Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

xPabloBokt schreef:Ik vind dat persoonlijk hetzelfde als meepraten in het kindvrij topic terwijl je kinderen hebt.
Ik vind dat dus persoonlijk niet het doel van dit topic. Dit topic moet m.i. een veilige plek worden voor mensen met een diagnose, zij het autisme, ADHD of een andere vorm van neurodivergentie, en geen plek voor discussie.
xPabloBokt schreef:Moderatoropmerking:quote van verwijderd bericht leeggehaald
Goof schreef:Jammer dat het binnen enkele reacties toch al een discussietopic is geworden.
Hier anderhalf jaar terug een stempeltje gekregen nadat ik op eigen initiatief onderzoeken in ben gegaan naar aanleiding van mijn burnout. Dat ging nog niet makkelijk, want de huisarts vond dat dat alleen bij kinderen gebeurde en niet meer op deze leeftijd. Lekker onwetend. Gelukkig heb ik zelf doorgepakt.
Ben er blij mee, het geeft veel dingen een plek, ik heb bepaalde keuzes in het leven gemaakt sindsdien en ik ben gestart met medicatie die lijkt te werken.
Ik loop nog steeds tegen dingen aan, maar kan het nu beter een plek geven en uitleggen aan anderen.
xPabloBokt schreef:Als je het echt wil weten ben ik een paar maanden geleden behoorlijk aangevallen in pb naar aanleiding van een discussie in het ergernissentopic. Ik ben door deze persoon rechtstreeks aangevallen op persoonlijkheidskenmerken/gedragingen die ik heb door mijn autisme. Dat maakt dat ik dit standpunt inneem.
Het is geen discussietopic mijns inziens. Je gaat toch ook niet meepraten in een topic voor mensen die kanker hebben als je het niet hebt. Of mensen die zwanger zijn als je het niet bent.
Het is een medische diagnose. Hetzelfde geldt voor dyslexie, ADHD, dyscalculie, dyspraxie etc. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen is.
DuoPenotti schreef:Maar mag dan enkel iemand hier schrijven die een diagnose heeft of ook mensen die ook dat soort klachten ervaren maar dat nooit hebben laten onderzoeken?
Dat wil ik vooraf wel graag duidelijk hebben.
Want vind voor iedereen die struggled in het dagelijks leven met mee doen met de "rat race" even vervelend.
En ja dan zullen er vast overlappen komen met bijvoorbeeld na een sociaal gebeuren totall loss zijn.
Waarvan de ene zegt dat komt door mijn autisme en de ander zegt, ja heb dat ook maar geen diagnose

Goof schreef:Jammer dat het binnen enkele reacties toch al een discussietopic is geworden.
Hier anderhalf jaar terug een stempeltje gekregen nadat ik op eigen initiatief onderzoeken in ben gegaan naar aanleiding van mijn burnout. Dat ging nog niet makkelijk, want de huisarts vond dat dat alleen bij kinderen gebeurde en niet meer op deze leeftijd. Lekker onwetend. Gelukkig heb ik zelf doorgepakt.
Ben er blij mee, het geeft veel dingen een plek, ik heb bepaalde keuzes in het leven gemaakt sindsdien en ik ben gestart met medicatie die lijkt te werken.
Ik loop nog steeds tegen dingen aan, maar kan het nu beter een plek geven en uitleggen aan anderen.

xSagan schreef:Welkom!
Hier heb ik de diagnose 22Q11 deletie syndroom met daarnaast Autisme. 22q11 is een chromosomenafwijking die na het syndroom van down het meeste voorkomt in de chromosomen wereld, maar de naam is nog vaak te onbekend. Ik mis een stuk van chromosoom 22 en dat betekend dat mijn batterij standaard op 50% staat en dan mag ik daar de dag mee doorkomen. Leuk in combinatie autisme dus. Ook op medisch vlak is 22q11 vaak een uitdaging omdat mijn lijf en hoofd niet met elkaar praten en mijn lijf ook veel medicatie niet accepteert. Kortom leuk pret pakket (sarcastisch).