onverklaarbare pijn in pols al een jaar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

onverklaarbare pijn in pols al een jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 19:55

Mijn dochter van 11 jaar heeft al een jaar ernstige pijnklachten in haar rechter pols, ze sport al een half jaar niet meer. Er is een foto gemaakt, een scan en een echo maar dat leverde niets op. Ze hebben nu bloed afgenomen om te kijken of er sprake is van reuma, want ze kunnen niks vinden ze hebben er geen verklaring voor.Er zijn bewegingen die ze niet kan doen zoals haar fietsleutel omdraaien,en kralen rijgen.Ze mag van mij minimaal computeren anders zit ze s,avonds huilend op de bank.Ik heb via internet bij achmea een brace besteld die draagd ze bij het computeren, maar soms kan ze die niet om omdat het te pijnlijk is. Als ik er verband om doe dan zwelt haar hand op en word donkerpaars.Herkend iemand dit of heeft enig idee wat dit kan zijn, we worden er wel moedeloos van.

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:57

MoniqueT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:59

Carpaal Tunnel Syndroom is met een EMG bij de neuroloog simpel op te sporen. Ik heb 2 keer CTS gehad. De pijn herken ik wel en ook de moeite om handelingen te doen. Maar wat ik niet herken is het paars worden van die hand.

marjoleyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:06

Is de hand/pols ook extreem koud of extreem warm? Heeft ze ooit er iets mee gehad? gebroken, geopereerd? etc...

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 09:56

Nee warm of koud is hij niet en er is nooit iets mee gebeurd dat ik weet je ziet er niets aan.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:14

Mijn moeder heeft ook het Carpaal Tunnel Syndroom en is er afgelopen dinsdag aan geopereerd. Het lijkt er wel een beetje op voor zover ik er verstand van heb.

marjoleyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:54

Ok, want ik dacht aan dystrofie, maar volgens mij is dat hier niet het geval...

Anoniem

Re: onverklaarbare pijn in pols al een jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:57

Ik ben zeer benieuwd of hier wat uit komt. Ik heb dit dus ook al jaren, komen en gaan. Nu dus in mijn duimen en sinds een week in mijn rechterbeen. Van heup tot in enkel. Eerst alleen enkel en knie, nu dus hele been, lig er soms een nacht van wakker. Het lijkt een hele sterke kiespijn, knagende zeurende pijn.

Ik hou dit topic even in de gate

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:48

ik heb dat dus met mijn rechterpols, maar heb hem toen ik klein was gebroken en vooral als het koud is heb ik er last van, heb er ook RSI van.

Het klinkt inderdaad als Carpaal Tunnel Syndroom. Ik hou dit topic ook even in de gaten

LDRD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:19

marjoleyn schreef:
Ok, want ik dacht aan dystrofie, maar volgens mij is dat hier niet het geval...

Dacht ik eigenlijk ook aan. Geen veranderde haargroei ook op de pols/arm? Je kunt dit al oplopen van een speldenprikje hoor, dus grote verwondingen zijn hiervoor niet nodig.

Lolleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:57

Heb het ook...gelukkig nog maar 2 keer echt zwaar gehad..
Heb gewoon hele zwakke polsen, gelukkig nog net geen reuma. maar de kans is zeer groot dat ik dat later heb.
Hbe nu ook speciale tape (kinesio)
Die werkt bij me...
Het is nu al zon 2 jaar aan de gang. Heb ongeveer in totaal in die 2 jaar 6 maanden rust gehad met die pols. En nu gaat het, af en toe komt het terug, meteen die tape erop en het is te doen.
Maar ik ben ook tijdens mijn intro week deze zomer naar huis gegaan vanwege de pijn.
Zal je wel ff wat meer info over de tape sturen.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:14

Ik weet niet wat het kan zijn, maar herken het wel. (op de zwelling/verkleuring na)
Zelf heb ik al jaren last van m'n rechterpols, bij perioden. Soms heb ik helemaal geen last, soms alleen bij belasting (met name turnen) en soms bij de kleinste beweging al. Ik dacht altijd dat ik het gewoon overbelast had met turnen, maar toen het vorig jaar behoorlijk pijnlijk werd toch maar even naar de huisarts geweest. Vervolgens zijn er foto's gemaakt en ben ik doorgestuurd naar een reumatoloog. Daar is allemaal weinig uitgekomen, niemand weet wat het is. Ik heb een spalk voor als ik veel last heb, en verder wordt er weinig aan gedaan, omdat men het niet weet...

Vue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:16

Muisarm ?

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:24

een muisarm kan het denk ik niet zijn als ze maar minimaal op de computer mag..

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:24

ik ben net geopereerd aan CTS, is geen pretje maar helpt wel, en raar dat ze het in het zkh niet kunnen vinden.beterschap aan je dochtertje!

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:11

Ik denk direct aan RSI. Sleutel omdraaien en kralen rijgen, dat klinkt bekend. Verband erom - ik weet niet of je ervaring hebt met verbinden, maar kans dat het te strak zit - en in mijn geval zit het al heel snel te strak. De circulatie is bij mijn handen moeizaam (geen idee trouwens of dat samenhangt met de RSI problemen) en ik kan bv. geen kleren aan met elastiek in de manchetten, dat word onmiddelijk heel pijnlijk.

Akelig dat ze al zo jong zoiets heeft.

RSI/muisarm hoef je niet van computeren te krijgen, kapsters hebben het bv. soms ook door de bewegingen met de schaar.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:16

Ik heb ook al lange tijd last van mijn polsen, paardrijden gaat moeilijk, typen doet veel pijn, enige verlichting geeft wanneer ik warm water erover laat stromen. Dokter kon niks vinden. Fysiotherapie niks hielp. Na lange periode is er wat uit gekomen. Ik had toen schijnbaar een peesontsteking in de pols, doordat er toen niks is aan gedaan is de boel niet goed genezen en heb nu dus blijvende schade. Beetje raar in mekaar gestoken verhaal. Ik heb ook inderdaad van die banden voor om d epols, maar als je die tevaak gebruikt word alles slap en kun je straks niet meer zonder. Ik hoop dat er iets uitkomt en sterkte ermee.

groetjes

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:09

bij mij werd er ook eerst gezegd ontstekingen in gewricht, heb ik nog mooi injecties in mijn polsgewricht gehad, maar na paar maanden blijkt toch dat het CTS is, mijn ene hand is gedaan maar aan die pols laat ik niks doen, ingreep is mij te veel tegen gevallen

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:48

ik heb ook CTS gehad, aan geopereerd.... en...... heb het nog steeds...
mijn hand werd als het erg was dik en heel rood....

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 00:24

Het zou een peestontsteking kunnen zijn of een slijmbeursontsteking : Ik dacht eerst ook dat ik RSI had maar het bleek dat ik flink last had van de aanhechtingen van mijn schouder en daar verzuringen had die zelfs doortrokken naar mijn vingers. Ik loop nu bij een hele goede sportmasseuse die ook aan Reiki doet en die lapt me iedere keer wel helemaal op

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 08:17

gisteravond weer huilen van de pijn maar de pijn straalt niet uit,en wat is cvs als ik vragen mag?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 08:18

sorry herstel ik bedoel wat is cts.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 08:21

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:17

Carpaal tunnel syndroom is toch redelijk makkelijk vast te stellen door neurologie? In ieder geval heb ik zo'n onderzoek gehad (met stroomstootjes) en besloten ze toen dat ik het niet had.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 14:38

Maar is het dan niet zo dat de pijn uitstraalt en dat je bv tintelende handen krijgt?