook heel erg last van, heb ook heel veel zwaar haar. Ik gebruik kappers shampoo, dure shampoo, maar de enige die bij mij ècht werkt! Het is van schwarzkopf en als het goed is bij de kapper te koop.

Ik was om de dag mijn haar, elke dag je haar wassen schijnt niet zo goed te zijn (volgens de kapper). Eerst een normale, verzorgende shampoo en later die dure anti roos de enige werkende ( ) shampoo.

Evt. even laten intrekken en daarna heel goed uitspoelen. Gebruik ook crème spoeling voor in de punten, maar dat moet je niet bovenop je hoofd wassen

Misschien heb je er wat aan

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:59

ik heb ook snel vet haar, maar alleen bovenop mijn hoofd.
ik was het wel gewoon elke dag met een shampoo voor normaal haar.

alle andere shampo's werken niet, mijn haar blijft snel vet worden.
elke dag wassen is helemaal niet erg voor je haar hoor, als je maar ene goede shampo neemt

Fabilicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:45

Ik heb ook snel vet haar.. Je moet het niet elke dag wassen.. daar word het alleen maar vetter van je moet eigenlijk na het wassen van je haar met ijskoud water over je haar gaan dat helpt!,, en andrelon Lang en Fris.. voor normaal haar dat snel vet word kopen dat helpt ook goed

Debortje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:33

heb ook last van snel vet haar, maar als ik anti-roos shampoo gebruikt, word het weer te droog, ik krijg het dan ook niet meer in model ik blijf deze topic effe volgen

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:08

Niet elke dag meer wassen.
In het begin is het even vies natuurlijk, als het snel vet word.
Maar doe dan bijv. zo dat je de ene dag je haar was, en dan de volgende dag alleen je hoofd onder de (koude) kraan doet.

Juist van dat elke dag wassen word je haar alleen maar sneller en sneller vet.
(heeft iets met de aanmaking van talg etc. te maken)

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:18

Je kunt je haar best elke dag wassen - daar wordt het juist schoon van- je moet er dan alleen aan denken om de hoofdhuid niet te hard te masseren omdat je hiermee de talgklieren op je hoofdhuid activeert waardoor je weer eerder vetter haar krijgt. Het haar wassen op zich is dus niet de boosdoener, de boosdoeners zijn overactieve talgklieren.

Dat vaak wassen je haar vet maakt is absoluut een fabeltje! Net zoals de fabel dat crèmes kunnen helpen bij gespleten haarpunten.

sundance11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:28

toevallig werk ik op een groep met verstandelijk gehandicapten waar ook een bewoner woont met heel vet haar. Voor haar gebruiken ze biershampoo van Guhl volgens mij helpt heel erg goed, je krijgt er super zacht en glanzend haar van!

Noppes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:06

Zelfde probleem hier. Ik was het elke dag, in het weekend of in de vakantie sla ik wel eens 1 á 2 dagen over. Maar als ik uit huis ga vind ik het echt niet prettig om met vet haar rond te lopen.
Ik gebruik nu shampoo van Herbal Essences, korenbloem, voor vet haar, het helpt niet perfect, maar naar mijn idee gaat het nu toch wat beter.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:12

Ik had daar ook last van.

Alles is er toen afgegaan, helemaal kort
En sindsdien, ik heb heeeerlijk haar.