Ik moet morgen mijn bloed laten onderzoeken op bezinksel, ziekte van pfeiffer en mijn schildklier. Wie weet wat ze allemaal in je bezinksel kunnen vinden. Heb nu al de zenuwen want kan slecht tegen bloedprikken.
de conditie van je bloed.. of je voldoende rode en witte bloedlichaampjes heb en de bloedplaatjes.. Bij pfeiffer mist je een beetje vna het een ofzow dacht..
BLoedprikken is echt nie teng! Kijk de andere kant op en als ze gaan prikken moet je uitademen en ontspannen, dan voel je het niet eens! ALs je je spant doet het pijn..
maak je geen zorgen over dat prikken hoor,dat is zo klaar! (en als je echt bang bent voor pijn,wat lidocaine zalf smeren in je elleboogholte.klinkt een beetje vies,maar in sommige aambeienzalven dit dat)
bloedprikken zelf stelt niks voor!bij mij is vorige week een veel te hoog bezinksel geovnden,dat wijst op een onsteking,dat klopt,ik heb een ontsteking in een gewricht. moet nu naar de reumatoloog. maar je bezinksel kan veel verschillende dingen aantonen,geloof ik.
Bij een bezinking wordt bloed in een lange buis gedaan en wordt er na een uur afgelezen hoever de bloedcellen zijn gezakt. Als dit verhoogd is (de cellen zijn dan verder gezakt dan normaal is) kan dat op heel veel dingen wijzen, dus met alleen de bezinking kun je eigenlijk niks aantonen. Behalve dan dat er 'iets' aan de hand is.