Wie is er wel eens gepest ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 11:30

sam_antha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:30

Ik op de basischool. Ze vonden het erg leuk om me te zieken met mijn overgewicht.

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:33

ik, op de basisschool (vanaf groep6) tot de brugklas. alleen maar omdat ik slechthorend ben

Meryl_S

Re: Wie is er wel eens gepest ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:35

Ik ben nooit gepest,
Wel een meisje uit mijn klas.
Vroeger(Op de basisschool) werd ze erg gepest zei ze,
omdat ze wel ''stevig'' was en rood haar had. (dat van dat Stevig vond ik pure onzin maargoed.)
Nu heeft ze daar heel veel problemen van.
Ze was erg onzeker en heeft nu een eetziekte.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:36

Ik.. Gewoon om alles.. was niet te slankste, was gewoon niet welkom in mijn klas.. Heb er nog wel problemen mee eigenlijk.. Ergste was gewoon negeert worden.. dat als je wat vroeg er gewoon niet geluisterd werd

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:37

Ikke, mijn broer was geboren met een hazelip. Zijn nues was dus een klein beetje plat. Daarom vonden beel kinderen het nodig om mij te pesten met smurf. Bovendien woonde ik in een zwaar christelijk dorp en kwam ik zelf uit de stad. Dat was natuurlijk ook een goede reden om te pesten. En dan was ik ook een klein beetje dikker als het gemiddelde meisje. Owhja, en ik had ook nog een donker vriendinnetje uit de stad.Zij kwam vaak logeren. Daar moesten ze me ook heel erg nodig mee pesten. Gelukkig kan ik er nu om lachen. Sukkels...ik zou die lui nu wel weer is tegen willen komen!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:38

ik ook omdat ik lang en dun was. Nu is dat hip, toen was dat "stom".
Later leerde ik dat relativeren, dat kreng pestte iedereen dus niet alleen mij maar het heeft me wel een minderwaardigheidscomplex gegeven toendertijd. Tja, pubertijd heet dat maar leuk was het niet.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:40

Ik ben dus tot groep 8 gepest.. in groep 8 was het gewoon gezellig.. nog 1 jaartje van elkaar genieten

Midget

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:41

Nou ik zit nu op de basisschool(gr.8) ben heel erg gepest eerst met mijn naam en accent (kom uit Utrecht) maar erg raar vond ik niet dat ik praate en door mijn naam dus: Annabel, dat scheen heel leuk te zijn. ik wis soms niet wat ze zeiden zoals verstoppelen, ben ik heel erg mee gepest en nu vanwege mijn haar ze zeggen steeds lampenkap

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:42

Ik, tijdens de eerste drie jaar van de middelbare school. Weet achteraf eigenlijk nog steeds niet precies waarom. Het begon goed, ik nam het op voor een dik meisje dat gepest werd en ineens werd ik gepest en zij niet meer
Je groeit er wel overheen maar het laat toch zijn sporen na. Ik ben veel minder spontaan en veel wantrouwender dan ik vroeger, voor het pesten, was.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:43

Ik blijf erbij dat ik mensen die pesten diep triest vind, gebrek aan aandacht, die vaak stoer willen zijn, die iemand af willen zeieken om zelf beter te worden

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:43

Ik ook, aantal jaren lang. Tot en met opgewacht worden na school door twintig meiden. Leer je wel hard van fietsen, trouwens

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:45

Gemma_Luuvv schreef:
Ik blijf erbij dat ik mensen die pesten diep triest vind, gebrek aan aandacht, die vaak stoer willen zijn, die iemand af willen zeieken om zelf beter te worden

Ik denk juist dat pesters zelf heel onzeker zijn

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:47

Ja dat kan ook.. maar dat was bij ons niet het geval hoor

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:47

Ik ben ook veel gepest, gedurende de hele lagere schooltijd eigenlijk.. nooit geweten waarom... Juf vond t ook niet zo belangrijk er aandacht aan te besteden.

T laat zeker zn sporen na!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:48

Pesten kan je het bij mij niet noemen, maar ik trok het me zodanig aan als iemand een of andere opmerking maakte (wat alle kinderen onderling weleens doen) dat ik ontzettend onzeker werd en op een gegeven moment niet meer naar school wilde. Ik heb de hele pubertijd met mezelf in de knoop gezeten. Maar als ik nu om me heen kijk, zie ik dat die stoere pubers van toen ook maar gewoon miezerige mensen zijn! Doordat ik op een gegeven moment de juiste mensen heb ontmoet sta ik nu erg sterk in mijn schoenen, ik waardeer/respecteer ieder om wie hij is. Ik merk dat ik daardoor ook gewaardeerd en gerespecteerd word!

Voor iedereen die gepest word: bedenk dat die mensen ook maar gewoon mensen zijn! Ze zijn niet meer en niet minder waard als jij en ik! Laat je hoofd niet hangen, maar wees trots op jezelf!

