bloedblaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

bloedblaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:29

Ik heb gisterenochtend 3 wratten weg laten stippen met zo'n koud wattenstaafje bij de dokter (weet niet hoe het heet) maar bij 2 wratten kreeg ik hele grote bloedblaren (echt heel groot) dus wij teruggebeld of dat wel normaal was, en het was juist een goed teken. Nouwja okee afwachten dan maar. Alleen het probleem is het doet echt super veel zeer vooral 1tje (die aan de onderkant van mijn middelvinger precies op zo'n gewricht dus buigen en strekken lukt niet)
Weet iemand misschien iets dat de pijn een beetje verzacht?

groetjes margo

Esterdebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:44

Dat koude wattenstaafje wat ze hebben gebruikt is stikstof... dit is ontzettend koud spul (ik geloof - 70 graden) waardoor als het ware je wratten weg worden 'bevroren'. De reactie van de huid daarop kun je echter vergelijken met wanneer je je verbrandt. Dit klinkt heel tegenstrijdig maar zo reageert je huid wel op extreme kou...
Ik kan me voorstellen dat dit op dit moment niet lekker voelt en dat bewegen erg pijnlijk is.
Dat bloed komt waarschijnlijk doordat er bij het aanstippen een bloedvaatje geraakt wat door de kou is geknapt... dit is helemaal niet erg en zal vanzelf weer verdwijnen. (Al kan dat wel een tijdje duren!!!)

Probeer zo weinig mogelijk te bewegen, dit moet je zelf maar een beetje aanvoelen... zo kan het genezingsproces het beste doorgaan. Misschien helpt het om je hand onder de koude (!!) kraan te houden? Wanneer je echt veel pijn hebt zou je kunnen proberen om een paracetamol (500 mg) in te nemen dit verlicht de pijn misschien iets. Veel meer kun je er op dit moment vrees ik niet aan doen.

Succes!

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:44

Aan de blaar zelf kun je niet zoveel doen. Vooral niet openmaken, dan loop je grote kans op infecties.
Zo'n blaar geneest het beste uit zichzelf, maar dat duurt even. Een paracetamol kan misschien wat helpen en verder inderdaad je hand een beetje ontzien.