Aan de mensen die zijn gepest..(heftig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebelletje

Aan de mensen die zijn gepest..(heftig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 15:02

Hoi allemaal,

Dit is voor mij heel erg moeilijk om hier neer te zetten en ik hoop dan ook dat er normale reacties op geplaatst kunnen worden ...

Ik ben namelijk vanaf mijn jeugd het pispaaltje geweest ...op de basisschool waren er groepjes meiden ...samen leuke dingen doen zoals meiden van een jaar of 7/8 dat doen, maar ellen werdt nooit uitgenodigd of meegevraagd. Altijd zat ik voor het raam te wachten tot ze mij ook meevroegen om te spelen of om leuke dingen te doen.
In die tijd ben ik ook enorm gepest en was ik altijd het mikpunt van rake opmerkingen en scheldpartijen. Daarbij kwam ook nog dat mijn moeder in die periode is gescheiden van mijn (geweldadige) vader. Ik kan me nog goed herrineren als klein meisje...hoe blij ik was als hij na een wekenlange zakenreis thuis kwam en hoe graag ik hem wilde knuffelen...maar dat hij straal doorliep naar zijn kantoor en ons afwimpelde.

Na de basisschool kwam het voortgezet onderwijs...leuk dacht ik...een nieuw begin...nieuwe mensen en nieuwe kansen.
Daarvan is niets uitgekomen...wederom ben ik vanaf die 1e dag vreselijk gepest en uitgescholden en in elkaar geslagen.
Sigaretten peuken werden op mij uitgedrukt...kauwgom in mijn haren...fiets in de rivier gegooit...dingen gestolen...werkstukken vernield ...bedreigd...na schooltijd opwachten...sneeuwballen met glas of steen erin....dat zijn slecht een paar dingen van hetgeen wat er zich die tijd heeft afgespeeld.

Zelfs leraren deden hierin mee...gymleraren die dacht grappig te zijn als we rondjes moesten rennen als opwarming even voor de klas te roepen dat ellen een bordje achterop gespeld kreeg met "pas op zwenkt uit" leraren die mijn gewicht even moesten benadrukken.

Ga zo maar door...naar school gaan was voor mij een ware hel...ookal leek het wel of de school me uitkotste bleef ik altijd mijn masker van de lachende en vriendelijke ellen ophouden in de hoop dat ze me een beetje met rust lieten.

goh ik weet nog wel...we gingen op survival in de grotten ...toen moest er 1 bij de uitleg even vragen of de grotten wel bestendig waren voor vette varkens als mij...want ja als ik klem kwam zitten dan zouden ze me gewoon laten zitten..

Vreselijk hoe ze je zieltje kunnen breken met 1 zinnetje.

Mijn moeder wilde ik niet belasten met mijn problemen...omdat ze helaas voor de 2e keer in de scheiding lag...totaal opnverwachts en heel verdrietig geweest...maar wederom in de tijd dat ik het al zo zwaar had op school.

De reden van mijn pesterijen? Tsja...ik was in die periode behoorlijk zwaar...mede omdat ik mijn troost bij het eten vond.
Dus dikke zeug...vetklep...modderwijf..rolmops...je kunt het zo gek niet bedenken of dat waren mijn bijnamen.

Banden die elke dag waren lekgestoken fiets kapot..dingen die ik gewoonweg niet kon melden omdat ik me de 2e keer wel bedacht.
De 1e keer heb ik het gemeld...ben bedreigd en in elkaar geslagen.

Wat heb ik de hemel bij elkaar gesmeekt dat die dingen zouden stoppen en ze me met rust lieten.

Heb bij tig psychiaters gelopen...1000tallen gesprekken gehad...honderden trainingen en noem maar op...niets heeft me toen kunnen helpen.

Nu....jaren verder heb ik mijn verdriet gewoonweg niet kunnen verwerken..Wanneer er op een verkeerd moment een opmerking wordt gemaakt over mijn figuur (ookal heb ik nog maar maatje 40/42) dan voel ik me weer de diep ongelukkige en dikke ellen die het mikpunt is van pijn en vernedering.
Bij wijze van ben ik normaal harstikke vrolijk en kan ook sterk zijn..maar bij 1 opmerking stort mijn hele muurtje in elkaar en ben ik diep van binnen nog steeds bezig met die hel van vroeger....

