Ingegroeid haartje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Ingegroeid haartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 22:42

Ow help wat ik nu toch weer heb...
Een ingegroeid haartje in mn lies, dat er nu uit ziet als een paarsblauwe bult. Het zit helemaal onder mn huid.
Erg lastig met paardrijden enzo en het schuurt ook heel irritant.

Vriendin van me is apothekersassistente en die zei trekzalf op doen en wachten. Dokter doet er pas wat aan als de ontsteking 'rijp'' is.
Zo erg! Maar die trekzalf is GOOR! Wat een enorm stinkspul. En volgens mij helpt t voor geen meter!

Hebben jullie het wel eens gehad?
En is het vanzelf over gegaan, of ben je naar de dokter geweest??
Moet ik t open maken?

wynoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:18

Ik maak het altijd open en haal het haartje er dan uit, even doorbijten maar dan ben je van de ergste pijn af. Ik heb een speciaal pincet zoals de puntige op het plaatje en dan lukt het zo.

Afbeelding

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:22

Ik pulk zelf ook altijd dan het haartje eruit met een pincet. Maar dat lukt niet altijd (vooral als het bloed, dan zie je het haartje bijna niet meer).

Kieffertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:44

Heb het één keer gehad. Haartje eruit trekken en bult uitknijpen was mijn remedie... Nogal goor en ook wel pijnlijk, maar het helpt.

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:48

ik heb dat echt zooo vaak, vooral op mijn benen door het scheren, gewoon even pulken dan kun je hem pakken (beter en schoder met pincet,niet met je vingers pulken)
en het beste kun je het doen als je onder de douche staat, of net klaar bent met douchen dan is je huid wat soepeler door de warmte ...

Gr00viejjj

Re: Ingegroeid haartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:49

Dat is pijnlijk joh.
Maar troost je.. je bent niet de enige die er weleens last van heeft.

Pak een pincet, trek het haartje eruit, doe wat aan het bultje en voila.. opgelost

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 00:12

Inderdaad even de tanden op elkaar en prikken met dat pincet!

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:38

jups doe dat maar, want anders moet je naar de dokter, lig je daar je ellendig te voelen, }> Terwijl je gewoon zo zelf aan de slag kan. Neem even een warm bad, dan is de huid lekker zacht, evt. lampje erop en aan de slag Succes

KisSs_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:00

Kieffertje schreef:
Heb het één keer gehad. Haartje eruit trekken en bult uitknijpen was mijn remedie... Nogal goor en ook wel pijnlijk, maar het helpt.

Idd
Ik vond het opzich best leuk om te doen
Oke dat is vreemd

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:15

Ik heb het ook regelmatig, 1 haartje onder mijn oksel. Is ook altijd dezelfde doordat ik hem dan open moet pulken, dan wordt het natuurlijk een korstje en nieuwe haartje groeit dan weer in..
Ach ja, heb er nooit zo'n last van, alleen de plek werkt niet zo handig, kan er nooit helemaal goed bij/ het zien.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:20

Bjarni schreef:
Ik heb het ook regelmatig, 1 haartje onder mijn oksel. Is ook altijd dezelfde doordat ik hem dan open moet pulken, dan wordt het natuurlijk een korstje en nieuwe haartje groeit dan weer in..
Ach ja, heb er nooit zo'n last van, alleen de plek werkt niet zo handig, kan er nooit helemaal goed bij/ het zien.

plus wanneer je dan deo spuit, je lichtelijk door grond zak omdat het zo brand

nOukjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:22

Je kan ook eerst een bad nemen, met iets van zwitsal ofzo. Dan word je huid heel erg zacht en krijg je het haartje er makkelijker uit

Gr00viejjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:10

nOukjee schreef:
Je kan ook eerst een bad nemen, met iets van zwitsal ofzo. Dan word je huid heel erg zacht en krijg je het haartje er makkelijker uit

Heb ik ook al een keer geprobeerd maar bij mij hielp het niet

Susan1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:43

Ik heb dat ook altijd, echt super vervelend. Gebruik ook 'n pincet, of ik krab 't open...

