Nagel eraf laten halen door HA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Nagel eraf laten halen door HA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 17:55

Om het feest compleet te maken (zie topic over ingegroeid haartje) kwam ik gisteren onder de douche uit en merkte dat mijn kalknagel van mn grote teen dus half los hing.

De ene helft zit helemaal los, en daar zie je de huid gewoon onder, maar de andere kant zit nog vast.
Heb met de bedrijfsarts van mn werk gesproken omdat ik daar toevallig bij in de trein zat en die zei dat ik mn nagel er beter af kon laten halen omdat ie anders nooit fatsoenlijk terug zou groeien.

Op mn werk hoorde ik daarna allemaal drama verhalen van mensen die hun nagel er af hebben laten halen...
Ok, ze verdoven het, maar die prik (in je teen) zou echt zeer doen en daarna kun je je schoen echt ff niet aan.

Ik heb in het topic over kalknagels gelezen dat er meer mensen waren die hun nagel eraf hebben laten halen. Wat waren jullie ervaringen?

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:03

Heb het een keer gehad, omdat ik een infectie aan de zijkant van mijn grote teen had.
Nagel zat in de weg, en er zaten vocht en pusbulten onder.
Leuk he, paarden!

Naar de huisarts geweest, netjes verdoofd (het is zoals altijd met een verdoving, je voelt een speldenprik, verder niet) en nagel eraf gehaald.

Daarna verbandje eromheen, zo veel mogelijk omhoog zitten, maar kon wel aardig gewoon lopen.
Na een paar dagen loop je weer normaal, het valt allemaal reuze mee hoor.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:09

Tja, bij mij heeft er jaren geleden een paard op mijn voet gestaan, grote teen nagel is nooit meer normaal geworden en jaren later er af laten halen. Verdoving was behoorlijk pijnlijk, maar het moet nu eenmaal. Maar nagel groeide terug in ene hoek van 90 graden naar beneden het bot in en toen is hij opnieuw eraf gehaald waarbij ook het nagelbed is verwijderd, Dat is zeer slecht gebeurd, ik heb nu nog restjes nagel, maar goe, weer het zelfde. Ik ging daarna op de fiets naar huis hoor, dus zo erg is het ook weer niet. Door het verband pastte ik idd mijn schoen niet meer, niet omdat het gezwollen was ofzo.

Wat ik zeggen wil, het is niet logisch om een operatie af te stellen omdat je bang bent voor de verdoving. Dat is een paar seconden van je leven terwijl je de rest van je leven er profijt van hebt. Gewoon doen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 20-04-06 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:11

Een collega van me heeft het een paar weken geleden moeten doen, ze heeft denk ik een week of twee weken geen schoenen aangekund. Nu wel weer alleen komt er nog af en toe vocht uit.

Koss_Binky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:07

Het enigste wat echt pijn doet, is idd de prik.
Deze wordt in je zenuwen gegeven dus daar moet je even doorheen bijten, maar daarna mag je er echt niks meer van voelen. Daarna gaat er een verbandje om heen en mag je geen dichte schoenen aan, voor de rest de voet goed omhoog houden en vooral nergens tegen aan proberen te stoten.
Sterkte!!

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 22:50

Bedankt voor de bemoedigende woorden.

Ik wacht nog even met naar de dokter gaan tot het weekend voorbij is, omdat ik allerlei dingen gepland heb en t zou zonde zijn als ik dan niet meer kan lopen.

Of op mn slippers naar een metalfeest lijkt me ook niet echt handig.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:11

kan alleen maar zeggen: Heel veel succes.
Duurt dat trouwens lang voordat je nagel is aangegroeit??

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 17:46

Ik heb vandaag contact gehad met een pedicure en die komt morgen even langs om de schade te bekijken.
Ze zegt dat ze het met een beetje geluk zo kan krijgen dat het alsnog wel mooi aangroeid en dat ik dan niet naar de HA hoef!

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:02

Eigenlijk zijn nagels op je tenen net zo onlogisch en overbodig als lichaamsbeharing. Waar dient het tegenwoordig (als in de laatste paar duizenden jaren) nog toe?

Frances

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:01

ik had een keer 3 balken op mijn beide duimen gekregen waardoor bijde duimnagels nog maar half vast zaten, ik ben naar de ehbo geweest, maar mijn nagels gingen er vanzelf af :S misschien zaten die van mij dan nog wel losser als jou teennagel ofzo ik had in ieder geval geen centje pijn maar ik heb ook geen verdoving nodig gehad...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:53

Roosmarijn schreef:
Eigenlijk zijn nagels op je tenen net zo onlogisch en overbodig als lichaamsbeharing. Waar dient het tegenwoordig (als in de laatste paar duizenden jaren) nog toe?

Au au au, om dat vlees eronder te beschermen

Frances

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:32

nagels kunnen soms best handig zijn toch en idd bescherming

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 23:26

Mijn teennagel is er half af.
Zal er morgen eens een foto van maken...
En dan een van het resultaat nadat de pedicure is geweest.

Frances

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:37

jaa die foto wil ik dan wel eens zien was trouwens nog vergeten beterschap

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 22:18

Ow nou ben ik het alsnog vergeten! (die foto dan)
Ik heb goed nieuws!!!

De pedicure die zei toch dat ze dacht dat het kwam doordat er een paard op mn voet heeft gestaan. Ze heeft t helemaal gladgeveild met zo'n machientje en dat deed best pijn.

Maar zij zei dat ik het gewoon maar aan moest laten groeien en dat als je t bij hield, dat het best nog mooi terug kon groeien.
Dus dat ga ik proberen!!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 03:28

Een kalknagel haalt de HA er niet af heeft hij bij mijn zusje ook niet gedaan en die zat ook los

Frances

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 08:21

zo dat is nog eens goed nieuws

vikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:34

Esmeralda schreef:
kan alleen maar zeggen: Heel veel succes.
Duurt dat trouwens lang voordat je nagel is aangegroeit??

Mijn nagel van mijn grote teen is vorig jaar verwijderd (was gestruikeld en toen stond mijn gale half omhoog...auw auw auw!) en nu we bijna een jaar verder zijn is mijn nagel bijna volledig terug gegroeid. Dus ongeveer een jaar zeg maar... kan misschien bij de een een maandje korter en bij de ander een maandje langer zijn...

Roosmarijn schreef:

Het dient natuurlijk als mooie onderlaag voor voor de nagellak ...

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:25

O ja, da's waar ook. Helemaal vergeten.

hrappur

Re: Nagel eraf laten halen door HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:47

auw doet me aan iest herinderen

ik heb wel een keer mijn teen gebroken en er zat bloed onder me nagel en het hem er helemaal zelf afgepulkt ... stukje bij stukje ... ( ik weet het klinkt goor maar ja hij moest er toch af en ik pijnig me liever even zelf dan dat dat een arts doet.. )

laats heb ik ook van mijn duin een stuk nagel er afgekaaschaaft (perongeluk .. viel meteen flauw men wat een pijn ik eet zins dien geen kaas meer)
en er zat nog een stukje vast.. dat heb ik ook elke dat een stukje bij geknipt... ( tot het gewoon los ging zitten ..nu heb ik weer een beetje een nagel.. )

nog maals ik deed het zelf ... ik hou er niet van als andere het doen. sorry voor de legubere verhaalen
en sterkte met je teen