Soowww...heel verhaal geworden en heb even lekker mijn hart kunnen luchten.

Nu was mijn vraag aan degene die ook zijn gepest...hoe hebben jullie het kunnen verwerken en los kunnen laten?
Ik wil me heel graag neerleggen bij het feit dat dit is geweest...en gewoon vrede hebben met het feit dat ik een rotjeugd heb gehad.

Wie oh wie zou me hierin een stukje kunnen helpen/tips geven?

Groetjes Ellen

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:07

Jezus meis, wat een verhaal..

Ben ook gepest, mede omdat ik ook dik ben..
Ik ben in de eerste het ergst gepest..
Lang verhaal maar okee.
Eerst was ik vrij, ik was mezelf, ik was populair.
Dit was in het begin van het jaar toen iedereen nog bij elkaar zat in de pauze..
Ik was met nog een meisje van de basisschool naar dezelfde brugklas gekomen (S.) .
Zij was vroeger (in groep 1 en 2) mijn beste vriendin geweest.
Ze was niet te vertrouwen, maar ik had het haar vergeven..
Op een gegeven moment (25 september, vroeg in het schooljaar) is mijn oom a.k.a beste vriend overleden.
Ik was er totaal kapot van, ik was mezelf niet meer..
In plaats van me te steunen lieten al de meiden me vallen.

Ook ik had veel last van longaandoeningen, en ik ben voor een proefwerkweek eens 2 weken thuis moeten blijven, hartstikke ziek.
S. zette de hele klas tegen me op.
'Zij zit thuis te leren voor de proefwerkweek..'
De mentrix belde op, dat het geen basisschool was waar mijn ouders mij zomaar 2 weken thuis konden houden..
En in die tijd was ik echt hevig ziek.
Pijn dat het deed, om alle hatelijke opmerkingen te horen toen ik terug kwam..
Ik had maar een 'vriendin' A.
Ze was echt een nerd.
Maar dat kon me niks schelen.
Had haar uitgenodigd voor mijn verjaardag, de rest 'kon' toevallig niet komen dus zij kwam alleen.
Naar Harry Potter en daarna naar de Mac.
Dat vond zij dus 'niet cool' (en dat voor een nerd ) dus zij liet mij ook stikken.
Deed hele gemene dingen.
(zoals bijvoorbeeld 'vallen', terecht komen op mij en dan een briefje 'kick me' achterop mijn rug te plakken)
En in die tijd was ik nog steeds niet over mijn oom heen (nog steeds niet nu trouwens..)
Het verlies deed pijn, de reactie van mijn klas nog meer.
Ik had heel weinig vriendinnen..
Nu ik het bedenk had ik 1 echte vriendin die mij ook altijd zal steunen.
Ken haar al 16 jaar.
Verder had ik nog wat 'contacten' die je op zich ook wel vriendinnen kon noemen.

Pesten doet pijn, en hard.
After all ben ik veel beter uitgekomen dan de rest van de klas.
Ík ben nu degene met het groepje échte vriendinnen om me heen, terwijl zij buiten een peukkie staan te roken met hun 'vrienden'.
Ík ben degene die tot een tijdje terug serieus goed in mijn vel zat..
Nu wat minder, maar dat heeft andere redenen. (zie onderschrift)
Hehe, dat moest eruit.

Meis, ik weet niet hóe ik er doorheen ben gekomen, maar als je me nodig hebt, pb maar.

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:12

jeetje ben hier echt even stil van......
ik weet niet wat ik moet zeggen meid
het ergste vind ik nog dat de leraren gewoon mee doen zij moeten toch het goede voorbeeld nemen
mijn pb box staat altijd voor je klaar hoor
sterkte nog

