Mijn handen zitten onder de littekens, het ziet er echt niet uit. Vooral met kouder en regenachtig weer worden ze paarsig en jeuken ontzettend. Vrij irritant dus, met dat mensen naar mijn handen kijken met zo'n blik van 'omg, wat heb jij gedaan!"
Ik wil graag weer mooie 'nette' handen, dus wie heeft er goede tips? Welke crèmes werken echt goed, ook bij al wat oudere littekens?
niet aan je litekens zitten, als ze gaan jeuken ga niet met je nagels erover, ma ga gewoon met je trui er zacht over wrijfen ofzo. dove cremes vind ik wel fijn worden je handen zacht van.
Ik heb zelf een litteken in mijn gezicht (hondje wilde proeven of ik lekker was ) maar eigenlijk ben ik te makkelijk. Ik heb wel zo'n klein tubetje van biotherm of biodermal of zo best duur spul en heb het in het begin ook wel veel gesmeerd maar denk er nu gewoon niet meer aan.
Poos terug was er hierover ook een topic op bokt en toen werd een potje van ik mee het kruidvat aangeraden die erg goed zou zijn, die is ook maar een paar euro dus dat kan je altijd proberen!!
Ok. Je kunt er eigelijk vanalles aan doen maar ik ben dang dat je er gewoon mee moet leven. Probeer anders de bloedsdoorstroming op gang te houden door afwisselend in koud en warm water te steken. Je kunt in mijn topic zien watvoor littekens ik heb (nekkramp).
De ene mens maakt mooiere littekens dan de ander. Mijn littekens zijn vrij snel onzichtbaar, terwijl mijn zus hele lelijke gekleurde maakt... Er schijnt tegenwoordig een pleister te zijn die littekens verzacht. En verder is elk soort handcrème wel okee, omdat hoe zachter de vel, hoe makkelijker dingen vlak kunnen trekken. Zink en Teatree olie hebben een hele goede reputatie wat huidproblemen betreft ook bij oudere littekens.
Verder vind ik persoonlijk littekens gewoon tekens dat je leeft. Vind het niet zo erg. Maar ik weet dat er mensen zijn die wel altijd vragen hoe of wat. Heb zelf bv erge acné gehad. De ongewenste adviezen op de meest vreemde momenten waren niet van de lucht. Hier is trouwens een vrouw die hele erge brandwonden heeft. Die vertel iedereen waar ze mee te maken heeft (ze runt ene hotel) meteen hoe het komt en laat het goed zien. Dan is ze er meteen van af, het gestaar, medelijden en speculaties. Ik vind dat een hele goede manier om er mee om te gaan!
ik ben ook benieuwd... ik heb een groot lelijk litteken net boven mijn knie die altijd een rode rand krijgt in de zomer en van binnen altijd spierwit blijft...
heb nu ook een litteken op mn scheenbeen maar die is nog altijd een beetje paars... is al van zomer 2005... ben benieuwd of hij nog wegtrekt....
Ik heb littekens op mijn gezicht. Is gekomen door de apotheek. hebben verkeerde medicijnen gegeven, ging naar de dokter omdat ik buljtes kreeg op mijn gezicht, kreeg er zalf voor maar die zalf die ik kreeg was bedoelt voor eelt en wratten(kreeg ik later te horen). Ik smeer het dus op mijn gezicht, en het brande enorm in me gezicht en het werd rood. Ik dacht dat hoort zo dus nog een paar keer gedaan maar toch gestopt.
Wat ik nu gebruik is littekencreme van biodermal, het is een stuk beter geworden, maar de dokter zei dat het nog wel 4 jaar kon duren.
Ik zit zelf namelijk ook helemaal onder de littekens. Littekens van waterpokken, ik heb ze zo extreem gehad dat ik er nu heel veel littekens aan overgehouden heb.
Ik heb nog wat tubes littekenzalf over van een operatie (van het ziekenhuis gekregen). Ik weet niet hoe het heet maar kan wel even kijken. Het werkt heel goed en wordt ook wel gebruikt bij borstverkleiningen enzo. Het is nog lang niet overdatum dus misschien kan ik er iemand blij mee maken?
Littekens worden vanzelf lichter, volgens mij moet je daar niks aan doen. Ze horen erbij en hebben een verhaal te vertellen, vind ik.. Al klinkt het stom.
Ik heb zelf ontzettend veel littekens door hockeyen, een fietsavontuur waar ik 22 wonden op na hield. En dat soort dingen, ik vind littekens opzich wel stoer staan. Al snap ik dat je ze liever niet hebt
Littekens worden vanzelf lichter, volgens mij moet je daar niks aan doen. Ze horen erbij en hebben een verhaal te vertellen, vind ik.. Al klinkt het stom.
Makkelijk gezegd, maar als jij aan meerdere operaties een frankenstein knie hebt overgehouden met littekens die jeuken als de neten als het koud is, zou je er ook wat aan willen doen .
Als ze jeuken dan masseer ik ze altijd met Dove voedende creme, dat helpt wel enigzins.
Calendula zalf van VSM idd, ik doe het bij mijn verzorgpaard, want die heeft een litteken van 20 cm lang want echt raar begon te worden, door deze zalf trekt het enorm bij!