Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
WillemijnL schreef:Hoe oud ben je en wat voor begeleiding heb je of zou je kunnen zoeken? Geen motivatie en dan nog minder motivatie is ook wel een moeilijk te doorbreken cirkel als het enige wat je doet nóg wat harder piekeren is.
DuoPenotti schreef:En je had zo'n fijne update dat het beter ging met je pony. Is dat weer mis gegaan?
Ik begrijp ook wel dat als je er mentaal doorheen zit dat je juist een pony hebt gekocht waarvan je hoopte dat je weer meer motivatie zou krijgen.
Wat vinden je ouders van de pony?
Dragen zij bij en zo ja willen ze dat ook nog een poos doen.
Ik neem aan dat je hulp hebt voor je mentale gezondheid.
(edit lees nu van wel)
Hopelijk gaat het deze keer wel brengen wat je nodig hebt.
Betreft de pony, neem je ook niet teveel hooi op de vork?
Van bedlegerig jezelf bijvoorbeeld dwingen elke dag te gaan. (geen idee of dat zo is)
Dus dat je misschien met hulp van een bijrijder kleinere stapjes kunt maken.
DuoPenotti schreef:Maar heb je wel inkomen dan? Anders word het sowieso wel erg moeilijk.
Maar een aai is prima. Even een borstel erover. Kleine stapjes.
Kijk per dag wat je kunt.
Die lat heel hoog leggen maakt het enkel moeilijker.
Maar alles wat je wél doet is meer dan op de bank zitten.
userrr1 schreef:DuoPenotti schreef:Maar heb je wel inkomen dan? Anders word het sowieso wel erg moeilijk.
Maar een aai is prima. Even een borstel erover. Kleine stapjes.
Kijk per dag wat je kunt.
Die lat heel hoog leggen maakt het enkel moeilijker.
Maar alles wat je wél doet is meer dan op de bank zitten.
Mwah, weinig inkomen. Ik moet het echt toveren. Soms hou ik een baantje net twee weken vol en heb ik toch weer het salaris van die twee weken. Maar dan alsnog kom ik vaak nog veel te kort.
userrr1 schreef:Kun je niet naar het UWV stappen? Het zal dan nog steeds geen vetpot zijn maar in ieder geval iets. Eventueel kun je bij hen vraag doen naar opties om toch te kunnen werken. Zij kunnen jou ook helpen om een baan te vinden. Of via een detacheerder/uitzendbureau? En dan zou ik niet gelijk full time beginnen, kijk wat mogelijk is. Hoe lang werken hou je vol? Wat vind je leuk om te doen? En even geen focus op wat verdien je, want dat geeft ook stress.
userrr1 schreef:Het vinden van een baan is niet zo’n probleem. Het volhouden alleen dus. Mijn probleem is, is dat ik niet meer kom opdagen als een dag te zwaar voelt. Ook niet als ik ingeroosterd sta. Het maakt me dan echt niks uit. En dit doe ik helaas ook bij de banen die ik echt heel leuk vind.

Sansa schreef:De tip van Ninx over regelmaat heeft mij ook geholpen, maar opnieuw therapie zoeken en/of spreken over ondersteunende medicatie bij de huisarts (let op: in combinatie met therapie of tijdens het wachten voor therapie) kan ook verlichting geven.
Ik herken het wel: Ik had ook een paard gekocht om mijzelf te motiveren, om regelmaat te vinden, om ergens voor te werken en waar ik hart en ziel kan insteken. Voor mij heeft het geholpen. Ik had en heb heel veel steun aan mijn merrie en ze betekend ze de wereld voor mij.
Verder heb ik geen aanvullende tips, maar je bent zeker niet alleen.