Hoe lekker slapen / geluiden blokken zonder oordoppen in het oor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Hoe lekker slapen / geluiden blokken zonder oordoppen in het oor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:20

Sinds die kleine is geboren heb ik acuut leren slapen met oordoppen om niet constant wakker te liggen van elk piepje of kraakje en inmiddels kan ik eigenlijk niet meer zonder.... :=

Maar die oordoppen irriteren wel en ik zit nu weer met een knap pijnlijke gehoorgang ontsteking -O-

Wil dus erg graag van de oordoppen af maar wèl geluid blokken...alleen dan d.m.v. iets dat buiten de gehoorgang blijft. Ik zie wel dingen als hoofdbanden met white noise en allerlei speakers enzo, maar daar zit ik eigenlijk ook niet op te wachten, dat er dan weer een apparaat bij nodig is, die houd ik liever buiten de slaapkamer....

Zou zo'n hoofdband (of iets soortgelijks) ook gewoon op zichzelf genoeg dempend werken om lekker mee in slaap te zakken, en 's nachts ook de hele nacht comfortabel blijven...? Ook als je toch wel wat uren op je zij slaapt...?

En dat het ook echt wel goed genoeg geluiden zoals snurken en zeurend gemauw-om-niks van de katten dempt zodat alles aanzienlijk minder doordringend binnenkomt...? Of zijn er nog andere alternatieven die hiervoor een oplossing zouden kunnen zijn waarbij er niets in je gehoorgang hoeft?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:10

Ik volg want ik kan niet slapen met oordoppen omdat ik daardoor mijn eigen hartslag hoor, maar heb regelmatig last van een grote boomzaag die naast me ligt te ronken :Y) (zelfs speciale smeerolie (sleepzz spray) werkt niet altijd afdoende -O- en het geluid komt ook door de heaviest duty, van de kneedbare, oordopjes heen)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:13

Rot he.... die van mij snurkt gelukkig lang niet elke nacht en ik kan er over het algemeen prima doorheen slapen met Herriestoppers, alleen elke nacht die dingen in je gehoorgang is gewoon niet zo best voor de huid van die gehoorgang -O-

Tancreda4

Re: Hoe lekker slapen / geluiden blokken zonder oordoppen in het oor?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:28

Ik kan alleen de Numsy aanraden, maar dat is wel een apparaatje. Ligt naast mijn bed en staan een berg diverse white noise geluiden op. Ik zet hem snachts pas aan, en slaap dan door alle geluiden heen van alles dat buiten wakker wordt. Zonder word ik al door vogels wakker...

Maar ja. Dat is dus wel een apparaatje...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:36

Herriestoppers, bedoel je dan die foam dingen? Zijn siliconen oordopjes dan geen betere optie?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:38

Mumsy heb ik ook.
Ik heb ook oordoppen van Alpine maar gebruik er maar 1.
Het oor waar ik op lig doe ik niets in, kussen dempt toch wel en aangezien toch tig keer wakker wordt doe ik wel automatisch het oordopje van links naar rechts of andersom.

Ik heb ook zo'n band naar vind ik ook niet fijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:49

Tancreda: ja ik kan me voorstellen dat dat heel fijn kan werken zo'n apparaatje :j

Maar apparaten in de slaapkamer vind ik het probleem verplaatsen / nieuwe problemen veroorzaken dus dat is in mijn situatie niet de oplossing helaas.

Foaly: Herriestoppers en de soortgelijke 3M foam oordopjes zijn sowieso de enige die ik goed verdraag := Die lijken nog soort van huidvriendelijk / ademend ofzo. Allerlei andere foam oordopjes daarvan krijg ik na 1 nacht al branderige oren...

Van die duurdere siliconen dopjes / plugjes met bewaardoosjes heb ik last bij het zijslapen.

De Herriestoppers bevallen op zich perfect voor het slapen, alleen dat 'eender welk materiaal in de gehoorgang' is iets waar ik vanaf moet omdat het die huid van de gehoorgang te veel irriteert.

Wellicht kan ik iets met dit soort afsluitingen die meer de oorschelp af lijken te sluiten / wat minder de gehoorgang in lijken te gaan. Maar of dat dan blijft zitten... :? En dan ademt het nog steeds niet natuurlijk... maar zal wellicht toch minder irriteren omdat het minder diep het oor in gaat....

https://www.oordopjesonline.nl/macks-pi ... -paar.html

https://ortorex.nl/p/sleeping-silent-ea ... /#comments

https://www.alpine.nl/products/softsilicone

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:53

Mando schreef:
Mumsy heb ik ook.
Ik heb ook oordoppen van Alpine maar gebruik er maar 1.
Het oor waar ik op lig doe ik niets in, kussen dempt toch wel en aangezien toch tig keer wakker wordt doe ik wel automatisch het oordopje van links naar rechts of andersom.

Ik heb ook zo'n band naar vind ik ook niet fijn.