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:15

Tjee meiske, wat een verhaal! Ik ben ook wel gepest maar zulke extreme vormen als bij jou heeft het gelukkig niet aangenomen. Ik had ook in de buurt en op de manege gewoon vrienden en dat scheelt ook een heleboel. Ook heb ik geen gerichte opmerkingen over mijn uiterlijk gekregen, ik had weinig afwijkends geloof ik, ik werd uitgescholden voor 'heks' enzo.
In mijn geval is het met de tijd een beetje gesleten. In het begin, als mensen aardig waren dacht ik dat ze het deden om me later extra de grond in te trappen of omdat ze iets van me moesten hebben. Ik heb pas later geleerd dat ik best de moeite waard ben en dat mensen me gewoon leuk kunnen vinden om wie ik ben. Vorig jaar durfde ik het weer aan om te gaan studeren en mijn medestudenten geloven nooit dat ik ben gepest, want ik pas niet in hun beeld van hoe een gepest iemand zou moeten zijn. Ik sta nu ook elk jaar een half jaar voor de klas en daar kan ik die onzekerheid goed afschudden. Ik ben nog steeds ook wel overgevoelig voor kritiek, ik hang heel erg naar goedkeuring van mensen.

Misschien dat een bepaalde vorm van therapie je zou kunnen helpen met verwerken? Dat hoeft niet per se in de vorm van een psycholoog, je kunt ook kijken naar alternatieve soorten van therapie? Waar ik zelf veel baat bij heb gehad, even iets heel anders, is toneellessen. Je moet daar jezelf zijn, je omgeving is toleranter, je moet in contact komen met jouw manier van emoties uiten. Het is meer dan een rol spelen want het moet uit jezelf komen. Zo kun je op een onschuldige manier iets met onverwerkte emoties doen. Misschien dat je daar nog wat mee kunt.

sylvia2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:27

Ik ben ook gepest geweest. Om me gewicht bij mij is het zo erg dat ik nu geen diploma heb gehaald. Omdat ik niet meer naar die school wou. Het was een nachtmerrie. Elke keer als ik die school nu nog zie moet ik huilen. Ik heb door pestkoppen me school niet afgemaakt. Het was erg. Ik kan er nu wel een soort van mee leven. Het is alleen dat ik nog 2 keer in de week ofzo een droom heb, Dat ik gepest wordt op school. Leer je mee leven. Ik vermijd die school zo veel mogelijk. Omlopen en excussen verzinnen om er niet langs te hoeven lopen. Maar het blijft altijd een gedeelte van me leven.

Meissie17

Re: Aan de mensen die zijn gepest..(heftig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:29

Ik ben ook gepest van af mijn basisschool tot aan de 4e kas middelbare school.. Ik heb hier door een flinke eetstoornis gekregen en ben echt heel veel aangekomen ik schaam me hier dan ook echt heel erg voor maar sind een paar weken ben ik aan het afvallen ik heb er al 10 kilo af ... en ik voel me nu beter en wat het belangrijkste is dat ik nu een klas heb waar iedereen me erespecteert hoe ik ben..

Ook was schoolvoor mij een ware hel nietmand accepteerde mij en ik zat zelfs aan zelfmoord te denken het is echt heel erg geweest ik ben zelfs met iemand van het maatschappelijk werk wezen praten een jaar lang

Het ging zelfs een keer zo ver dat ze overal aan me zaten en hele vunzige opmerkingen tegen me maakte dit vond ik echt heel heel erg.

En als ik volgend jaar nog meer ben afgevallen krijg ik een paard van me vriend.
Laatst bijgewerkt door Meissie17 op 29-03-06 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

jootje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:30

Meis wat erg! hier kom je ook niet zomaar overheen! dat is best te begrijpen!

Ik ben vanaf groep 4 tot de 4e klas mavo gepest, eerst omdat ik een heel druk bijdehand meisje was en later omdat ik dat nog steeds was en puisten had. (zwaar traumatiserende jeugd gehad, vandaar dat drukke bijdehante, zo verschuil ik mij)

Ik heb me jaren lang lelijk en alleen gevoeld, nooit vriendinnen gehad en nooit iemand om mee te spelen.

toen in de eerste klas van de mbo kwam was het nog steeds zo en kreeg ik een vriend die dat alles niet goed deed en waardoor het erger werd. toen het na een jaar uitging met die jongen ben ik pas mezelf echt gaan ontwikkelen (18 jaar oud) en gaan kijken wat het was wat al die mensen iriteerde aan mij. Wat vond ik de moeite waard om te veranderen en wat vond ik gewoon bij mij passen en vond ik dat moest blijven. Dat heb ik allemaal opgeschreven en ik heb briefjes in mijn portemonee gestopt met dingen waar ik vond dat ik aan moest denken.

