Ik zoek een hoofdkussen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Ik zoek een hoofdkussen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:11

Ik heb al meer dan 30 jaar :') hetzelfde kussen. Of eigenlijk 2 veren kussens in 1 sloop.

Maar het wordt tijd dat ik een nieuw kussen koop, ik heb nekklachten en ik hoop met een nieuw kussen die opgelost te krijgen. Ik zie veel vlinder kussens, is dat wat?

Ik kijk nu op Bol en zie heel veel soorten...wie heeft er iets wat goed bevalt? Max budget €80 denk ik ongeveer.

Edit: ik ben een zijslaper.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op Vandaag, 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Re: Ik zoek een hoofdkussen...

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:14

In welke houding slaap je meestal?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:14

Zijslaper hier. :j

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:18

Echt, een hoofdkussen is net zo persoonlijk als een matras, ga proefliggen bij een beddenzaak. Ik kan wel roepen dat ik heel blij ben met mijn Auping hoofdkussen van 12cm hoog en dat ik eindelijk niet meer met een stijve nek wakker word, maar daar heb jij helemaal niets aan.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:18

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:20

Voor mij na verschillende miskopen us de cloudpillo echt een verademing.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:21

Ik heb 784 kussens op zolder liggen. Alle materialen, schuim, latex , vlokken…..alles geprobeerd. Ook nekklachten. Het voordeel van dons is dat je het op kunt proppen op plekken waar je steun nodig hebt. Dat kan met andere kussens niet. Die dwingen je in een bepaalde houding. Ik ben weer terug bij dons. Wel lastig om te vinden want heel veel kussen zijn te dik. Ik heb nu echt het meest slappe kussen ever……

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:22

Ik ben na testen op een Sylvana donkerblauw uitgekomen als zijslaper. Die mag je ook thuis testen (gewassen en met extra hoezen) zodat je hem ook in je eigen bed kan voelen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

Kaka schreef:
Echt, een hoofdkussen is net zo persoonlijk als een matras, ga proefliggen bij een beddenzaak. Ik kan wel roepen dat ik heel blij ben met mijn Auping hoofdkussen van 12cm hoog en dat ik eindelijk niet meer met een stijve nek wakker word, maar daar heb jij helemaal niets aan.

En om het nog complexer te maken, ik heb kussen en matras samen getest en gekocht. Dat kussen ligt briljant (ik zoek zo even het merk voor je TS) in die combinatie, en nog steeds goed als ik hem meeneem op vakantie, maar toch wat minder lekker dan thuis.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:27

Je kunt naar een bedden speciaalzaak gaan.
Die hebben vaak heel veel hoofdkussens en ook kun je die dan lenen om er op te slapen om te kijken hoe ze bevallen.
Zo heb ik via totaalbed nu een watergel kussen en die bevalt prima

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:32

Yessy schreef:
Kaka schreef:

En om het nog complexer te maken, ik heb kussen en matras samen getest en gekocht. Dat kussen ligt briljant (ik zoek zo even het merk voor je TS) in die combinatie, en nog steeds goed als ik hem meeneem op vakantie, maar toch wat minder lekker dan thuis.

Klopt. Ik heb het kussen i.c.m. een Auping matras met een zone waarin mijn schouder wat verder in kan zakken. Op een ander matras is het kussen te laag.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:33

ik heb het meest dunne kussem van Ikea van 10 cm dik. Kvarnven. Ze hebben hem ook van 13 maar die vind ik al te dik
Ik slaap altijd op het puntje, ik verdrink in bolle dikke kussens en krijgt het er spaans benauwd van.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:36

Nou, ik wil wel een beetje een dikker kussen, ik kan niets met dunne slappe kussens. :=
Bedankt voor alles tips tot dusver. :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:39

Hier een 'vast' kussen, dus niet zo'n pluizending waar je in zakt. Na heel wat testen de 12cm softvariant, mijn partner heeft de 10cm medium. Maar wij hebben beide ook een ander matras. Iets met lichaamsbouw en gewichtsverschil.

Ik zou echt gaan proefliggen bij een speciaalzaak en dan die meenemen naar huis om te testen. Want online bestellen gaat je heel veel gedoe en frustratie opleveren met een beetje pech. De kans dat je in 1x de juiste hebt, is niet heel groot.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:41

Wij hebben hier cloudpillo's, heerlijk! Zelf instellen hoe stevig of slap je hem wil, en altijd aanpasbaar.
echt een aanrader!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:46

Hoe een kussen ligt in de winkel zegt niets over hoe het op jouw matras ligt.
Hier ook -tig kussens geprobeerd in winkels.
Fijn als je thuis kan proefslapen.
Ik heb een donzen hoofdkussen. Dat vind ik toch wel het allerfijnste

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:50

Ik heb sinds 2 jaar een kussen van https://www.gyraf.nl/ Ik zweer bij dat ding.... Ik had ook vaak last van mijn nek en slaap op mijn zij. Deze werd aangeraden door mijn fysio.

Aanvulling, ik slaap met zo'n nekrol.

Cruise

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:05

Een kussen is zó persoonlijk.

Ik heb bijvoorbeeld nog nooit zo slecht geslapen en nekpijn gehad als met de Cloudpillo, hoe ik hem ook vulde. Ik vind het memory foam ook helemaal niks.

Ik hou van plat. Dus aan mij heb je niks, behalve het advies dat je écht moet testen.

Cchanny

BoktVerlaten schreef:
Ik heb 784 kussens op zolder liggen. Alle materialen, schuim, latex , vlokken…..alles geprobeerd. Ook nekklachten. Het voordeel van dons is dat je het op kunt proppen op plekken waar je steun nodig hebt. Dat kan met andere kussens niet. Die dwingen je in een bepaalde houding. Ik ben weer terug bij dons. Wel lastig om te vinden want heel veel kussen zijn te dik. Ik heb nu echt het meest slappe kussen ever……

Ik heb nu ook een oude van dons en veren. Wil eigenlijk weer het zelfde .Waar heb jij jouw kussen vandaan? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

JudithGigi

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:07

Ik heb er een van kapok. Heerlijk materiaal lijkt ook wat op dons. Bij de jysk. En ook een slaapmaatje is ook fijn erbij

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:32

Ik heb net als BoktVerlaten ook een hele collectie mislukte aankopen aan kussens op zolder liggen. Uiteindelijk ben ik bij een M-line Athletic pillow uitgekomen. Ik heb hem via Ibood gekocht ooit, maar zou hem zonder korting ook zeker nog eens aanschaffen. Fijn ook dat die een hoge en lage kant heeft, aan de hand van hoe het gaat met m’n nek/schouders kan ik nog eens wisselen. Maar wat ik vooral echt hee fijn vindt als je op je zij slaapt, dat het kussen echt het “gat” van je nek (ik weet niet hoe ik dit anders moet omschrijven haha) opvult := Daardoor wordt de druk verspreid en komt dat niet alleen op m’n schouder terecht zegmaar. Nou goed, voor mij klinkt het als een logisch verhaal, maar kan me voorstellen dat mensen dit niet volgen _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:33

Ik wil idd dat ik het 'gat' kan opvullen. :j

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:39

oh maar mijn dunne kussen is echt hel hard hoor! in dun bedoel ik het aantal centimeters wat het hoog is zeg maar. Het is verder een heel stevig kussen, ik wil er nl niet in wegzinken....

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:07

Vraag ook of je thuis mag proefslapen. Een kussen kan op je eigen matras toch net anders voelen dan in de winkel.