Striae.. iemand ervaring?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Striae.. iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 10:09

Hallo,

Ik ben 17 en heb hele erge striae. Dat zijn strepen die je krijgt omdat je huid heel erg uitrekt. Meestal bij hele dikke of zwangere vrouwen.

Ik ben dus 17 en ben vrij slank (maatje 36) maar heb hele erge striae op mijn billen en bovenbenen. Volgens anderen gaat dat niet meer weg en kan het alleen maar erger worden.
Mijn zusje van 14 (maatje 36 ook) heeft het ook, in mindere mate maar toch. Terwijl mijn moeder 1 klein streepje heeft.

Ik zit echt onder!

Nou moet ik erbij vertellen dat ik een hele lichte huid heb, heb rood haar en dus een vrij bleke huid. Je ziet bij mij ook heel erg aderen lopen.


Wie heeft er tips/ervaringen, want in bikini lopen is voor mij dus geen pretje, want mijn bovenbenen zitten ook vrij vol, de strepen lopen door tot mijn knien.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:16

Het gaat vanzelf van rode lijnen naar wit, dan vallen ze al een stuk minder op. Tips... tsja weggaan zal het nooit, maar om het iets minder zichtbaar te maken vooral met het zicht op de adertjes die jij beschrijft ga ik onder de zonnebank en zomers in de zon. Als ik een beetje kleur heb zie je het minder. Ik heb overigens ook een hele lichte huid (blond)

Ik heb het ook overal, bovenbenen, net boven mijn kont, borsten...

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 10:18

flair schreef:
Het gaat vanzelf van rode lijnen naar wit, dan vallen ze al een stuk minder op. Tips... tsja weggaan zal het nooit, maar om het iets minder zichtbaar te maken vooral met het zicht op de adertjes die jij beschrijft ga ik onder de zonnebank en zomers in de zon. Als ik een beetje kleur heb zie je het minder. Ik heb overigens ook een hele lichte huid (blond)

Ik heb het ook overal, bovenbenen, net boven mijn kont, borsten...


Mag ik vragen hoe oud je bent?

Bij mij zijn ze grijs/blauwachtig, soms een rood randje. Maar voor mij vaak in de zon en onder de zonnebank is niet echt ideaal omdat ik bij wijze van spreke al verbrand als ik eraan denk.

Ik zonnebank wel 1x per week, maar echt kleur krijg ik er niet van, maar bedankt voor de tip! Zodra het zonnetje zich laat zien ga ik met mijn billetje in de zon liggen!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:26

Ik ben 21, bij mij zijn de strepen wit btw, ze waren ooit knalrood/paars.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 10:28

flair schreef:
Ik ben 21, bij mij zijn de strepen wit btw, ze waren ooit knalrood/paars.


ja zo beginnen ze bij mij ook, na een week of 2 verkleuren ze langzaam naar grijs/blauw

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:32

Tja, ze gaan dus niet meer weg maar een troost is wellicht dat bijna iedere vrouw ze heeft, en zelfs nog een flink aantal mannen! Bij mij zie je ze juist beter als ik bruin ben omdat de striae niet meekleurt en ik dan dus bruin met witte lijnen ben.
Ter voorkoming kun je een bindweefselmassage laten doen op de kritieke plekken, smeren om je huid zo elastisch mogelijk te houden en probeer gewichtsveranderingen te voorkomen.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 10:34

Urielle schreef:
Tja, ze gaan dus niet meer weg maar een troost is wellicht dat bijna iedere vrouw ze heeft, en zelfs nog een flink aantal mannen! Bij mij zie je ze juist beter als ik bruin ben omdat de striae niet meekleurt en ik dan dus bruin met witte lijnen ben.
Ter voorkoming kun je een bindweefselmassage laten doen op de kritieke plekken, smeren om je huid zo elastisch mogelijk te houden en probeer gewichtsveranderingen te voorkomen.


Ja ik had al de tip gekregen om veel water te drinken, babyolie te smeren en veel te sporten om mijn huid strak te houden, maar wel elastisch.

Sporten doe ik al heel veel.. ik drink nu meer water dan normaal en heb mijn moeder al gestuurd voor een legioen babyolie.

Bij mij ziet het er echt uit alsof ik dood ben.. hele bleke huid en dan grijzige strepen

Olle

Berichten: 2727
Geregistreerd: 30-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:32

Je hebt een speciale creme van l'oreal "anti-striae creme"
Dit is een kuur van drie maanden die je moet herhalen. Ik vind het op zich wel een goede creme. Het wordt wel wat minder, maar goed bij mij zie je ze niet zo heel erg. Ik heb een hele dunne huid, dus op verschillende plekken heb ik die strepen wel.