Toen heb ik mijn huidige vriend ontmoet en die heeft mij ook geholpen.

Maar door heel goed na te denken wat je nou eigenlijk van jezelf vind en wat je mooi vind aan je zelf en wat je eigenlijk niet mooi vind of eigenlijk wil veranderen en dat duidelijk op een rij te zetten kom je al een heel eind!

toen ik me beter voelde over mezelf, vonden anderen mij ook minder "iritant" en ik heb zelfs 2! vriendinnnen nu!

Het gaat namelijk om hoe jij je voelt, als jij je goed voelt en weet dat wat jij doet leuk en gezellig en "normaal"is, dan zit je al veel beter in je vel, en dan doet het je ook niets meer wat mensen die je niet aardig vinden van je vinden. Want nu weet je dat alles wat ze zeggen ongegegrond is, omdat je daar zelf goed over na hebt gedacht en zelf aan gewerkt hebt.

Ik heb nog steeds altijd een briefje bij me met dingen die ik moeilijk vind, maar het gaat al veel beter en ik ben nu bijna 2 jaar bezig.

Het lukt jou om alles van je af te zetten, maar dat gaat alleen als je eerst lekker in je vel zit, van jezelf houd zoals je bent! want het gaat niet om je uiterlijk! het gaat om je innerlijk en daar weten ze niets over te zeggen, dus zeggen ze het over je uiterlijk.
bij mij vonden ze dat ik te bijdehand was, maar je kan moeilijk kwaat zijn op iemand omdat deze "slimmer" is als jij dus dan maar over puisten!

Heel veel succes! ik weet zeker dat je eruit komt!

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:32

Jeetje wat een verhalen..
Echt super erg!

Ik ben op de basisschool ook gepest, maar (gelukkig) lang niet zo erg als jou!
Ik vind het echt gewoon laag van mensen dat ze iemand om hun uiterlijk gewoon pesten, dat vind ik gewoon echt niet normaal meer.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 15:50

Bedankt voor de lieve reacties!!

Ik heb een ontzettend lieve vriend, maar toch merk ik dat hij niets voor mij kan doen, en dat ik het echt zelf op moet lossen.

ippolata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:50

Ik ben ook gepest in 1ste kwam uit buitenland had amerikaans accent, maarja dat accepteerde ze na een tijdje. Tot ik het op ging nemen voor het pispaaltje van de klas, toen werd ik het

maar lang niet zo erg als jouw, ik word zo woest van deze verhalen hoe kunne mensen dit? en leraren ook, je zou ze echt iets aandoen! meis sterkte en denk eraan je bent een geweldige meid!!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:57

Ellebelletje schreef:

Ik heb een ontzettend lieve vriend, maar toch merk ik dat hij niets voor mij kan doen, en dat ik het echt zelf op moet lossen.

Nee okee maar een steun is altijd fijn..

Mijn vriend heeft me ook altijd gesteund en ik kan altijd bij hem uithuilen en erover praten als er mij iets dwars zit

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:59

Ellebelletje schreef:

Therapie?
Je wordt nooit gepest om je uiterlijk, om de manier hoe je omgaat met het gepest. Je gedrag is bepalend voor het al dan niet gepest worden.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:00

Ik ben een beetje stil van je verhaal.
Wat een ellende heb jij moeten doorstaan zeg, ik ben ook gepest, maar niet in de mate waarin jij gepest bent. Zelfs ik heb nog elke dag last van die tijd, dus zeker voor jou moet het vreselijk zijn.
Ik vind het zo erg dat zelfs leraren niet ingrijpen, en sterkter nog; zelf net zo hard meedoen. Dat is toch te gek voor woorden..

Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen om hier uit te komen

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:05

Ja, ben ook gepest, het is zó fiets erg. Ik heb het onmogelijk kunnen verwerken. Voelde me 2 jaar nadat het gestopt was dat ik zelfs een poging heb gedaan tot zm. Ik werd in een inrichting gestopt zodat ik wel even bij kon komen, maarnee, werd daar behandelt als een nummertje.

