Wie kan mij meer vertellen over permanenten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Wie kan mij meer vertellen over permanenten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 08:52

Ik heb heel erg stijl haar, lees: recht naar beneden hangend.
Ik roep al jaren dat ik heel erg graag krullen zou willen hebben. Dat zou dan dus een permanentje worden.
Ik wil graag grove krullen. Wie kan mij laten zien hoe grof die krullen dan precies zijn?
Ik wist dat het erg slecht is voor je haar, daar hoef ik dus geen discussie over. Mijn haar is gelukkig wel wat gewend van mij.
Verder zou ik graag willen weten hoe je precies omgaat met een permanent. Je mag het niet borstelen toch? Alleen met zo een speciale kam? En hoe lang duurt het voordat het permanent echt mooi zit. Ik heb gehoord dat het de eerste tijd nog niet zo mooi is.
Kan je haar met permanent gewoon opsteken e.d.?
En maakt het niet uit dat je elke dag minstens een uur een cap op je hoofd hebt, of zakt het dan sneller uit?
Zijn er veel mensen waarbij het permanent is mislukt? Wat is er toen fout gegaan?

Als iemand nog ervaringen of tips hebben hoor ik het graag.

Gr. en bedankt!

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 13:36

Zijn er tegenwoordig zo weinig mensen die een permanent hebben of gehad hebben? Niemand die mij kan helpen?

Jamezy

Re: Wie kan mij meer vertellen over permanenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:46

Van mezelf heb ik dik, zwaar en stijl haar. Ook ik wilde wel eens krullen, maarja... Zelf inzetten was een ramp; bovendien bleven de krullen (ondanks al mijn werk) maar een uurtje of wat zitten (zelfs met liters haar-fixeer-spul).

Ben nu bezig met mijn "derde" permanent. Het laatste wat ik wilde was een stijve kop krullen, dus een beetje huiverig was ik wel
Mijn haar is gedaan met natuurlijker spul, minder slecht voor je haar (stinkt ook véél minder) en het blijft een half jaar zitten. Langer ook nog wel, maar goed, het haar wat uitgroeit is natuurlijk stijl en dat maakt het wat minder mooi (de krullen worden slechts een beetje minder, haast niet te zien).

Ik smeer er nooit spul o.i.d. in en laat het aan de lucht drogen, waardoor het wel ietwat pluizig word, maar ik vind het veel mooier en voller. Mensen die me niet kennen en later te horen krijgen dat mijn krullen niet van mezelf zijn, geloven het niet, zo natuurlijk ziet het er uit

Nadeel: je moet iedere dag je haar wassen, anders krijg je een heel vreemd effect... (Hoewel ik het ook weleens uitborstel 's avonds... vast slecht voor je haar, maar de volgende dag is het stijl met een slag) Reken op minstens twee uur bij de kapper (en ingerolt haar op je hoofd is echt geen fijn gevoel, helaas!)

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 13:57

Dank je voor je reactie. Heb je ook een foto van je krullen?

Cyrilletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:58

Ik heb in februari een grove permanent laten zetten en ik ben er super blij mee! Ik heb altijd al steil en fijn haar gehad maar met permanent is het een stuk voller en mooier.
Foto`s heb ik niet, maar je kan je kapper altijd vragen je plaatjes te laten zien hoe je haar er ongeveer zal komen uit te zien.

Toen het er net in zat vond ik het nog niet zo mooi... Het was nog nat en zag er nog niet erg natuurlijk (wat ik belangrijk vind) uit. Maar toen het opgedroogd was vond ik het super staan.

De eerste week zitten de krullen er idd nog super strak in, maar na een paar weken zakken ze wel iets uit. Ook als je een cap op hebt gehad of als je `s morgens wakker wordt zijn de krullen bijna foetsie. Je hoeft echter alleen maar even je haar nat te sproeien en de krullen er weer in te knijpen, en ze zitten er weer in!

Verder was ik mijn haar (2 à 3 keer per week) altijd met een speciale shampoo en conditioner voor krullen van de kapper. Na het wassen doe ik er heel iets Anti-frizz in om het pluizen tegen te gaan (werkt echt super en je hebt er maar een paar druppels per keer van nodig). Mijn haren kam of borstel ik nooit (is ook niet nodig). Alleen na het wassen ga ik met mijn vingers even door mijn natte haar heen om de knopen eruit te halen.

