Bij mij is er sprake van constitutioneel eczeem:
Constitutioneel eczeem is een chronische huidaandoening, die gepaard gaat met roodheid, zwellingen, vochtblaasjes, vochtafscheiding ('natten'), kloofjes en littekens. Het belangrijkste kenmerk is echter de jeuk, die vaak heel hevig kan zijn. Zo hevig, dat men er 'gek' van wordt. De huid van mensen met constitutioneel eczeem is slecht in staat vocht vast te houden en men heeft dan ook vaak een (extreem) droge huid.
bron http://www.vmce.nl
Ik heb er al last van sinds mijn geboorte, verwacht ook niet dat ik er ooit nog vanaf kom. Bij mij komt het steeds voor op dezelfde plekken: mn knieholtes, de binnenkant van m'n armen en dan met name m'n polsen en ellebogen. Sinds een jaar heb ik ook constant last van een plek op m'n nek, onder m'n kin. Hierdoor kan ik dus moeilijk coltruien dragen, dat irriteert als een gek

Ik heb inmiddels al tig smeerseltjes gehad, zowel van de dokter als van de drogist. Niets verhelpt het, het maakt het alleen vettiger.
Als ik eenmaal ben begonnen met krabben is er geen houden meer aan: dan krab ik mezelf tot bloedens toe open

Wie herkent dit en heeft wél een wondermiddeltje of wil ook gewoon ervaringen uitwisselen