Bang voor naalden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytale

Bang voor naalden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 10:28

Ik háát naalden, ik háát spuiten, ik háát bloedprikken, kortom ik ben doodsbang voor naalden

Wie heeft dit nog meer? Want als ik een spuit moet hebben raak ik helemaal in paniek, voel me dan soms net een klein kind

Groetjes, Iris!

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:31

Ik vind het nooit leuk om erheen te gaan. Maar als die spuit dan in je arm zit valt het wel mee. Alleen bloedprikken heb ik gelukkig nog nooit gehoeven.. Als ik die verhalen hoor.

Bij de tandarts vind ik de spuiten wel pijn doen! Maarja, ik ben niet echt bang maar zie er wel érg tegenop altijd..

Meys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:43

Ik had het in het begin ook heel erg, als ik wist dat ik bloed moest prikken dan was ik een week van te voren al van streek.
Maar jah..op een gegeven moment wen je er aan, ik moet zovaak bloedprikken of andere prikken krijgen dat het zo onderhand gewoon is.
Oke sta er nog steeds niet om te springen en geef ook altijd maar 1 arm waar ik goed te prikken ben.

Een tip...zeg dat je bang bent dan houden ze er meestal wel rekening mee.
Enne....je bent echt niet de enige.......zelfs grote mannen zijn bang voor een klein naaldje dus niks om je voor te schamen hoor!

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:01

Ik ben ook als de dood maar zeg het idd ook even. Dan houden ze er rekening mee. Voor mij scheelt het een hoop als ik kan liggen dan voel ik me een stuk beter.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:03

niet voor schamen hoor,ik hoorde van een vriendin van mijn moeder(die prikt bij het ATAL)dat er zelfs grote stoere kerels onderuit gaan bij het prikken.
ik denk dat er velen zijn met dezelfde angst!

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:00

ik lig zelf geen dagen wakker van het feit dat ik ingeënt wordtm oid.
Maar ik snap wel dat je het super eng vind..
Mijn tip is; probeer ergens anders aan te denken,
neem een mp3speler mee, mooie muziek.
Probeer het te vergeten, dat helpt wel..

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:19

Ik heb dat nooit gehad, tot dat ik vorig jaar een ongeluk kreeg ; half buitenbewust zijn was, maar het toch ergens in mn achterhoofd wel heb meegemaakt en dat die spuiten veel erger leken dan ze waren ; voor bloedprikken en het infuus.

En nou ik kreeg al de zenuwen toen ze het steeds over die vogelpest hadden en dat er eventueel een spuitje moest worden gegeven. En bloedprikken ; nahah, echt niet, dan snij ik me nog liever als dat er een naald in me moet. Terwijl ik wéét dat het geen zeer doet, heb vaak zat bloed moeten laten prikken en toen was er geen probleem maar brrr, ik kan echt al nu gaan huilen.

En gaatjes in mijn tanden of wat dan ook ; alles zonder verdoving hoor. Liever pijn als dat ik een spuitje met verdoving moet.

_Emma_

Re: Bang voor naalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:25

Dat heb ik ook
Ik ben er echt doodsbang voor!
De laatste keer dat ik geprikt moest worden viel ik bijna flauw.
De weg naar huis heb ik alleen maar vlekken voor mijn ogen gezien

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:19

Ik ben er niet bang voor, ik ben er min of meer mee opgegroeid. Ben als klein kind veel geprikt.

Het is ook niet zo dat ik sta te juichen als ik eens bloed moet laten prikken, maar het is te doen.
De laatste keer dat ik bloed most laten afnemen, om te kijken of inenting was aangeslagen, vertelden we (klasgenootje + ik) dat we verpleegkunde-opleiding doen, en toen ging die laborante heel technisch uitleggen wat ze deed en waarom. Was echt heel boeiend. En ik was zo naar de techniek aan het kijken dat ik het niet voelde toen die naald mijn arm in ging

Zijn er dingen bij jou die het prikken voor jou minder eng maken? (kan ik van leren )

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:08

Brrr ook ik ben bang voor naalden.Bij de tandarts vraag ik altijd een voorverdoving zodat ik de spuit bijna niet voel.Ook met bloedprikken ga ik liever niet alleen want heb er dagen voor die tijd al last van.Echt heel erg raar,terwijl ik gerust een navelpiercing heb laten zetten.En als ik eerlijk moet zijn zet ik liever 10 piercings dan 1 keer bloedprikken.

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:13

Ik schijt werkelijk waar bagger voor naalden & oliebol maar ik ben niet bang om een piercing te laten zetten [neus+tong+navel+tragus]. M'n moeder vind het ook erg vreemd, ghehe.

Bij de tandarts zijn een keer die 2 assistentes op me gaan liggen omdat ik helemaal gek werd.......... Mocht er ooit iets getrokken worden bij mij dan wil ik ook naar zo'n speciaal iets doe waarbij je onder narcose gaat want ik ben gewoon echt bang.

Bloedprikken 'gaat wel', ik kijk de andere kant op & stel het altijd zo lang mogelijk uit.

Maar het is altijd een feest als ik naar de dokter/ziekenhuis/tandarts moet... Als ik ooit in het ziekenhuis beland heeft m'n ma al besloten dat ze niet meegaat..........

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:16

Hihi grappig onderwerp!
Toen ik op de basisischool zat heb ik de dockter zelfs een klap gegeven omdat ze me vast wilden houden nadat ik in het hoekje van de kamer was gekropen.
Later heb ik nog eens een prik gehad en dat vond ik toen helemaal niet meer erg.
Nu al weer een hele tijd geleden, ik zou er nu denk ik niet zoveel zin in meer in hebben......

Anoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:19

ik ben super bang voor injectie naalden (alle andere naalden vind ik niet eng) en als ik dus een prik moet, wat overigens bijna nooit gebeurd godzijdank, gaat me vader mee!!!

die dwingt me om te blijven zitten, ik blijf anders namelijk niet zitten of ga gewoon helemaal niet....

mijn oplossing is dus gewoon mn vader mee nemen

bonney4evver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:57

oooh ikke! moest laatst bloedprikken ik moest 4 of 5 buisjes, maar ik heb me hoofd weggedraait en tot 30 geteld. en toen mocht ik niet opstaan omdat ik zowat wegviel echt heel erg bij mij (A)

Pomski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:17

Ik vind het dus totaal niet erg, ik werk zelf als verpleegkundige en laatst in de nachtdienst zaten we op elkaar te oefenen met bloedprikken.
Kan me ook slecht voorstellen dat mensen er zo bang voor zijn!

Yannicke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:30

ik vind het niet geweldig, maar kan er wel tegen... ik ken wel mensen die er absoluut niet tegen kunnen

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:33

Ik heb het ook. Bij bloedprikken val ik bij voorbaat al flauw. moet er ook ECHT niks van hebben. bah bah! Als ik me ff niet goed voel ga ik echt niet meer naar de HA (voorheen wel eens, bleek nl dat ik ijzertekort had) en die zei altijd 'oh ga maar bloedprikken'. Ja daag dat verrek ik nu dus voort!

ElzA_NT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:34

ja dat heb ik dus ik ik raak meestal helemaal in paniek als ik een prik moet, of wat dan ook. Meestal als ik een spuit moet, moet ik apart in zo'n kamertje waar kleine kindjes ook altijd spuiten krijgen, met speelgoed om je te ontspannen

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:35

Ik ben ook verschrikkelijk bang voor naalden en moet dinsdag geopereerd worden. lees: infuus en verdoving!! HELLUP!!!!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:40

Ik ben dus ook panisch voor naalden.
Maar ik dacht dan laat ik wel een piercing zetten dan durf ik vast wel bloed te prikken
Dus ik een tongpiercing op mijn 18de verjaardag.
Helemaal prima

Toen ben ik daarna door een hond gebeten en moest ik een tetanus injectie, met 5 man ben ik vastgehouden en zelf weet ik er niets meer van

Goed ik ben nu 23 heb inmiddelds 2 piercings en 3 tattoo's en ben pas 3 keer verdoofd bij de tantarts (daar werd ik weer panisch )
Maar bloedprikken dat gaat echt niet. Waarom weet ik niet maar ik flip helemaal en ik weet daarna nieteens meer wat ik heb gedaan
Niet echt veilig voor de zusters

Dus of je er overheenkomt weet ik niet maar ik nog zeker niet

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:42

Naalden zijn ook niet echt mijn favoriete speeltjes. Maar als je een prik moet halen vind ik het geen probleem om er heen te gaan, mijn zus daarin tegen vind het doodseng!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 03:25

Ik moet ook niks van naalden hebben

kerstkrans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:42

ik ben er ook super bang voor...
van te voren zit ik me zo druk te maken, dan voel ik me net een klein kind! ik ben ook al regelmatig flauwgevallen bij spuiten.
zelfs bij bloedprikken, als ik moet gaan liggen krijg ik het helemaal warm en benauwd. meestal moeten ze me mete een man of 3 vast komen houden, omdat ik steeds mijn arm terug trek...

vroeger had ik daar helemaal geen last van, navelpiercing oid stelde niets voor.
maar toen ik een half jaar terug een tongpiercing liet zetten, werd ik weer helemaal warm en duizelig enz.

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:29

@ TS: troost je, je bent niet de enige.
Mijn vriend is ook als de dood voor naalden en spuiten en alles wat er maar mee te maken heeft. Hij valt ook redelijk in de categorie: grote brede kerel met een klein hartje.
En hij maakt het zichzelf ook niet makkelijk hoor: we moesten een tijdje terug inentingen halen voor de vakantie. Hij spant zijn bovenarmen (en dus al zijn spieren) zo erg aan dat het alleen maar meer pijn doet. Ik had al gezegd dat hij zich moest ontspannen, maar goed, hij is zo eigenwijs....
Omdat meneer nog niets had gegeten, (van de zenuwen) ging hij ook nog bijna gestrekt. Dus hij moest van de zuster weer op de bank gaan liggen en ze ging een kopje thee met suiker voor hem halen.

Ik, daarentegen, vind het allemaal prima hoor, naalden. Niet dat ik erom sta te springen, maar bang? Nee hoor!

Nicolien84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:40

Hey,
Ik ben ook redelijk bang voor naalden. Het gewone bloedprikken vind ik niet erg, maar ben vooral bang voor infuus naalden.
In november vorig jaar had ik mijn kuitbeen gebroken en moest ik geopereerd worden om de boel weer aan elkaar te zetten, met plaat en schroeven. Ik was het meest bang voor het infuus, daardoor was ik helemaal verkrampt en ging het ook niet zo makkelijk. Twee weken terug moest ik weer geopereerd worden, om het plaatje er weer uit te laten halen. Ik was weer super bang voor het infuus, Maar deze keer had ik wel verdovingpleisters geregeld. Dat scheelde veel.