DE pil --> pleister??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

DE pil --> pleister??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:06

Onlangs kwam ik een site tegen (geloof anticonceptie.nl) waarop staat dat er dus ook zoiets als een pil pleister bestaat. Deze werkt dus door je huid heen…
Mijn vraag: wie heeft hier ervaringen mee. Zowel positief als negatief erg welkom.
En welke pil gebruiken jullie en waarom?
Ik heb zelf een tijdje de pil geslikt, door onregelmatige periodes, maar daar kreeg ik enorme stemmingswisselingen van …

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:10

ou dit even in de gaten, klinkt wel intressant

ElskedZ

Re: DE pil --> pleister??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:11

Als je dan een pleister wil gaan nemen hiervoor, dan blijf je dezelfde stoffen binnen krijgen alleen op een andere wijze....

Als ik jou was zou ik dan eerder overstappen naar een mirena spiraaltje!!!

Ook heb je tegenwoordig de nuva-ring ter anti-conceptie, wat misschien een goed alternatief is....

Maar de pleister, zit veel nadelen als je veel sport, als ik jouw was zou ik gewoon even goed lezen op http://www.anticonceptie.nl om te kijken welke eventueel bij je pas, hier vind je om een keuze te maken tussen de verschillende middelen goede voorlichting....

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:12

Ja dat lijkt inderdaad interessant!

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:09

ik heb de nuva ring,een van de lichtste anticonceptie methoden,dus misschien prettiger voor je lijf.
de pleisters zijn ook oke,alleen wat minder gebruiksvriendelijk,want sommigen krijgen er huidirritatie van.
het is overigens wel een lichte 'pil'
voor meer vragen mag je PB-en(ik zie in de apotheek heel veel mensen die ervaring met alle anticonceptiemethodes hebben)

Speedster

Re: DE pil --> pleister??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:13

Ik heb een implanon (staafje) in de bovenarm. Houdt 3 jaar en 1 van de bijwerkingen kan zijn dat je niet meer ongesteld wordt (kan overigens geen kwaad). Bij mij is dat dus het geval en ik vind het heerlijk!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:32

Bedankt dames!
Snoevie er komt een pm jou kant op..

Yv_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:41

Ik heb ook de nuvaring, ben daarnaar overgestapt, omdat ik merkte dat ik door de pil en dus waarschijnlijk door de hormonen niet meer lekker in mijn vel zat.

Bevalt prima, durf het alleen nog niet aan om door te 'slikken/ ringen' omdat ik bang ben dat de smsjes dan niet meer kloppen. (je kan je bij de site aanmelden, dan krijg je een smsje wanneer de ring erin en eruit moet, en ik weet niet goed hoe je dat moet veranderen.)

Verder ben ik er ook erg tevreden mee. Heb zitten twijfelen tussen de nuvaring en dat staafje in je bovenarm, maar veel verhalen over het staafje hebben ervoor gezorgd dat ik toch voor de nuvaring ben gegaan.

Kijk idd eens op anticonceptie.nl

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:30

En dan blijft de pleister bv per ongeluk een keer aan de binnenkant van je trui plakken, en dan ben je de pineut... Nee, lijkt me niks.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:43

Verootje.. Ik heb verder ook geen idee of hij op een bepaalde plek moet perse? (lijk mij niet ) maar vind het wel een goeie inderdaad..

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:45

nuvaring kan je gerust 'doorringen' hoor,ik gebruik zelf de stickers die erbij zitten,die kan je plakken op een kalender/agenda op de dag dat je hem inbrengt en weer uit moet doen.

de pleister kan het beste op je bovenarm of je rug,en als je hem wisselt,even op een andere plek plakken ivm. eventuele huidirritatie

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:46

En hoe weet je zeker dat ie goed plakt? Dalijk zweet je een beetje, en laat dat ding los . En moet je hem de hele dag op?

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:49

Hoe duur is de nuvaring eigenlijk? Want deze wordt toch niet vergoed? (ik zit bij VGZ)

Dreamer_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:17

Ik heb de pleister!
Hij werkt voor zover ik weet tot nu toe goed.. het is wel dat je hem erg ziet zitten.. je kan kiezen of je hem op je buik, bovenarm of rug plaatst.. ik zal er een foto ff bij toevoegen zometeen..
maar in ieder geval blijft hij wel goed plakken, en voor 3 weken betaal je 5 euro..
je kan hem net als de pil doorplakken zeg maar..
ik zal ff een foto toevoegen en als je nog wat wilt weten moet je maar even Pb-en..

Dreamer_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:22

Afbeelding

Dit is hem dus..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:02

hmm nooit van gehoord van de pil pleister eigenlijk.
Lijkt me ook zo datik veel te bang ben hem idd te verliezen en aangezien ik nog lang niet aan baby's toe ben

ik slik de minerva pil ( datw as voorheen de Diana ).
Deze kreeg ik omdat ik wat meer last kreeg van puistjes dan ik altijd had. En ik had altijd vreselijke buikpijn tijdens de periode.
Nu heb ik daar van allebij geen last van. Verder ben ik dus ook niet meer chaggie tijdens de periode omdat ik er nog maar weinig van merk

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:18

Ik ben ook van plan om aan de anticonceptie te gaan en in 1e gedachte heb ik dus de pil..
Ik ben er alleen nog niet achter of het vergoedt wordt Maar het zit sinds vandaag pas echt in m'n hoofd dus ik heb nog geen navraag gedaan en dus alleen nog maar gekeken op de site van mijn verzekeraar..
Ik vindt die ringen ook wel handig eerlijk gezegd Ik kijk nog even wat rond op de sites!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:29

xxsweet schreef:
Ik ben ook van plan om aan de anticonceptie te gaan en in 1e gedachte heb ik dus de pil..
Ik ben er alleen nog niet achter of het vergoedt wordt Maar het zit sinds vandaag pas echt in m'n hoofd dus ik heb nog geen navraag gedaan en dus alleen nog maar gekeken op de site van mijn verzekeraar..
Ik vindt die ringen ook wel handig eerlijk gezegd Ik kijk nog even wat rond op de sites!

bij mij wordt het wel vergoedt
maar heb ook een dure ziekefonds

Linardsje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:39

Ik vond die pleister echt drie keer niets !! Na twee dagen jeuken en doen heb ik hem er afgetrokken.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:59

Maar weet iemand hoe duur de nuvaring is? Want die wordt volgens mij niet vergoed.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:39

Ik heb een heel gevoelige huid, maar ik denk er wel over de pleisters te proberen. Ik ben echt een ramp wanneer het gaat om regelmatig slikken ofzo

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:19

QuijoSavan schreef:
Maar weet iemand hoe duur de nuvaring is? Want die wordt volgens mij niet vergoed.

Ik zit ook bij vgz.
Hij word gedeeltelijk vergoed.
Ik betaal voor 3 ringen/maanden 19 euro nog wat.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:27

felicity schreef:
QuijoSavan schreef:

Ik zit ook bij vgz.
Hij word gedeeltelijk vergoed.
Ik betaal voor 3 ringen/maanden 19 euro nog wat.

Dat valt wel heel erg mee....

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:54

Vind het aardig wat.
Maar voor mij geen pil meer. Ben hier heel erg tevreden over.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:45

felicity schreef:
Vind het aardig wat.
Maar voor mij geen pil meer. Ben hier heel erg tevreden over.

Naja ik had duurder verwacht. Het is nu 6,5 euro per maand....
Als de voordelen echt zo kloppen.

Maarja nu dus naar dokter om te vragen (weg teruggave).