Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bar schreef:een arbo-arts zit voor mijn gevoel altijd met dubbele pet op. Hij wordt ingehuurd door de werkgever om te beoordelen of jij ziek bent. Maar hij moet natuurlijk wel beoordelen of je idd niet in staat bent om te werken. Het uitgangspunt is al gauw om je zsm weer aan het werk te krijgen.
Ik zou gewoon heel open vertellen wat er aan de hand is en hoe jij daar lichamelijk en geestelijk op reageert. Je kunt hem ook vragen contact op te nemen met je huisarts.
Hoe groot is het bedrijf waar je werkt? Is overplaatsing geen optie?
Ik heb zelf in het verleden in een vergelijkbare situatie gezeten. Nadat ik overgeplaatst was heb ik nog een aantal jaren met plezier bij het bedrijf gewerkt.
Ik wens je iig veel sterkte. Het is echt een rotsituatie waar je in zit
mirre schreef:Ind. geld het advies van de huisarts boven die van de arboarts. Je zegt zelf, een lichte vorm van depressie.... Ik denk dat jij wel ziek bent! Alleen niet lichamelijk. Als jij de klachten beschrijft die je hebt en dat verteld aan de arbo arts zal hij echt niet zeggen dat je 1,2,3 weer aan het werk moet. Als jou huisarts zei, min. 2,5 week thuis zal de arbo arts ook zeggen dat je in ieder geval die tijd nog even thuis moet blijven. Zou je daarna weer gaan werken bij je huidige werkgever (wat mij niet verstandig lijkt) dan bouw je dat rustig weer op, bijv. eerst halve dagen o.i.d.
Bar schreef:Fijn dat het gesprek is meegevallen.
Ik hoop dat alles nog een beetje met een sisser afloopt. je krijgt toch wel een kater van zo'n "akkefietje".
Tolstoj schreef:Nieuwe baan lees ik? Gefeliciteerd dan.