pijn in bovenbenen tijdens fietsen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jennifer_

pijn in bovenbenen tijdens fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:36

Hoi!

al een lange tijd heb ik last van pijn in mijn bovenbenen als ik een tijdje doorfiets op mijn gazelle, ben ook niet van de slome maar fiets absoluut niet als een gek 40 km/u (even overdreven ) gem. zo'n 25km/u. Als ik ongeveer 10-15 min. heb gefietst, krijg ik pijn in mijn bovenbenen, beetje op het plekje waar je billen eindigen zegmaar, best lastig uit te leggen Het doet dan pijn om nog verder te fietsen, na 5 min. lopen is het weer over.
Ik dacht eerst dat dit verkeerd spiergebruik kon zijn, maar als ik een stukje fiets op de spinfiets hier thuis, fiets ik zo'n 20km zonder problemen en gem. 35-40km/u (natuurlijk zijn daar geen stenen, wind en lucht die je hinderen)

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Want het is harstikke vervelend!

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:38

Is het misschien die aanhechting daar ?

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:39

sorry, hoe bedoel je

Ronja

Re: pijn in bovenbenen tijdens fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:40

Misschien ligt het aan je fietszadel? Aangezien je het bij spinning niet hebt. Misschien moet je eens een ander zadel proberen... anders zou ik het ook niet goed weten!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:45

Ronja schreef:
Misschien ligt het aan je fietszadel? Aangezien je het bij spinning niet hebt. Misschien moet je eens een ander zadel proberen... anders zou ik het ook niet goed weten!

oke, kan misschien een keer proberen, maar het is wel een zacht gelzadel, dus ik weet niet? maarja, niet geschoten is altijd mis

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:02

Komt me erg bekend voor.
Ik fiets per dag zo'n 20 km naar me werk en naar stal en weer naar huis. Ik merk dat ik ook heel gauw last van mijn bovenbenen heb vooral als ik tegen de wind in moet fietsen of een heuveltje op.
Ik weet ook niet hoe het komt. Misschien wel overbelasting.

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 19:05

felicity schreef:
Komt me erg bekend voor.
Ik fiets per dag zo'n 20 km naar me werk en naar stal en weer naar huis. Ik merk dat ik ook heel gauw last van mijn bovenbenen heb vooral als ik tegen de wind in moet fietsen of een heuveltje op.
Ik weet ook niet hoe het komt. Misschien wel overbelasting.

Ja, voornamelijk ook wind tegen heb ik het misschien kan het daar ook aan liggen bij spinning gaat alles soepel zonder wind en weerstand .. op een gazelle met een frame van lood (overdreven maar hij is best zwaar als jedat vergelijkt met de oude batavus van mijn moeder)

_Elise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:26

misschien heb je een verkeerd zadel dat bij jou net op dat plekje zeer doet??

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:30

misschien heb je een verkeerde houding bij het fietsen
als het zwaarder wordt ga je automatisch meer voorover zitten enz.
ik heb ook wel eens pijn, maar dat is meer dat mijn spieren er ff aan moeten wennen dat ik weer wat mountainbike

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:03

Mijn auto is verkocht, en ik ben dus ook de gelukkige die fietsend naar mijn werk gaat (14km heen, 14km terug), en vandaag was het mijn eerste fietsdag..
au au au mijn kont!! Precies de plekken doen zeer die jij beschrijft!!
Ik weet ook niet hoe het kan.. maar ik ben natuurlijk ook niets gewend!! En ik rij op een mountainbike!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:08

Ik verplaats je topic even naar Mensenwelzijn, want het is imo meer een vraag over gezondheid.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:26

Volgens mij is de pijn in je bovenbenen gewoon dat je je spieren gebruikt.
Sinds ik een conditie van 0,0 heb en sinds een tijdje ben begonnen door af en toe weer te gaan fietsen gaan je spieren lekker branden..
Toen ik nog conditie had en zo'n 2 uur per dag fietste had ik er geen probleem mee.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 07:57

weet je wat ook heel goed mogelijk is?

dat je zadel te laag is

ik had het ook steeds, totdat mijn vriend eens goed ging kijken en die dus meteen zag dat mijn zadel te laag zat!

zadel stukje hoger en geen last meer van mijn bovenbenen

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 14:48

ellepel schreef:
weet je wat ook heel goed mogelijk is?

dat je zadel te laag is

ik had het ook steeds, totdat mijn vriend eens goed ging kijken en die dus meteen zag dat mijn zadel te laag zat!

zadel stukje hoger en geen last meer van mijn bovenbenen

dacht ik dus eerst ook maar als ik nu op mijn zadel zit kom ik al zo'n beetje op geen enkele manier meer bij de grond :p behalve als ik schuin ga staan het is wel minder .. maarja, bedankt voor de tips

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:55

ik heb het ook heel vaak, precies wat de ts beschrijft, maar kan echt geen gebrek aan conditie zijn hoor. Ik fiets al 6 jaar zoveel, in het begin had ik het niet. Eigenlijk pas de laaste paar jaar. Heeft iemand van julllie zn zadel al hoger gezet?? En helpt dat?

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 09:00

Aurora3 schreef:
ik heb het ook heel vaak, precies wat de ts beschrijft, maar kan echt geen gebrek aan conditie zijn hoor. Ik fiets al 6 jaar zoveel, in het begin had ik het niet. Eigenlijk pas de laaste paar jaar. Heeft iemand van julllie zn zadel al hoger gezet?? En helpt dat?

Ja, ik dus ook .. ik fiets al heel mijn leven zo'n beetje en 4 jaar echt wat verder en meer. Vroeger toen ik klein was gingen we ook heel vaak via de zuidbuurt gewoon naar mijn oma fietsen die zo'n 6km verderop woont .. nu wat minder maar nog steeds.

Mijn zadel zet ik iedere keer hoger, helpt niet bij mij. Mijn moeder wil maar niet geloven dat het door het zadel komt, het is namelijk best een luxe zadel (gel) maar het is een supergroot zadel. Dus ik ga vragen of mijn moeder met haar zadel wil ruilen.
Ik heb het ook een beetje gekregen sinds mijn nieuwe fiets. Deze is ook een flink stuk zwaarder dan mijn vorige.

Dus, ik zal wel even laten weten of een ander zadel helpt!

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:30

ik hoop dat het helpt jennietje