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:49

Ik ben gepest tot zomer 1996. Dus toen ik nog net 15 was. In die zomer werd ik 'ontdekt' en werd model kreeg opeens hordes vriendinnen in de zomer en toen ik weer naar school ging was ik een ander mens.

Heb ze 1 voor 1 terug gepakt alle pesters.....

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:50

ik heb nu ook de juiste vrienden gevonden.. Zij hebben mij weer een gevoel gegeven dat ik niet minder was Men wat hou ik van hun

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:52

Merilyn schreef:
Heb ze 1 voor 1 terug gepakt alle pesters.....

Dat klinkt nogal Carry-achtig (Stephen King)

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:53

Op de basisschool werd ik ook gepest. Nu wordt er nog wel eens een opmerking gemaakt. Ik werd vooral gepest omdat ik ondergewicht ben. Ze schreeuwden dan : vuile anorexia en dat soort dingen. Nu geen last meer van gelukkig

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:54

Yep, zwaar irritant, basisschool en t/m 2e van middelbare school, steviger dan de andere kids en gescheiden ouders waardoor mn moeder ons geen merkkleding kon geven en dus buiten de boot viel..werd ook opgewacht en alles werd vernielt.
Jarenlang dwars gezeten, tot ik op een avond een grietje tegenkwam in de kroeg die mij altijd treiterde en de boel opfokte. Ze deed erg aardig en vroeg zich af waarom ik zo kortaf deed, al mn woede kwam naar boven en heb een glas bier van iemand gepakt, haar truitje opengetrokken en die leeggegoten met de woorden "die heb je nog tegeod van me, fijne avond nog" . Kan je zeggen, luchtte enorm op, haha. (wel kinderachtig, was inmiddels al 20 en dat pesten van haar was op middelbare school, maargoed). Andere jongen kwam ik laatst tegen, heb er met hem uitgebreid over gesproken. Hij vond het heel naar dat alles zo is gelopen en dat iedereen gewoon meeliep en waarom wist hij nog steeds niet. Voelde wel goed om dat eens uit te spreken.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:55

Ik kom de pesters gelukkig niet meer tegen, en voel me ook niet geroepen naar een reunie oid te gaan

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:55

bij mij was het ook zo dat de meetser en juf het niet belangrijk leken te vinden. gelukkig had ik in de brugklas een supermentrix. helaas ging het wel het hele jaar door omdat ze het heel sneaky deden. tot de cijferuitreiking van de laatste toetsenweek. toen kregen ze ontieglijk op hun kop omdat ik jankend naar dr toe was gegaan.
me nichtje heeft toevallig dezelfde mentrix. ook zij werd even gepest omdat ze sinds een paar jaar suikerziekte heeft, en dus regelmatig moest spuiten. die mentrix heeft er wat van gezegd, en het is vrijwel overgegaan. nu heeft ze trouwens een pompje, hoeft ze alleen maar wat in te toetsen. het gepest is nu ook over wat ik zo weet.

nu heb ik een paar geweldige vrienden, en ik begin weer uit me schulp te kruipen, ga weer graag de straat op, de stad in, ga graag uit. komt allemaal door die paar goede mensen.
en als ik nu die pesters van mij bekijk, eentje heeft zn school niet afgemaakt, eentje wordt zelf gepest. een paar zijn met politie in aanraking gekomen, sommigen zijn zwaar aan de drugs en een paar zie ik gewoon niet meer (geen idee waar ze uithangen, wil ik ook niet weten btw).

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:56

Hey, ook hier kan ik over meepraten. Maar ik werd gepest omdat ik paardreed! Dat heb ik hier nog niet zien staan. Je groeit er idd overheen, maar er blijft altijd iets van een litteken achter. Ik ben weinig assertief te noemen, dus ik zeg niet wat ik vind, ik denk dat dat nog komt omdat ik gepest ben. Ik durf nooit echt te zeggen wat ik vind. Als ik in de klas het antwoord van een vraag weet, geef ik het liever niet omdat ik dan denk dat het toch wel fout zal zijn! Ondanks alles ben ik toch doorgegaan met paardrijden en daar ben ik dan ook dolblij mee. Ze pestten me er wel mee, maar het paardrijden heeft me overal doorheen gesleept. Vaak ging ik tegen mijn paard vertellen hoe erg ik het wel niet vond en wat er nu wel weer niet allemaal gebeurt was op school...daardoor kreeg ik rust en hoefde ik er niet meer aan te denken (hoe gek het ook klinkt, de paarden zeiden trouwens nooit wat terug:P)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:01

Ja dat was het bij mij ook grotendeels, op een gegeven moment ben ik van school verwisseld en daar heb ik dus ook tegen niemand gezegd dat ik een pony had! Nu (3 jaar later) maak ik me daar niet druk meer om, ik praat op school enzo bijna nooit over mijn paard, maar wel iedereen weet hoe trots ik op haar ben
Laatst bijgewerkt door jarrah op 29-03-06 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt