Steken tussen je schouderbladen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrtje_

Steken tussen je schouderbladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:16

Heyy

Word er nu helemaal niet goed meer van. Ik wist al dat ik niet zo lang met een rugzak (om beide schouders) kon lopen. Hierdoor krijg ik een soort van steken precies tussen mn schouderbladen die pas na lange tijd (2/3 uur) wegtrekken als ik mn schouders heb ontlast.
Vandaag ben ik dus even met mn rugzak op naar school gaan fietsen (normaal heb ik mn tas in mn fietstas, maar die heeft het loodje gelegd) en kreeg na 10 minuten meteen van die steken Gelijk van me fiets gestapt en rugzak op mn bagagedrager gebonden met veel moeite. Was nogal een grote tas
Weet iemand wat dit is of heeft iemand hier ook last van?

Esterdebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:36

He hoi, weet niet precies hoe oud je bent, hoe je 'gebouwd' bent of hoeveel boeken (want dat zijn het waarschijnlijk) je in je tas stopt... maar dit klinkt typisch als een 'myogeen' probleem... iets met je spieren dus... waarschijnlijk ten gevolge van overbelasting... soms speelt stress ook wel een rol bij het ontstaan van dit soort klachten.

Tips: zorg ervoor dat je zo weinig mogelijk in je rugzak meeneemt, kijk anders ff bij de buurvrouw/man in dr boeken mee, probeer eens een keer je rugzak om en om aan een schouder te hangen of koop een andere boekentas. Wanneer je echt heel veel pijn hebt zou je kunnen overwegen om een paracetamol (500 mg) van de drogist te nemen, of desnoods ibuprofen bruispoeder, maar voorkomen is beter dan genezen!!!

Succes!!