Veel succes, en wat hierboven ook wordt gezegd is dat er bijna geen vrouw is die het niet heeft.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:34

Ik heb ze ook.. Je blijft het inderdaad altijd zien, en een zonnebank doet er ook niet zo heel veel aan.. (spreek uit ervaring)

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:36

Ik heb het ook hoor, binnenkant bovenbenen. Gelukkig word het steeds minder, vroeger was het echt te erg.
Dikte heeft er niet echt iets mee te maken, zo dik ben ik niet.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 11:37

Ok, vroeg me alleen af of meerdere van mijn leeftijd en postuur het hebben.

Want volgens internet hebben meestal vrouwen het die plots heel dik of zwanger geworden zijn.

Ik heb wel een hele snelle groeispurt gehad, misschien dat het daarmee te maken heeft.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:38

Ik heb maatje 34, heb het dus ook

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:39

Ik HAD maatje 36 vroeger, toen ik het kreeg.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:40

T heeft denk ik ook niks met de maat te maken.... Ja tenzij je ineens super snel dik word

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 11:42

Ok bedankt in ieder geval, nog meer iemand tips?

Olle

Berichten: 2727
Geregistreerd: 30-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:43

Het komt gewoon omdat je huid wordt opgerekt. Dus als je groter wordt rekt je huid ook wat uit en daardoor krijg van die strepen.

Sommige mensen hebben gewoon een ander soort huid waardoor je ze minder ziet of dat ze er minder van last hebben. Vroeger zag je ze bij mij ook heel goed, maar dat is met de jaren minder geworden. Maar goed, bij mijn huid blijf je alles lang goed zien (littekens)

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:44

Volgens mij heeft het met paardrijden te maken.. 2 paardrijdende vriendne hebben het ook, en al mijn rijdende vreindinnen ook, terwijl ik de rest er niet echt over hoor

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:44

biodermal heeft er een speciale zalf voor.
heb het na mijn zwangerschap gebruikt, werkte super,
sindsdien raad ik het iedereen aan

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 11:45

Olle schreef:
Het komt gewoon omdat je huid wordt opgerekt. Dus als je groter wordt rekt je huid ook wat uit en daardoor krijg van die strepen.
_Inga schreef:
Volgens mij heeft het met paardrijden te maken.. 2 paardrijdende vriendne hebben het ook, en al mijn rijdende vreindinnen ook, terwijl ik de rest er niet echt over hoor


Mijn zusje tennist alleen en heeft het ook

quote="Olle"]
Het komt gewoon omdat je huid wordt opgerekt. Dus als je groter wordt rekt je huid ook wat uit en daardoor krijg van die strepen.

Sommige mensen hebben gewoon een ander soort huid waardoor je ze minder ziet of dat ze er minder van last hebben. Vroeger zag je ze bij mij ook heel goed, maar dat is met de jaren minder geworden. Maar goed, bij mijn huid blijf je alles lang goed zien (littekens)


Ik denk dat je het bij mij ook goed ziet vanwege mijn bleke huid.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:45

Nee joh!! Het komt gewoond doordat je huid te snel opgerekt word en dan ontstaan er onderhuidse scheurtjes. (zei de huisarts )
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 18-04-06 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 11:46

LCharlotte schreef:
Nee joh!! Het komt gewoond oordat je huid te snel opgerekt word en dan ontstaan er onderhuidse scheurtjes.


OK

*stuurt mams naar de winkel voor biodermal en L'oreal cremes

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:47

_Inga schreef:
Volgens mij heeft het met paardrijden te maken.. 2 paardrijdende vriendne hebben het ook, en al mijn rijdende vreindinnen ook, terwijl ik de rest er niet echt over hoor


Dan denk ik dat je iets closer bent met die paardrijdende vriendinnen zodat die het eerlijk vertellen. Mijn vriend heeft nl ook striae en die heeft goed en wel twee keer gestapt op een paard omdat ik het zo graag wilde. Maar op de sportschool zie ik heel veel meiden in de kleedkamers met striae hoor, dus ik schaam me er niet meer voor.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 11:48

Urielle schreef:
_Inga schreef:
Volgens mij heeft het met paardrijden te maken.. 2 paardrijdende vriendne hebben het ook, en al mijn rijdende vreindinnen ook, terwijl ik de rest er niet echt over hoor


Dan denk ik dat je iets closer bent met die paardrijdende vriendinnen zodat die het eerlijk vertellen. Mijn vriend heeft nl ook striae en die heeft goed en wel twee keer gestapt op een paard omdat ik het zo graag wilde. Maar op de sportschool zie ik heel veel meiden in de kleedkamers met striae hoor, dus ik schaam me er niet meer voor.


Mijn zusje tennist en die heeft het ook.

ga er eens op letten bij de fintess

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 11:53


terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:54

ja dat is hem, ze hebben ook nog een bindweefsel creme, speciaal voor liteken weefsel, deze heb ik de eerste week gebruikt, daarna de andere