Pijnlijke schouder + spierverzuring

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23532
Geregistreerd: 09-04-01

Pijnlijke schouder + spierverzuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 22:59

Eigenlijk sinds een paar dagen al..
Heel vervelend is het, als ik gewoon stillig/zit heb ik nergens last van, maar als ik bijvoorbeeld lang schrijf of mijn arm zijwaarts probeer op te tillen (vat je het nog ) dan heb ik bijna geen kracht in mijn arm.

Ik dacht eerst dat het kwam van het motorrijden, maar heb geen gekke dingen gedaan verder, ook van mijn werk lijkt me een beetje sterk..

En daarnaast nog zoiets fijns.. van de week had ik bij Sandra gereden en daarna wel iets spierpijn, maar net toen het begon af te zakken kwam het zomaar ineens dubbel en dwars terug. Ik zat bij een kennis thuis en kon bijna niet meer lopen, zo'n pijn (het voelde in de eerste instantie wel als spierpijn, maar dan veeeeel erger) in mijn benen en in mijn buik (wel de spieren daar, geen organen ofzo).
Dus ik uiteindelijk bijna kruipend naar huis, mijn bed in en met een pijnstiller gaan slapen.
Volgende dag de dokter gebeld, die had het wel vaker bij mij gezien, een paar maanden terug was ik ook ineens zo stijf uit het niets. Toen had ze het over verzuurde spieren (dus ik na haar uitleg, oww zoiets als Tying Up arme mens had geen idee)
Maar goed, nu dus weer.
Heb tabletjes gehad en moet veel drinken, liefst zo min mogelijk suikers en alcohol vermijden.
Maar ja, hoe ik dit nu moet gaan voorkomen in de toekomst, dat wist ze eigenlijk ook niet. Door het paardrijden leek haar wat sterk omdat het pas zoveel later kwam en de 'echte' spierpijn was al aan het afzakken.
*zucht* heb ook altijd wat.

Ga zo maar lekker mijn bedje in met een warme kruik, wie weet bestaan er wonderen...

niekie1967
Berichten: 310
Geregistreerd: 17-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:27

en heeft het warme bedje en kruikje geholpen?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23532
Geregistreerd: 09-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 10:20

Voor de spieren wel, kan nu eindelijk weer redelijk probleemloos lopen..
Alleen mijn schouder lijkt wel alleen maar erger te worden, eerst was het alleen pijnlijk bij inspanning, maar nu ook als ik gewoon op de bank zit.. we kijken het wel even aan denk ik zo..

Qimm

Berichten: 15190
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:21

echo laten maken! Klinkt als een pees ontsteking oid. Iig niet overbelasten of door de pijngrens heen, dan maak je het niet erger.

newt

Berichten: 2051
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:39

ben je ook verkouden geweest, of grieperig... is het vanuit de schouder-blad, op je rug of vanuit de bovenkant van je schouder, en als je heel diep ademaald, heb je er dan ook last van???

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23532
Geregistreerd: 09-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 11:21

Niet verkouden of grieperig geweest. het zit echt ín mijn schouder voor mijn gevoel, al dan niet diep ademhalen maakt geen verschil... het blijft zeurderig aanwezig..

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:37

Kan je de beweging zijwaarts omhoog wel helemaal maken?
Heb je een pijnlijk traject in die beweging? Dus eerste stukje geen pijn, dan een stukje pijn en het laatste stukje weer geen pijn.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23532
Geregistreerd: 09-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 17:54

Dat zijwaarts omhoog is helemaal gevoelig, en als ik omhoog ga begint mijn pink te tintelen..

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:19

Kan je je nek wel goed bewegen?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23532
Geregistreerd: 09-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 09:53

De erge pijn in mijn schouder is nu niet meer continu aanwezig, maar alleen bij beweging.
Wel tintelt nog steeds mijn hele hand als ik mijn arm zijwaaers optil.
Ik denk dat ik door de pijn in mijn schouder wat verkrampt ben gaan doen en dus ook mijn nek doet pijn nu...

hardi
Berichten: 681
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:37

Het kunnen ook zenuwen zijn die beknelt zitten. Daar komen die tintelingen dan ook vandaan. Zelf heb ik rugklachten. Blokkaden in de wervels en daardoor zitten zenuwen zo nu en dan niet helemaal lekker. Heb dan pijn in de rug en tintelingen in arm en been.

Mijn tip naar jou toe is dan ook gewoon nog een keer naar de dokter te gaan en laat je maar eens binnenstebuiten keren.

Veel sterkte in ieder geval.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23532
Geregistreerd: 09-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 14:16

Dankjewel..
Denk dat de dokter wel een keer een goede optie is.. loop nu bij een masseuze, daar moet ik eerst heen van de week.