Depressief

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kinscem
Berichten: 198
Geregistreerd: 06-12-05

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 15:21

Zijn er meer mensen die net als ik last hebben van voorjaars- najaars dipjes zodra de blaadjes aan de bomen en afvallen wordt ik erg depressief en negatief over mezelf niks lukt meer en ik ben ook erg vermoeid . Misschien als iemand dit kent of herkent kan me wat tips geven of advies voor eventuele medicijnen, of andere therapieen.

Want ik wil me nu ook wel eens lekker in m'n vel willen zitten.

Alvast bedankt voor eventuele reacties

Evikes

Berichten: 926
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: Nieuwerkerken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:27

Het is te zien of je nu over een depressie spreek of "gewoon" een dipje. Ga wat leuke dingen doen met je vrienden en vriendinnen, en ook niet constant denken van "ik ben ongelukkig, ik voel me niet lekker", dan ga je je pas slecht voelen, wat leuke muziek kan ook helpen,... en als er echt iets ergs gebeurt is waarom je dan depressief bent of als je echt depressief bent, praat erover met een vriendin. Alles opkroppen is geen goed idee, je gaat je alleen nog slechter voelen.

noby
Berichten: 396
Geregistreerd: 29-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:55

ik heb jee een PB gestuurd!

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:48

ik ben ook een hele tijd depressief geweest, het gaat nu iets beter. ik ben onder behandeling bij een psychosomatische therapeut. doordat ik mezelf in een negatieve spiraal had getrokken en ik mezelf er niet uit kreeg heb ik deze therapeut ingeschakeld. het helpt zeker weten wat, maar ben er wel achter gekomen dat ik ook overspannen was toen.
ik merk trouwens wel dat het in de winter erger met me gesteld is dan dat het mooi weer is en langer licht!

Lessien_2810

Berichten: 594
Geregistreerd: 15-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:48

Ik ben uit testen gebleken ook depressief. In de winter is dat meetsal het ergste, (jaa door het weer ja ) maar krijg er medicijnen voor van de spychiater waar ik dagleijks zit, krijgt er hier nog iemand medicijnen? Het een anti-depressivia Zoloft

Patricia20
Berichten: 1389
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Re: Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:15

een dipje, is wel iets heel anders als een depresie helaas..
ik slik al 10 jaar anti depressiva (seroxat) voornamelijk.
als je er zelf niet uit kunt komen, en het lukt niet om wat te gaan doen,zou k persoonlijk toch hulp inschakelen,aangezien een depressie er in sluipt, en je er heel wat moeilijker uit komt als een dipje

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:43

Lessien_2810 schreef:
Ik ben uit testen gebleken ook depressief. In de winter is dat meetsal het ergste, (jaa door het weer ja ) maar krijg er medicijnen voor van de spychiater waar ik dagleijks zit, krijgt er hier nog iemand medicijnen? Het een anti-depressivia Zoloft


Ik slik nu sinds 2 jaar ook antidepressivia namelijk;paroxentine/seroxat.
Ik ging naar de huisarts,deed mijn verhaal,en hij stuurde me meteen door naar 'n psyghologe,en die zei dat ik 't best even een tijdje aan die medicijnen kon gaan..
Ik voel me er erg goed bij..
Maar ik moet zeggen dat ik niet 'even' even in een dipje zat hoor..
Ik heb vroeger heel wat meegemaakt,en daar zit ik nu nog steeds erg mee,maar dankzij die medicijnen voel ik me er wel wát beter bij,en lukt 't me allemaal een beetje beter te verwerken,en me een beetje beter in m'n vel te laten voelen...