Vind het echt zó erg, echt ik ben er niet overheen gekomen, en denk ook niet dat dat ooit goed zal gebeuren.

Ik dacht eerst, dit moet ik niet op bokt zetten, maar heb nog een keer nagedacht.

Ze vonden mij te dik, dus ik dacht ik moet afvallen, met als gevolg; een eetstoornis.

Thuis was het ook niet al te makkelijk. Maar dat is iets, wat nog steeds loopt, en waar ik niet over praat. ( op i-net)
Veel sterkte

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:10

Ik ben ook eental jaar op de basisschool gepest, en in de eerste en tweede van de middelbare school. Ik was niet dik, ik was geen nerd, ik weet niet eens waarom. Ik was gewoon altijd de klos. Je doet er zo fiets'ng weinig aan. In de 3e van het vwo heb ik besloten om het anders te doen. Ik deed sowieso al geen zak meer voor school. Toen ben ik naar 4havo gegaan, waar de mensen allemaal iets 'normaler' waren (no offence voor vwo-mensen, maar mijn (3e vwo)klas was gewoon echt RAAR).

Ik kwam in de klas met (als hoofdpersonen dus) 3 andere meiden. Ik kende eentje daarvan van vroeger, en een andere van gezicht. Van die van vroeger moest ik weinig, zo leuk was ze niet. Dat andere meisje was een vrienidn van vriendin, en wij hebben toen samen in de klas gezeten steeds. Zij kende dat meisje van vroeger ook. En die kende weer dat 4e meisje. Ik en die 4e, Angela, zijn stukje bij beetje goede vriendinnen geworden, ookal heeft die 3e me flink klein weten te praten bij Angela.

Door Angela ben ik onwijs veranderd. Ik ben veel spontaner geworden, zelfverzekerder. Ik voelde me heerlijk die tijd. Na 2 jaar ben ik met gemak geslaagd voor de havo. De intensie om vwo te doen had ik niet meer. Maar nu kwam het probleem, geen Angela meer.. En door Angela werd ik niet meer gepest... Gelukkig ben ik zo veranderd dat ik dat nu ook niet meer wordt, ook zonder Angela.

Ik moet wel zeggen dat ik altijd erg veel moeite heb om iemand te vertrouwen. Maar vertrouw ik iemand eenmaal, dan zit het helemaal goed. Weet je m'n vertrouwen te beschamen, dan loopt de 'relatie' slecht af. Daar kan ik zo slecht tegen..

Ik weet niet wat precies aanleidingen zijn om iemand te pesten, ik heb het zelf nooit gesnapt. Elkaar laten zijn wie je bent, elkaar accepteren op sterke én zwakke punten. Let eerst op jezelf voordat je een ander bekritiseerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:13

!!

Jemig. Ik heb hier echt geen woorden voor. Hoe kán iemand zoiets doen. En hoe kan het dat iedereen daar in meegaat, zelfs de leraren!!! Dit is echt niet normaal!

Ik vind het echt heel erg moedig van je, dat je je er doorheen geslagen hebt. Want dat zou voor mij onmogelijk zijn geweest! Ik heb maar één jaar in een klas gezeten met van die etterbakken, en die zeiden ook 'alleen nog maar', elke keer weer, dat ik zo lelijk was. En daar bleef het ook bij. Misschien dat het komt dat ik extreem gevoelig ben ofzo, maar dat jaar (en enkele andere opmerkingen van vroeger, toen ik nog heel jong was), hebben mijn leven voorgoed veranderd. Hierdoor denk ik dat ik dik en lelijk ben, dat iedereen me zo ziet, en schaam ik me als ik ergens loop.

Sinds dit jaar is het wat veranderd. Besef ik dat ik misschien toch méér waard ben. Stukje bij beetje krijg ik weer wat meer zelfvertrouwen. Al gaat dat tergend langzaam, ik sluit mezelf tenminste niet meer zo op, kom iets meer onder de mensen, al blijf ik altijd bang dat iemand weer iets over me gaat zeggen.
Maar wat ze jóú hebben aangedaan. Ik heb er geen woorden voor. Jij moet wel zó ongelovelijk sterk zijn, daar heb ik echt heel veel bewondering voor! Als ik eerlijk ben, denk ik dat als mij dat was overkomen, dat ik mezelf allang van kant had gemaakt.