Verder kun je je haren gewoon opsteken hoor! Ik vind het er vaak nog mooier uit zien met permanent omdat je haar er voller en speelser uitziet.

Veel succes met het beslissen!

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 14:08

Dank je, jammer dat je geen foto hebt. Maar het klinkt hartstikke mooi. Maar waarom hoef jij het maar 2a3 keer per week te wassen en moet Jamezy elke dag haar haar wassen?

Indie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:15

ik had ook permanent, beetje gove krullen ik vond dat het er best snel uitzakt. ik had wel van me zelf al beetje golvend haar dus denk dat het er bij mij ook vrij natuurlijk eruit zag (iedereen dacht ook dat het mijn eigen krullen waren) maar als jij echt zo steil haar heb als ik denk dat je heb zou ik er toch goed over na denken. Een meisje uit mijn klas had ook heeel steil haar en die heeft er sinds kort ook een permanent in gezet maar dat zie je echt heel erg dat et nep is. niet mijn smaak

Cyrilletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:05

Elke dag je haar wassen is niet goed voor je haar. De kapper heeft het me dan ook afgeraden, hij zei dat je je haar hoogstens 2 à 3 keer per week hoefde te wassen met shampoo.

De meeste mensen met permanent wassen elke dag hun haar omdat je krullen na een nachtje slapen weer uitgezakt zijn.
Je hoeft je haar echter niet te wassen om ze weer terug te krijgen, maar hoeft het alleen maar nat te maken, en dat doe ik ook iedere (nou ja, bijna) ochtend. Even knijpen (eventueel wat `dream curl` erin) en voila!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 09:20

Ik wordt toch steeds enthousiaster na jullie verhalen.

Maar ben ook wel erg benieuwd naar foto's.

En waarom ziet het er erg onatuurlijk uit als je het met heel stijl haar zou laten doen? Ik kende ook iemand met stijl haar die een permanent had laten zetten. Het was in het begin wel even wennen, maar om te zeggen dat het er erg onnatuurlijk uit zag vond ik niet.

En om prijsen te vergelijken? Hoe duur was het bij jullie om een permanent erin te laten zetten?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 09:23

Afbeelding

Hier een foto van mij. Mijn haar is hier net gedaan door de kapper, maar je kan we zien hoe stijl mijn haar eigenlijk is. Mijn haar is nu niet zo rood meer hoor !

Cyrilletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:52

Hoe duur het was kan ik je helaas ook niet zeggen Ik heb het kado gekregen van mijn vriend en die zorgde er wel voor dat ik er niet achter kwam hoe duur het was!

En het hoeft er helemaal niet onnatuurlijk uit te zien als je heel steil haar hebt. Dat had ik namelijk ook en ik vind dat m`n permanent er best natuurlijk uitziet!

Maareh... Is je haar nu nog net zo lang als op de foto???
Houd je er wel rekening mee dat je haar door het permanenten een flink stukje korter wordt..?

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 12:01

Mijn haar is nu 10 cm over mijn schouder. Wel in laagjes. Voor is het dus wat korter. Ik had zelf idd ook al bedacht dat mijn haar wat korter zou worden. Het haar op de foto was vorig jaar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:36

Ik heb twee weken ook mn haar laten permanenten.
Erg veel korter is het bij mij niet geworden, ik schijn een vrij groffe krul te hebben. Het is bij mij al iets uitgezakt sinds de kapper, maar hun hadden het ook helemaal volgesmeerd met troep etc. Haar borstelen kan alleen maar als het gewassen is, ik kom er iig gewoon niet doorheen en het wordt er dus echt niet beter op. Ze zeiden tegen mij ook dat je het zelf een paar keer moet wassen etc voor het echt gewoon wil zitten. En mijn haar heeft het ook overleefd (A) Ondanks dat ik een vri jdroge structuur heb oid.. Ze hebben er veel beschermend spul in gedaan en alles.

Bij n vriendin van me is 't mislukt. Tis gewoon zo goed als steil..
alleen beetje slag..

En opsteken kan denk ik gewoon wel, niet geprobeerd bij mezelf. Ligt ook echt aan lengte van je haar en soort krullen denk ik. In een staart krijg ik 't iig niet meer.. En meestal.. Althans hier overal is t wel zeventig euro oid.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:43

ik hou dit topic even in de gaten Een vriendin van mij wil voor me wel permanent zetten. Scheelt me heel veel geld! Maar ik ben er nog niet helemaal uit wat voor soort permanent ik wil.

