Vaak hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurierhaag

Vaak hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 19:16

Hallo!
Ik heb de laatste tijd erg vaak hoofdpijn.
Het is een drukkend gevoel op mijn achterhoofd..
Ik heb zelf ook migraine, maar dit is echt anders.
Heeft iemand hetzelfde?
Wat kan ik eraan doen?
Alvast bedankt!

ReBeL_Valibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:18

hey,

ik heb dit ook, voor mij is de beste pil toch echt slaap, daarna is het gelijk over! ik blijf dit topic ook volgen!

Laurierhaag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 19:19

Ik kom niet eens in slaap!

ReBeL_Valibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:20

ik ook niet, maar een warm lavendel bad helpt mij daar vaak wel bij

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:23

Hoihoi,

Ik heb een jaar lang met hoofdpijn rondgelopen, ik bleek een nekwervel scheef te hebben. Ik ben bij een osteopaat terecht gekomen en ik was er met drie behandelingen af. Ik kom er nu nog 1x in de zoveel tijd. Je kan door een verkeerde (slaap)houding, beweging etc. ergens een blokkade oplopen waardoor je hoofdpijn krijgt. Het kan natuurlijk ook stress of wat dan ook zijn, maar dit is mijn ervaring geweest. Mijn osteopaat kan ik zonder verwijsbrief bellen (weet niet of dat voor alle geldt, denk het wel eigenlijk) en ik krijg ook een deel vergoed van de verzekering.

Net als met paardeproblemen: wie weet kan het je helpen en anders weet je dat er lichamelijk in ieder geval niks mis is!

titan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:24

wat bij mij wel eens helpt is meer drinken, en rustig doen.
En ik krijg ook hoofdpijn als ik in het donker naar een scherm sta te kijken.. en misgien lig je in je slaap verkeerd,,,k heb z;on kussen voor je nek,,helpt wel:)

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:02

Het kan van alles zijn, misschien is het je kussen waar je op ligt, waardoor je hoofdpijn hebt.. Dat hoor ik de laatste echt vaak..

En soms hoor ik ook wel is mensen met hoofdpijn en dan een bril nodig hebben voor de hoofdpijn..

Maar ik denk dat het beste is om even langs de HA te gaan en dan kan die even kijken hoe of wat

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:35

Heel veel hoofdpijn komt vanuit je houding.
Vooral vanuit je nek/schouders, let op een goed kussen en dat je goed zit en staat. De aanhechting van de spier naar de schedel van je hoofd kan hierdoor geiriteerd raken en hoofdpijn veroorzaken wanneer er te veel spanning op je spieren staat. Massage zou dus kunnen helpen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:32

Check ook eens of de ruimtes waar je overdag verblijft wel voldoende zijn geventileerd. Daar kun je ook verschrikkelijk hoofdpijn van krijgen namelijk. Bleek bij mij zo te zijn, en toen had ik al een gigantische hoeveelheid medicatie geprobeerd en ook wat scans gehad en mijn ogen laten checken enzo...

Laurierhaag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 15:12

Ik had al gekeken of ik een bril moest, dat was niet nodig. Ergens hoopte ik dat wel, want dan zouden mijn problemen over zijn
Nu heb ik vannacht op een ander kussen geslapen, en ik heb nu gewoon geen hoofdpijn bedankt!

Lorena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:05

Een bril nodig hebben, slaaptekort, vocht of voedseltekort, stress (!), verkeerde houding, veel piekeren... je krijgt er allemaal hoofdpijn van als je pech hebt! (ohja en van de zon....)
Maarrrr wat mijn moeder heeft: het ligt aan haar eetpatroon. Zij krijgt hoofdpijn van suiker, van caffeine etc. Eerst heeft ze een dieet gevolgd met maar heel weinig dingen erin -> geen hoofdpijn. Toen heeft ze langzaam dingen teruggebracht in het dieet, en zo kwam ze erachter van welke dingen ze hoofdpijn kreeg. Het kan van alles zijn dus!