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:13

Ah pijnlijk is dat! Zo'n hele bult wordt het dan. Ik heb echt al heel vak dat gehad. Ik maak gewoon een naaldje heet, laat het afkoelen, prik die bult open en trek dan met pincetje haartje eruit. Even in het bultje knijpen en klaar:D

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:16

Dat met de pincet is prima idee MAAR LET EROP DAT JE PINCET SCHOON IS!!! Desnoods ff met sterilon ofzo ontsmetten, als je namelijk het haartje eruit trekt wil t nog wel eens bloeden en er ontstaat natuurlijk een wondje, als daar viezigheid in komt, dan krijg je weer ontstekinkje en weer bultje.. en die doen ook auw!
Snap je?
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:50

Heb het ook...
voornamelijk als ik me scheer met een mesje, dan is het werkelijk een slachtveld soms.
Wat bij mij helpt is elke dag schrobben met een touwspons, die zorgt ervoor dat de haartjes niet kunnen ingroeien.

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 17:51

Hmm, het is allemaal niet gelukt moet ik jullie vertellen.
De bult zit echt een stuk onder de huid... En tis een behoorlijke knikker ondertussen. Heb geen idee meer of het een haartje is of een ontstoken talgklier.

Het moet eruit dat weet ik wel.
Ik heb het met een naald geprobeerd, maar er kwam op een paar bloeddruppels na niets uit, terwijl ik had verwacht dat er toch wel pus in zou zitten gezien de grootte.

Dus nu ziet het er helemaal niet meer uit... en ga ik dus volgende week daten met erg leuke jongen terwijl die bult daar gezellig zit te wezen...

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:58

verder doorprikken zou ik zeggen

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 18:01

Nou ik heb gehoord dat als t niet lukt, je niet moet gaan peuteren als de ontsteking nog niet ver genoeg is omdat je anders kans hebt dat t alleen maar erger wordt.

Geloof me, ik ben niet kleinzerig, dus ik prik wel door.

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:32

nu begrijp ik echt wat je bedoeld geloof ik met het bultje. Ik weet dat t vervelend is maar aan die dingen moet je idd niet te veel doen, die gaan vanzelf weer weg, en nee dat wil niet zeggen dat ie open moet, Ik heb ze ook wel eens, echt weinig aan te doen.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:21

da's geen ingegroeid haartje haar maar klinkt mij meer als een steenpuist. Die kun je wel uitknijpen door 'm in te prikken met een injectienaald maar dan moet je wel zorgen dat je 'm bij het knijpen onder de bult pakt anders loop je met opgezwollen lymfeklieren voor een paar dagen. Trekzalf helpt ook, want maakt je huid zacht en week maar dat duurt toch wel een aantal dagen.

Blend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 01:10

KisSs_Girl schreef:
Kieffertje schreef:

Idd
Ik vond het opzich best leuk om te doen
Oke dat is vreemd

Hihihi nou nee niet vreemd, ik vind het ook wel leuk, lekker pulken.
Maar het doet bij mij ook nooit zo'n zeer.
Laats heb ik bij mijn vriend op zijn knie ook een haartje uitgepulkt, en die vond het minder grappig...... Watje

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:44

Trekzalf helpt echt wel, moet je dun opsmeren en pleister overheen plakken!

Maar als je denkt dat het echt niet lukt, kun je beter even langs de HA gaan.

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:01

maak mij niet uit hoe ver het haartje zit,
het is voor mij een gewoonte om ingegroeide haartjes eruit te trekken.
ik doe het gewoon helemaal open wroeten en ga desnoods met een naald zitten pulken om het haartje naar boven te krijgen.
doet ook geen pijn bij mij.