(vriendin = kapster )

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:02

Mijn zusje wilde het ook laten zetten,
maar de kapster raadde het haar af omdat het uit zou zakken ofzo iets en als je het niet mooi vind moet je het laten uitgroeien.

yyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:14

he ik heb het vorig jaar begin mei laten zetten

zit er nou nog 30 cm in denk ik heb dan ook wel langer haar...

mijn haar is er wel de helft dunner van geworden waar ik er van baal!! heb eerst fijne krullen er in gedaan omdat het toch uitzakt en daardoor na een maand heb ik tot nu toe gewoon grove krullen

mischien doe ik het wel weer maar dan ga ik wel eerst duidelijkere info vragen en of er mischien ander spul is om te permanenten zodat het niet dunner word

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:27

Mijn vriendin heeft mijn haar vandaag gepermanent en ik ben er erg blij mee. Het moet nog een beetje zakken maar het is nu al leuk haha

Ik heb groffere en dunnere krulletjes gedaan gewoon om en om.

Ben benieuwd hoelang het gaat blijven zitten

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 08:53

Mag ik misschien een foto zien?? Ik ben erg benieuwd. Ik heb volgende maand een bruiloft, dus als ik wil dat het er een beetje netjes uitziet dan moet ik denk ik het permanent toch volgende week wel laten zetten denk ik, of niet?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:03

Ik heb een jaartje geleden ook mijn haar laten permanenten, van mezelf had ik heel stijl/zwaar haar.. Ik heb het toen bij een thuiskapper gedaan, die toen al tegen mij zei dat het geen zin had omdat mijn haar te zwaar daarvoor was. Toch heeft ze het geprobeert en mijn haar was echt verpest vond ikzelf. De achterkant van mijn haar was verbrand en mijn voorpluk was niet goedgedaan dus die was stijl. voorderest waren het ook geen mooie krullen..

Mijn zus heeft het bij een gewone kapper gedaan en dat ziet er echt heel mooi uit.

Dus als je het doet doe het dan bij een kapper die er verstand van heeft

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:12

Ik heb jaren permanent in mijn haren gehad en ik ben blij dat ik ooit de stap genomen heb om het weer van nature superstijl te laten. Wanneer je het grof laat inzetten, is het er zo uit, bij mij dan. Laat je het minder grof inzetten, ben je een kroeskop. Een permanent zit maar even naar tevredenheid, zonde van je geld. Stijl haar is veel makkelijker, zit altijd of altijd niet

Nassie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:21

Ik heb er ook heel veel spijt van dat ik het heb gedaan. Nu een jaar later heb ik nog geen stijl haar De onderkant blijft steeds krullen/slag naja iedergeval niet hoe ik het wil
En toen ik nog stijl haar had zat het meestal goed en nu altijd niet

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 09:29

Er zijn veel verschillende meningen.

Ik wil het eigenlijk wel heel erg graag proberen. Als het niet mooi is is het jammer, maar daar kan ik mee leven. Desnoods scheer ik mijn hoofd kaal. Nee hoor, dat zou ik niet doen. Maar ik durf het risico wel te nemen.

Ik ben nog steeds wel benieuwd naar foto's! Heeft niemand een foto van haar permanent??

Nassie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:36

Permanent van mijn zus:
Afbeelding

Hier heeft ze het niet in de gel en haarlak..

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:43

Waarom ga je niet naar de kapper en vraag om advies. Een goeie kapper weet aan de structuur van je haar, of je haar het aankan. Zij kunnen ook de juiste permanentvloeistof voor je bepalen en de tijd dat de vloeistof moet inwerken. Ook de soort rollers is van belang of je een grove of juist een fijne krul krijgt. En de kapper heeft zeer goede shampoo en conditioner om je haar na een permanent te verzorgen. Succes. E mocht het niets zijn, je haar groeit gewoon door en dan is het weer weg. (een tatoeage is pas echt permanent)

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 11:02

Wow, wat een mooi permanent heeft je zus Nassie. Dat is ook wat ik wil. Ik denk dat ik idd maar even langs eenkapper moet. Ik ben al bij een kapper geweest, maar die wilde mij niet helpen. Vond ik zo raar, als ik nou toch heel erg graag een permanent wil...? Nou ja....ik ga maar is navragen. Dank jullie voor de info. Gr.