Striae.. iemand ervaring?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marietje1990

Berichten: 2573
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Groningen

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:31

Ik heb er ook last van. Vooral op mijn boven benen, maar het gaat nu aardig weg. Het is niet meer roodachtig van kleur maar gewoon huidskleur, maar je ziet de breukjes in de huid nog wel. Ik heb het ook gekregen van een groeispurt.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:24

Zelfs ik als man heb er last van heb 2 strepen op mijn rug, lijken net littekens. Ik wist niet wat het was want zat er opeens, dus naar de huisarts geweest en toen bleek dat mijn huidelastide gewoon niet optimaal is en er was niets tegen t doen

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:48

Ik heb het ook aan de zijkanten van mijn benen, en heb maat 36-38. Vroeger was ik een heel dun meisje, toen ik wat meer vormen kreeg kreeg ik striae. Een tijdje geleden ergerde ik me eraan, maar nu kan het me echt niks meer schelen. Zo heeft iedereen wel wat he!

charily

Berichten: 1951
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Huizen ('t gooi)

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:24

ik heb t ook en ben 17, heb t op mn billen, heupen, bortsen en binnekant van mn knieën.. Sigaar
ik heb t gekregen doordat ik ineens heel snel groeide zowel in lengte als breete(heupen enz..)
en ik heb maatje 38 dus ook niet echt dik Lachen
afgelopen 2 jaar is het ergste wel weggetrokken, alleen de huid is daar veel gevoeliger, en toen ik in de zon verbrand was, heb ik op die plekken daar littekens gekregen Verdrietig

_Knoerr
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:51

Vitamine E crème helpt!! (heb ik gehoord dan te minsten Bloos)
Maarum ik heb ook gehoord dat ze wèl verdwijnen hoor!!
Want mijn moeder had ze ook toen ze zwanger was en die zijn nu verdwenen!! Haha!

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:32

Ik heb het heel erg. Al vanaf mijn 13e zit ik onder de striae, en dat was toch echt een hele tijd voor ik aan de pil ging. Het zit op mijn borsten, heupen, bovenbenen, kont, rug en in mijn zij. Van mijn 13e tot mijn 16e heb ik onder de rood-paarse en witte strepen gezeten, en absoluut niet door overgewicht, ik was toen juist onder behandeling voor flink ondergewicht. Nu ben ik wel wat flinker, nog steeds niet dik overigens, ook maat 36, maar het zijn er niet veel meer geworden dan sinds die tijd. Inmiddels ben ik 25, en zijn de strepen qua kleur niet meer te zijn, alleen in reliëf zeg maar.
Ik stoor me er niet erg meer aan (dat is weleens anders geweest Haha! ), smeerseltjes hebben nooit geholpen trouwens.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 08:59

Even een soort update van mijn kant: De striae is een stuk minder geworden sinds ik van de pil afben (heb nu implanon) en ik smeer me nu ook af en toe in met babyolie, op aanraden van de dokter

c_alsemgeest

Berichten: 20714
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:03

Ik heb het heel erg gehad toen mijn borsten begonnen te groeien, ik ging opeens van erwtjes naar cup C binnen een jaar.
Je ziet het wel heel licht maar het is goed weggetrokken.

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:22

Tsjah denk echt dat iedere vrouw (en veel mannen idd ) daar last van hebben hoor!

Kom regelmatig op feesten met blootdanseressen met maatje:perfect en knijp eerlijk gezegd dan vaak in m'n handjes dat ook zij het hebben Haha!

Ik heb het lichtjes aan de binnekant van m'n bovenbenen, verder niet. Stoor me er niet zo heel erg aan maar toch...

waar ik wel al duizelig van wordt bij de gedachte...

Zwanger worden Bloos mijn moeder heeft echt heel erge striae op d'r buik, tis onaardig om over je moeder te zeggen...maar het is echt een vreselijk gezicht.

Als ik 1 angst heb is dat het wel Haha!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:52

Ik ben 16, maatje 36, wel goed vrouwelijke rondingen zeg maar, maar slank. Toch heb ik drie kleine streepjes striae op mijn rechterheup aan de zijkant. Opvallend is dat het sinds de pil is.. die heb ik tijdelijk geslikt voor mijn vakantie. Ben er nu mee geslikt. zou het weggaan ? Ze zijn nog maar héél klein en niet duidelijk zichtbaar.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:53

Ik heb er ook last van en heb maatje 36. Volgens mij komt het bij mij of doordat ik ineens snel ben gegroeid of idd door spieren krijgen door o.a. paardrijden en fitnessen.

Bij mij zit het op mijn heupen/bovenbenen en het valt verder niet zo goed op, alleen met bepaalde lichtval, maar is best irritant.

_janet_

Berichten: 8633
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Nagele

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:01

Ik zit er helemaal onder. Het zit op mijn billen, binnen kant benen, binnen kant knieen en borsten.
Het begon bij mij ook ongeveer op mijn 14 (ben nu 20). Eerst schaamde ik mij er heel erg voor, omdat ik dacht dat ik de enige was. Heb het nu leren accepteren, ga gewoon lekker in mn bikini op het strand liggen.
Heb er nog nooit enig middeltje op gesmeerd, maar het is met de jaren minder zichtbaar geworden. Door de zon wordt het bij mij ook minder.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 17:45

RoWyGo schreef:
Ik ben 16, maatje 36, wel goed vrouwelijke rondingen zeg maar, maar slank. Toch heb ik drie kleine streepjes striae op mijn rechterheup aan de zijkant. Opvallend is dat het sinds de pil is.. die heb ik tijdelijk geslikt voor mijn vakantie. Ben er nu mee geslikt. zou het weggaan ? Ze zijn nog maar héél klein en niet duidelijk zichtbaar.


Ik wil je niet laten schrikken, maar ik was precies zoals jij en sinds dat ik de pil slik zijn de strepen steeds erger geworden.. en ze gaan niet meer weg.

Babyolie werkt wel om de strepen minder zichtbaar te maken Lachen

En de pil zitten zoveel hormonen in dat je daar oa stria van kan krijgen Lachen

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:28

Citaat:
En de pil zitten zoveel hormonen in dat je daar oa stria van kan krijgen


volgens mij is dat niet waar hoor.
Striae ontstaat doordat je snel groeit en je huid dat niet bij kan benen. het rekt uit en er staan onderhuidse scheurtjes.

Net als bij een zwangerschap. je pil kan misschien invloed hebben, in die zin dat je meestal rond de tijd dat je ermee begint (puberteit) je heupen ronder worden, billen voller, etc.

Miiej

Berichten: 1869
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:43

ik heb van die adres op me bovenbenen. Gaat dat nog weg of niet ??