Ik zou zo graag iets voor je willen doen, maar ik vrees dat ik je niet kan helpen. Ik vind het echt heel erg voor je wat er allemaal gebeurt is, ik word er haast misselijk van.

(Trouwens, ik heb die mensen altijd genegeerd, en toch gingen ze door. Ook met het zeuren over dat ik er bijna nooit was (vanwege migraine). Anderen waartegen ze dit ook zeiden gaven wel eens een grote mond terug, en dat vonden ze maar al te mooi. Dat zou dus ook geen optie geweest zijn).

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:17

Ik ben zelf zowel op de basisschool als middelbare school gepest. Niet zo erg als jij trouwens, maar toch... Ik hoorde er gewoon niet bij.
Ik was bijvoorbeeld het lievelingetje van de leraren. Ttja, ik had gewoon niks tegen ze, kon prima met ze, was altijd beleefd etc. Maar ja, dan hoor je er niet bij...
Ik deed ook niet mee met "het dragen van merkkleding". Nog steeds niet trouwens Ik draag waar ik me prettig in voel, en of dat nou van de Bristol is of van een duur merk, dat interesseert me niet. Als ik het maar mooi vind! Maar ja, ook dan hoor je er weer niet bij...

Pesterijen waren bij mij onder andere: negeren, achter mijn rug om uitlachen en naar me wijzen, me zogenaamd serieus dingen vragen waar ik het antwoord niet van KON weten zodat ik me lekker dom ging voelen, van de fiets afduwen, bespugen als ik langs fietste, etc. Wat me nog het meest is bijgebleven is dat ik met softbal door een meisje een bal in m'n gezicht geslagen kreeg, en dat ze toen keihard begon te lachen. En zo'n bal doet echt verrekte zeer...
Verder had ik een dorpsgenootje waar ik iedere ochtend braaf naartoe fietste om samen het 1/2 uur naar school te fietsen. Stond altijd op haar te wachten, maar op een dag was ze gewoon met iemand anders vertrokken zonder iets te zeggen. Ook, als ik met haar fietste en we kwamen iemand anders tegen, dan fietste ik dus automatisch achteraan, want dan was ik niks meer waard en keek ze niet meer naar me. Die ander was waarschijnlijk stoerder ofzo...

Bij mij werd het pesten minder toen ik naar het VWO ging (na 2 jaar brugklas) en al die etters naar het HAVO of MAVO. Niet generaliserend bedoeld, maar de meesten wilden ook niet leren, dus konden niet door naar het VWO. De enkeling die wel naar het VWO ging hield z'n mond daar wel omdat ie er toen ineens alleen voor stond (groepen zijn echt erg, maar alleen durven ze nooit!!!).

Toen ik ging studeren heb ik voor mezelf een knop omgezet: Ik was de enige die die studie ging doen van mijn school. Niemand kende me daar, niemand wist hoe ik was. Ben me toen anders gaan gedragen. Heb mezelf meer op de voorgrond gezet. Zelfverzekerder etc.
Mensen die me nu zien herkennen niets in de verhalen van de basis/middelbare school. Ze geloven niet dat ik een schuchter meisje was dat gepest werd. Ik heb nu hechte vrienden en zit lekker in mijn vel.

Voor mij was het genoeg om echt een nieuwe start te maken. Maar ik weet ook dat dat niet altijd voor iedereen even makkelijk is.
Wat heel erg kan helpen is een cursus zelfverdediging. Heb ik ook nog gedaan tijdens mijn studie. Behalve allerlei vechtgrepen leer je namelijk ook hoe je zelfverzekerdheid uitstraalt. Hoe je er met je lichaamstaal en uitstraling voor zorgt dat mensen jou in de eerste plaats niet als doelwit kiezen. Echt een aanrader voor iedereen!!!

snamsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:21

ik ben ook gepest geworden het begon op de bassisschool ik was bijven zitten en toen begon het ik was in het begin een beetje afwachtent maar toen wou ik wl vrienden maken maja dat ging niet egt goed ik werd niet egt gepst maar ik werd wel genegeerd
zo is het heel veel jaren door geaan was het mik punt van alles soms had ik vrienden maja dat ging nooit langgoed .
toen kwam ik in groep 8 toen werd ik uitgescholden voor van alles als we iets leuks gingen doen liep ik altijd allen en werden er stiekem dingen tegen mij gezagt of dingen aan me rug geplakt.
liep dan altijd met de tranen in me ogen ik vond me zelf stom lelijk .....
maja ik dacht ik ben hier voor te leten en voor de rest niks zo bleef ik denken. in het wekend hat ik het altijd harstike leuk ik ging dan altijd naar de manege en dan vergat ik al mijn problemen.
toen ging ik naar de mindelbare ik dach jippie nieuwe start....
ben bewust naar een school gegaan waar niemand me kon en met leerweg onderstening.
de eerste week ging het super ik was vrindin met het geliefste meisje uit de klas maar dat ging niet lang goed met als gevolig dat ik ruzie had zo is het een hele tijd door gegaan tot opeens een meisje naar me toe kwam en zie dat ze er spteit van hat dat ze me heeft gepest en naar een tijdje praaten zag ik dat ze egt spijt had sinds dien is zij een van mijn beste vrindinnen er is veel meer gebeurt maar dat wil niet allemaal vertellen

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:29

pff ik wist niet dat het zo erg kon zijn..

vooral dat je gymleraar een bordje op plakte doet me denken aan dat ene boek..
spijt? dat die jongen jochem er gewoon ècht aan onderdoor is gegaan.

iig ik hoop dat je een weg vind met je problemen en ermee leert om te gaan zonder je steeds gekwetst te voelen, ookal is het een zwak punt

Ik ben zelf ook gepest en heb het er ontzettend moeilijk mee gehad.. mensen weten niet wat ze anderen kunnen aanrichten. Bij mij is het geeindigd in een enorme depressieve diepte waar ik met moeite uitgeklommen ben. Ik zal je de details ervan maar besparen. Nu raken opmerkingen me niet meer, ik weet wel beter.. Mensen die pesten zijn de aandacht niet waard... Ze komen waarschijnlijk zelfaandacht te kort en zoeken het door een ander te kleineren. Als iemand het nog eens bij mij probeerd zullen ze weten met wie ze te maken hebben *duivelslachje

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:40

Citaat:
Nu was mijn vraag aan degene die ook zijn gepest...hoe hebben jullie het kunnen verwerken en los kunnen laten?
Ik wil me heel graag neerleggen bij het feit dat dit is geweest...en gewoon vrede hebben met het feit dat ik een rotjeugd heb gehad.

Wie oh wie zou me hierin een stukje kunnen helpen/tips geven?

Ik ben ook gepest, uitgescholden en dat soort dingen. Maar eigenlijk nooit echt lichamelijk pijn gedaan. Toch doet het pijn en krijg je een soort afkeer van mensen. Aardige mensen zijn er niet, die doen aardig omdat ze iets willen of iets gedaan hebben.

ik ben toen via via terecht gekomen op een internet site. Toen heette het www.pesten.net, maar ik weet neit of dat nog bestaat. Ik heb daar verscheidene mensen leren kennen en ik werd daar begrepen. Eindelijk. Ik kon erover praten. Dat heeft mij in die tijd heel erg geholpen, gewoon je verhaal kwijt kunnen aan mensen die het begrepen.

Langzaam aan durf je wat mensen te vertrouwen. Uiteindelijk vertrouw ik vreemde nog steeds niet en duurt het vrij lang voor ik iemand echt beschouw als aardig. Maar ik heb er wel mee leren leven. Ik heb nu een aantal echt goede vrienden.

Mocht je erover willen praten, dan mag je mij in elk geval altijd aanspreken.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 16:43

Welshcobfan schreef:
Ellebelletje schreef:

Therapie?
Je wordt nooit gepest om je uiterlijk, om de manier hoe je omgaat met het gepest. Je gedrag is bepalend voor het al dan niet gepest worden.

