Kinkhoest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bjarni

Kinkhoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 11:14

Sinds een aantal dagen heb ik last van flinke hoestbuien, echt heel heftig. Het is niet de hele dag door maar een aantal keer per dag zonder aanleiding en s nachts.
Gisternacht dacht ik echt dat ik er in bleef, ik was zo benauwd en moest zo hoesten dat ik allemaal slijm overgaf.
Gister bij de dokter geweest en die vroeg of ik kinkhoest in de omgeving had. Kinderen uit mijn klas hebben dit wel gehad dus waarschijnlijk heb ik ook kinkhoest nu.

Iemand ervaringen hiermee? Volgens de huisarts moet het vanzelf weer minder worden met een paar weken.
Nog huis tuin en keukenmiddeltjes om je keel wat te verzachten of het benauwde gevoel wat weg te nemen?
Alvast bedankt!

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:17

Ik weet niet zeker of ik ook kinkhoest heb, maar heb de zelfde klachten als jou, alleen zijn ze bij mij vanalles aan het onderzoeken in mijn bloed, want daar is bij mij ook wat mee, maar ik heb waarschijnlijk ook wel lichte vorm van kinkhoest, moet het nog navragen bij de huisarts.
Ik gebruik een soort van kruidendrankje bij de Aldi weg, dat werkt opzich wel goed, het verzacht wel, maar het hoesten blijft wel, en je hebt het af en toe ook behoorlijk benauwd, maar het verzacht de keel zeg maar wat, dat het minder kriebelt, en dat je dus ook minder hoest.

marloessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:04

Hoi,
ik heb ook kinkhoest en mijn dokter zei dat er niks tegen te doen is.
Hij zegt dat het wel een paar weken of maanden gaat duren voordat het over is. 'Gewoon afwachten' zei hij.
Nou lekker dan. Ik heb wel wat keelsnoepjes geprobeert maar het helpt allemaal niet.
Nouja, dan maar afwachten

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:27

Ik heb het een jaar geleden gehad. Liep al 3 weken te heosten, vooral als ik van buiten naar binnen ging of andersom. Zo erg, dat ik moest overgeven. En ik maar blijven volhouden dat het niks was. Soms had ik zulke erge hoestbuien dat ik niet kon ophouden, overgeven en verschrikkelijk benauwd. Uiteindelijk toch maar naar de HA geweest en die zij dat ik uit moest zieken, en gaf me een astma puffer om de benauwdheid weg te nemen. Is wel minder geworden!

Succes ermee!

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:11

Maar hoe kan je nu kinkhoest krijgen? Je wordt toch ingeend als klein kind tegen oa kinkhoest?

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:17

ik weet ook niet hoe je kinkhoest kunt krijgen, en inderdaad je word er tegen geent, maar ja, ik hoop niet dat ik het heb, maar mijn klachten komen er wel heel erg mee overeen......

Shirley__

Re: Kinkhoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:22

ik heb ook kinkhoest gehad in apeldoorn (thuis) was ik aant hoesten en toen gingen we naar Turkije (wat niet slim was) we gingen daar op een berg lopen ik kreeg haast geen zuurstof ik zag al niets meer (door et hoesten) en gaf bloed over en slijm, toen we terug kwamen van Turkije zijn we gelijk na de huisarts gegaan (half 7 terug van vakantie) 7 uur na de dokter. Hij zei dak kinkhoest had ik had het elke dag zo'n 3 á 4 keer en dan nog 2x in de nacht. ik kreeg 2 mediijnen 1 voor 's ochtends en voor het slapen gaan en 1 voor het avond eten zodat ik geen aanvalen kreeg ik hoop voor je dat je het niet zo erg als mij krijgt want dan blijf je nergens meer ik was kapot daardoor
nog beterschap

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 19:50

Ja je wordt er wel tegen ingeënt inderdaad, maar ja, schijn het vroeger ook al een keer gehad te hebben vertelde mijn moeder me net, net als nog wat andere kinderziektes.
Kinderen uit mijn klas hebben het gehad, dan zit je toch wat dichter bij en ben je zomaar besmet.
Op zich gaat het wel, alleen 's nachts is het zo vervelend als je helemaal benauwd en hoestend wakker wordt.

Manou

Re: Kinkhoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:40

Het probleem met kinkhoest is dat de vaccin niet meer zo goed werkt. Dat komt doordat de ziekteverwekker in de loop van de tijd zodanig veranderd is dat je lichaam dat niet herkent als hetzelfde als die van de vaccinatie.
volgens mij zijn ze ook vorig jaar daarom begonnen met een nieuwere versie.

Maar iig beterschap.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:47

Je wordt tegen de bof en de rode hond ook ingeënt en toch heb ik het allebei gehad als kind. Enten is geen garantie dat je het niet krijgt, maar omdat je lichaam al antistoffen heeft en het virus herkent zul je wel sneller herstellen, neem ik aan.

In elk geval veel beterschap, langdurig hoesten is erg vervelend.

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 13:56

Inderdaad, rode hond heb ik vroeger ook gehad, de bof weet ik niet meer zeker, geloof het ook.
Gelukkig hoest ik niet de hele dag door maar heb ik hoestbuien, of nou ja gelukkig is het ook niet echt, maar af en toe zit er wel wat tijd tussen, dat scheelt weer!
Wacht maar gewoon af tot het weer minder wordt.

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:45

Ik heb vroeger Kinkhoest gehad, moest onder een hete douche.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:06

Justy schreef:
Je wordt tegen de bof en de rode hond ook ingeënt en toch heb ik het allebei gehad als kind. Enten is geen garantie dat je het niet krijgt, maar omdat je lichaam al antistoffen heeft en het virus herkent zul je wel sneller herstellen, neem ik aan.

In elk geval veel beterschap, langdurig hoesten is erg vervelend.

idd van de 100 tegen kinkhoest geeente kinderen krijgt 50% het alsnog van de 100 niet geente kinderen is dat ook 50%

enten brengt ook gevaren met zich mee (bv dislectie en andere afwijkingen ..daarom word er ook niet meer geeent tegen de pokken , buiten het feit dat die ziekte aardig verdwenen is is er bij een heleboel mensen iets uh niet helemaal goed gegaan )

wij prikken kritisch , de ene krijgt onze kleine wel een andere niet

kinkhoest heeft hij dus ook niet gehad , wel de kinkhoest zelf en is nu dus beter beschermt dan een geent kind / mens

bij de meeste blijven de symtonen mild maar een jong kind/ baby of ziek mens KAN er aan overlijden , als het te heftig word kan de arts wel wat doen om de symtomen iets te verminderen maar bij " milde" ziekte gevallen doen ze dat liever niet
het beste is helaas gewoon uitzieken ,

beterschap