wie doet er aan step/streetdance/dance 4 fun of zoiets?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muiltje

wie doet er aan step/streetdance/dance 4 fun of zoiets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 00:02

nou vanavond met een vriendin dan eindelijk naar de sportschool gegeaan!! Voor het eerst me gedaan aan een lesje dance for fun. Pff super leuk maar ik kan al die pasjes niet onthouden he. Echt zo balen, wie heeft er ervaring mee of tips om zoiets makkelijk te onthouden?
Daar zijn toch vaste benamingen voor sommige pasjes??
Hoe vaak gaan jullie dan naar de sportschool? Wij willen eigenlijk een keer step of dance fot fun doen ( een uurtje) en een keer in de wk 1,5 uur fitness.
Welke bokers zijn ook fanatiek of juist niet en wat doen jullie precies dan?

muiltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 09:45

o jee zie dat het vol zit met spelfouten... sorry ik heb veel te snel getypt!!

Saar

Re: wie doet er aan step/streetdance/dance 4 fun of zoiets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:02

De tip is: gewoon volhouden! Na een paar lessen heb je de passen door en is het alleen nog maar fun

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:22

Ik begin volgende week met mijn zusje aan Salsa & Body shape ik ben benieuwd.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:39

Ik doe ook aan Bodyshape en hoe vaker je het doet het beter het wordt inderdaad. Toch blijft het moeilijk, ik huppel regelmatig uit de maat rond. Ik vind de spierversterkende oefeningen dan ook leuker.

Jennygirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:40

Ik geef les in step/aerobics etc. Het is inderdaad een kwestie van doen. De eerste paar keer sta je meer om je heen te kijken en loop je veel achter de feiten aan, maar opeens valt het kwartje, en doe je alles mee. Als er met levels gewerkt wordt, blijf dan op het niveau dat je snapt ipv gefrustreerd achter de rest aanrennen die al wat meer ervaring hebben.

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:41

Ik doe aan stijldansen & heb heel lang aan streetdance gedaan. Valt niet helemaal onder de sportschoolcategorie die jij bedoelt maar oke Ik denk dat het ook per persoon verschillend is hoe snel je dingen oppakt en onthoudt. Ik heb er nooit veel moeite mee gehad maar anderen leren het nooit, om het zo maar even te zeggen. Ik denk ook dat het na verloop van tijd vanzelf komt. Dan ga je pasjes herkennen en weet je hoe ze uitgevoerd moeten worden. Blijven oefenen, komt vanzelf goed

muiltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 19:18

*Tamara* schreef:
Ik doe aan stijldansen & heb heel lang aan streetdance gedaan. Valt niet helemaal onder de sportschoolcategorie die jij bedoelt maar oke Ik denk dat het ook per persoon verschillend is hoe snel je dingen oppakt en onthoudt. Ik heb er nooit veel moeite mee gehad maar anderen leren het nooit, om het zo maar even te zeggen. Ik denk ook dat het na verloop van tijd vanzelf komt. Dan ga je pasjes herkennen en weet je hoe ze uitgevoerd moeten worden. Blijven oefenen, komt vanzelf goed

stijldansen ging me dus wel makkelijk af, dat is het stomme. Maar dit gaat vrij snel en ze werken daar maar met een grep per week. MIjn vriendin en ik deden het beide voor het eerst, en dan valt het best tegen om zomaar alles mee te pakken. Maar je schijnt altijd tot 8 te moeetn tellen, wist ik veel, als ze dat nu aan het begin van de les gezed hadden werd het misschien gemakkelijker...

muiltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 19:20

Jennygirl schreef:
Ik geef les in step/aerobics etc. Het is inderdaad een kwestie van doen. De eerste paar keer sta je meer om je heen te kijken en loop je veel achter de feiten aan, maar opeens valt het kwartje, en doe je alles mee. Als er met levels gewerkt wordt, blijf dan op het niveau dat je snapt ipv gefrustreerd achter de rest aanrennen die al wat meer ervaring hebben.

ja er word dus niet met levels gewerkt....

Maar ze noemt al die pasjes wel bij een bepaalde naal, en die weet ik niet eens dus tja... Zegt jou dat wel wat ik bedoel zijn dat algemene standaard pasjes of is dat inproviseren?

NieneWiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:21

Ik heb streetdance les, 1 uur in de week Gewoon 100 keer de pasjes herhalen dan onthoudt je ze wel

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:23

Haaaaii
ik zit sinds kort ook op streatdance..en kan die pasjes ook niet zo goed onthoudee..maar oefeniGh baart kunst ! ,,en je zult zien dat het na een paar weken beter gaat

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:26

ik dans al vanaf mij vierde
dit is dus mijn 12e jaar. Ik dans nu 4 uur in de week
ook heb ik 2 jaar op een dansacedemie gezeten
Ik dans klassiek en jazz/streetdance

mandy101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:22

owja over de tips
je moet de dansjes gewoon steeds herhalen;)
zet mtv op en oefenen
succes

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:27

Ik heb in mijn studententijd wel eens van dat soort sporten gedaan. Onder de noemer 'bewegen op muziek' - in sommige studentensteden heette dat ook letterlijk 'BOM-men'.

Het is niets voor mij, ik loop continu een halve tel achter op de rest en ik kan de volgorde van de pasjes niet onthouden. Dan ga ik liever spinnen.

muiltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 17:14

mandy101 schreef:
owja over de tips
je moet de dansjes gewoon steeds herhalen;)
zet mtv op en oefenen
succes

we zullen zien !!!

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:56

Hee Bianca, ik zou zoiets ook best willen doen, maar heb het zelfde probleem Kan die pasjes dan dus ook niet onthouden Zal dit topic eens volgen

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 08:36

Ik heb een vanaf mijn vierde levensjaar gedanst. Eerst bij een dansschool in de buurt, tot mijn twaalfde. Daarna ben ik streetdance gaan doen. totdat ik mijn paard kreeg, toen had ik er geen tijd meer voor helaas. Ik zeg overigens nog wel iedere dag dat ik het weer wil gaan doen, maar ja ik moet prioriteiten stellen helaas...

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:22

Heej,

ik doe ook aan steps.. 1x in de week. Moet zeggen dat ik niet echt veel moeite heb met de pasjes, maar bij ons is steps dan ook ingedeeld in groepen voor beginners, gevorderden en vergevorderden. Maar inderdaad oefening baart kunst en na een tijd leer je ook hoe een bepaald pasje heet en dat scheelt een hoop.

Succes ermee!

muiltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 18:13

maar zijn het groetendeels dezelfde pasjes die je dan alleen anders ingedeeld krijgt???

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 23:44

muiltje schreef:
maar zijn het groetendeels dezelfde pasjes die je dan alleen anders ingedeeld krijgt???

Meestal wel, en aan de benaingen raak je snel gewend. Ik deed vroeger aan streetdance (en stijldansen) en nu step ik 3 keer in de week en ik volg nu de Nike Rockstar Workout

LuckyRemi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:12

Ik heb steps gedaan, en dat vond ik ook heel moeilijk om te onthouden!
Als je genoeg oefent, kom je er vanzelf wel

muiltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 17:11

nou dan is er dus nog hoop hihi.