Klachten zonder duidelijke oorzaak,verder onderzoek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Klachten zonder duidelijke oorzaak,verder onderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:31

Tsja...
Ben in mijn 18 jarig leventje bijna nooit naar de dokter geweest,
tot het laatste half jaar.
Van het één in het ander,van ernstig tot minder ernstig.
De dokter zag het steeds als 'losse dingen' maar ikzelf begin nu toch te vermoeden dat er iets in mijn hele systeem niet goed zit.
Zo is er bij mijn moeder diabetes geconstateerd,en wil hij mij hierop onderzoeken.
Ook vind hij dat ik veel stress-kwalen vertoon en eens met een psycholoog moet gaan praten.(terwijl ik zelf het idee heb dat het geestelijk wel goed gaat met me.)
Toch neemt hij mijn lichamelijke klachten niet echt serieus,terwijl ik toch wil weten waarom ik ineens zo veel mankeer.

zo heb ik ineens zwakke nieren,een maag probleem,ineens altijd hoofdpijn en moet vaak overgeven.
Ben wel eens duizelig en val zomaar flauw.
Mijn dokter schrijft dan 'een kuurtje' voor en stuurt me weer weg.
Ik heb het idee dat ik wordt zoet gehouden met wat kuurtjes,en verder niet moet zeuren.
Morgen ga ik weer,ik val weer plots flauw(terwijl ik gewoon gezond eet)
ben duizelig en heb bij vlagen hoge koorts.
Ook heb ik vooral 's nachts veel maagpijn- of iets daar in de buurt-.

Ik hoop dat mijn dokter eens goed wil kijken,misschien een bloedonderzoekje?
Het is niet zo dat ik graag onderzocht wil worden,of aandacht nodig heb,maar het voelt niet goed zo,om steeds weg gestuurt te worden met een of ander kuurtje...

Iemand misschien een idee waarnaar ik kan vragen? waar ik recht op heb om te krijgen qua onderzoek,om het zo maar te zeggen.
En hoe zouden jullie het vinden als je telkens zoet wordt gehouden?

Lorena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:53

Nou het kan zo voelen natuurlijk... alsof je zoet gehouden wordt... maar de dokter is ook maar een mens, en mensen maken fouten. Ik denk dat je gewoon moet doordrammen. Duidelijk zijn over je klachten, zelf misschien wat lezen op internet of in de bieb, en het daar dan met je dokter over hebben. Zodra ze merken dat ze je niet zomaar af kunnen schepen, gaan ze er zelf ook wat serieuzer over nadenken. Want geef toe, er zijn genoeg mensen op deze wereld die zich aanstellen, en hoe haal je die ene eruit die dat niet doet?
Onderzoek kan nooit kwaad, zo weet je iig wat het dan níet is!
Succes!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:28

Ik ken meer mensen waarbij de dokter ze naar huis stuurden met een kuurtje en de mensen het zelf al niet helemaal vertrouwden. Laatst ook weer iemand, die had een tumor in dr hoofd! Niet dat het bij jou zo erg is hoor, maar ik zal toch duidelijk aangeven dat ik een onderzoek wil!! Het klinkt echt niet goed! Sterkte ermee..

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 16:37

*update*

Ben gister bij de dokter geweest,en zelf aangeven dat ik meer onderzoek wilde hoefde al niet meer.
Hij vond iets zeer allarmerends aan mijn toestand en heeft me meteen doorverwezen naar het ziekenhuis.
Daar zo ongeveer de halve dag onderzoeken ondergaan.
Ik heb verhoogde leverfunctie waarden in mijn bloed,en ze hebben 'ergens' een ontsteking gevonden.
Al met al weten ze nog niet wat het is en moet ik maandag verder en grondiger onderzocht worden.
Tot die tijd heb ik zware medicatie tegen de pijn en ontsteking (waar die dan ook zit..)
Van die pillen wordt ik heel 'high' , ik zweef boven de wereld en kan me moeilijk concentreren.
Ze weten dus nog niet wat het is,maar vermoeden aan problemen in maag/darmen/galstelsel/pancreas/lever en alles daarin de buurt.
Ben benieuwt naar maandag....

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:41

een goede dokter weet heus wel wanneer er alarm geslagen moet worden, sommige dokters helaas niet. vraag een second opinion aan bij een andere dokter , of eis van je eigen dokter een goed onderzoek bij de internist oid.
het zijn vage klachten die je hebt, ze kunnen heel goed door op diabetes of stress duiden.
maak jezelf iig niet druk, daardoor worden deze klachten alleen maar versterkt

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 18:37

Mijn heeft ook iets heel liefs gedaan met mijn verjaardag.
Stiekum heeft hij via internet kaartjes besteld van appasionata (paardenshow).
Hij wist dat ik daar graag heen wou,maar zei tegen mij dat hij écht niet naar 'dat domme paardengedoe' ging kijken.
Als verassing ging hij eerst met me uit eten,en reed toen ineens naar amsterdam!

Ook heeft hij een seen 'Massage-kaarsjes-lekker eten-ollietjes-avond' gehouden voor mij.
'ga zitten schat,wil je wat drinken...ik ga je masseren,welke olie wil je?'
heel lief!

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 19:58

euh???
ik dacht in een ander topic geplaatst te hebben
sorry

ellepel

Re: Klachten zonder duidelijke oorzaak,verder onderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:31

tip:

bezoek eens een homeopaat.
denk dat je dan wel met goede adviezen thuiskomt!