Nooit gepest worden om hoe je eruit ziet is niet altijd waar...de manier waarop je ermee omgaat wel!
Ik heb inderdaad niets terug durven doen, waardoor persterijen maar voort duurde...misschien als ik een keer flink mijn mond open had getrokken...maar om die stap te nemen moet je wel sterk in je schoenen staan!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:50

Ellebelletje schreef:
Nooit gepest worden om hoe je eruit ziet is niet altijd waar...de manier waarop je ermee omgaat wel!
Ik heb inderdaad niets terug durven doen, waardoor persterijen maar voort duurde...misschien als ik een keer flink mijn mond open had getrokken...maar om die stap te nemen moet je wel sterk in je schoenen staan!

ben ik het mee eens. Helemaal als het een groep is waardoor je word gepest en je ook nog eens inelkaar word geslagen etc.

Dan moet je wel zo zelfverzekerd zijn dat het waarschijnlijk nooit pesten is geweest.. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het zijn namelijk de 'zwakken' onder de kinderen die gepakt worden.. ZIJ doen namelijk niks terug..

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:53

Als iemand wat rots zegt over mijn haar of weet ik veel, dan zeg ik altijd..
"nee jij joh, jij ziet er lekker uit"
Meestal is dat genoeg, zo niet (zie je aan de reactie van het gezicht en lichaam) verzin ik er nog wat bij....
bijvoorbeeld van iets goeds iets slechts maken door:
is je flesje aftershave soms gebroken? beetje teveel van het goede hé?! (je moet natuurlijk niet zelf naar zweet ruiken) mocht je zelf ook veel spul hebben gebruikt- en krijg je te horen, moet je glimlachen en zeggen "lekker hé!"
Of bijv teveel gel, omdat je bang bent dat je haar uitvalt ofzo....
(Nee, ik ben nooit gepest...)

verdedigen is het slechtste wat je kunt doen - aanval (met woorden) of lachen is goed!

Lisanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:02

Dat is wel heel heftig...!
Ik ben ook gepest omdat ik mollig was.
Maar het bleef bij uitschelden en meer niet.
Ik niet alleen een vriendin van mij was ook mollig en werd ook gepest.
In groep 6 heb ik is tegen een jongen gezegt die tegen me zij dikke zij ik : als je dat nog 1 × zegt krijg je een knal.
Daarna heb ik het nooit meer gehoort.
Het is nooit zo heel heftig geweest.

Verder nog heel veel sterkte ermee !!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:08

allereerst respect voor jou!!!
vind het knap dat je je zelf nog goed op de been hebt gehouden zeg!!
dat van die gymleraar, ónbegrijpelijk!!!
zoiets mag niet, en moet absoluut niet kunnen...

ik ben ook gepest, niet zo erg als jou denk niet dat het erger kan dan bij jou...
ik ben toen ik in groep 4 zat eens zomaar flauw gevallen,
dat zomaar dat dacht de klas, de leraren wisten wel beter, want toen de oorzaak naar bovenkwam, ik was een boekje aan het lezen waar iemand iets had en in het ziekenhuis lag (heel kinderlijk geschreven) en daardoor viel ik flauw.
in groep 5 ben ik weer flauw gevallen, na een heel verhaal over *weer een ziek kind* en toen ben ik in paniek geraakt...
waar de hele school bij was... en vervolgens weer onderuit gegaan...
hiervoor ben ik vanaf groep 5 tot ongeveer groep 7 gigantisch mee gepest. alle klassen boven die van mij vonden het natuurlijk geweldig om iemand te kunnen treiteren.
waar ik zo kwaad om ben, is dat ALLE LEERKRACHTEN wisten dat ik gepest werd, maar er NOOIT wat aan hebben gedaan.
de ergste wrok heb ik dus niet tegen de pesters, maar tegen de leraren denk ik. ook al moet ik de ergste pesteraar niet zomaar tegenkomen, op de een of andere manier dijns ik dan toch terug.

mijn zelfvertrouwen heb ik weer opgekrikt door in een andere omgeving dan van de pesters vrienden te zoeken. ik zie die pesters nu nog wel eens... maar niet vaker dan nodig is, ik heb het voor mezelf nog niet helemaal afgesloten, ook al dacht ik van wel.