Ja dat doe ik ook regelmatig :j

Ik vermoed ook dat ik zo'n band niet fijn zal vinden, hij zal toch wel enigszins strak moeten neem ik aan, om überhaupt iets te doen.... maarja ik kon vroeger ook absoluut niet met oordopjes slapen maar als je maar diep genoeg in de wanhoop zit dan leer je het wel :=

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:57

Okee ik slaap sinds jaren met de Loop quiet, dat zijn wel die van siliconen en liggen plat in het oor en zijn de enige die ik verdraag. Ik draai wel veel in mijn slaap en verloor ze dan (heb ze niet zo vast erin) maar heb ze met een touwtje aan elkaar gebonden dat ik ze in mijn slaap weer terug kan vinden :')

Al het andere werkte bij mij helaas niet, al zou ik soms echt weer graag zonder 'iets' willen kunnen slapen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:59

Ik heb van die vervormbare silicone dingen. Die doe ik meer in de schelp dan in de gehoorgang zelf. Ik ben vrij hysterisch met dingen aan mijn oren maar dit kan ik goed hebben. Ik ben een zijslaper. Dingen helpen goed.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:10

Ik volg graag mee.
Oordopjes is niets voor mij en de band die ik nu heb vind ik niet prettig slapen. Hij verschuift en ondanks dat de speakertjes extra dun zijn, kan ik er absoluut niet mee op mijn zij liggen. :n

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:14

pmarena schreef:
Sinds die kleine is geboren heb ik acuut leren slapen met oordoppen om niet constant wakker te liggen van elk piepje of kraakje en inmiddels kan ik eigenlijk niet meer zonder.... :=

Maar die oordoppen irriteren wel en ik zit nu weer met een knap pijnlijke gehoorgang ontsteking -O-

Wil dus erg graag van de oordoppen af maar wèl geluid blokken...alleen dan d.m.v. iets dat buiten de gehoorgang blijft. Ik zie wel dingen als hoofdbanden met white noise en allerlei speakers enzo, maar daar zit ik eigenlijk ook niet op te wachten, dat er dan weer een apparaat bij nodig is, die houd ik liever buiten de slaapkamer....

Zou zo'n hoofdband (of iets soortgelijks) ook gewoon op zichzelf genoeg dempend werken om lekker mee in slaap te zakken, en 's nachts ook de hele nacht comfortabel blijven...? Ook als je toch wel wat uren op je zij slaapt...?

En dat het ook echt wel goed genoeg geluiden zoals snurken en zeurend gemauw-om-niks van de katten dempt zodat alles aanzienlijk minder doordringend binnenkomt...? Of zijn er nog andere alternatieven die hiervoor een oplossing zouden kunnen zijn waarbij er niets in je gehoorgang hoeft?

Ik ben zelf iemand die zeer snel ontwaakt en ga nu met koptelefoon op slapen. Ik zet een playlist op,,,, jaaaa nu komt ie. "Adhd sleep playlist" zo van Spotify.

Deze kalmeert mijn hersens en binnen no timw slaap ik. Koptelefoon gaat wel af, maar doordat mijn hersens kalmer zijn komen geluiden nier meer zo scherp door.

Hoe oud is de kleine, of heb ik dat gemist.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:24

pmarena schreef:
Rot he.... die van mij snurkt gelukkig lang niet elke nacht en ik kan er over het algemeen prima doorheen slapen met Herriestoppers, alleen elke nacht die dingen in je gehoorgang is gewoon niet zo best voor de huid van die gehoorgang -O-

Ligt dat niet aan het materiaal? Ik zou eens wat verschillende doppen proberen als je in principe wel tevreden bent over de werking.
De loops zijn als genoemd, je hebt schuimrubberen bij de drogist. Ik slaap zelf met de wax-oordopjes van de drogist. Je kan ze ook nog op maat laten maken bij de audicien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:46

Ilsiie schreef:
Okee ik slaap sinds jaren met de Loop quiet, dat zijn wel die van siliconen en liggen plat in het oor en zijn de enige die ik verdraag. Ik draai wel veel in mijn slaap en verloor ze dan (heb ze niet zo vast erin) maar heb ze met een touwtje aan elkaar gebonden dat ik ze in mijn slaap weer terug kan vinden :')

Al het andere werkte bij mij helaas niet, al zou ik soms echt weer graag zonder 'iets' willen kunnen slapen

Handige oplossing met het touwtje :D +:)+

Ir111 schreef:
Ik heb van die vervormbare silicone dingen. Die doe ik meer in de schelp dan in de gehoorgang zelf. Ik ben vrij hysterisch met dingen aan mijn oren maar dit kan ik goed hebben. Ik ben een zijslaper. Dingen helpen goed.

Ja dan misschien toch zoiets maar proberen...dan krijgt in ieder geval die gehoorgang wat meer rust :(:)
Welke heb jij als ik vragen mag, en heb je ook wel eens andere geprobeerd...?

Myfairytale schreef:
Ik volg graag mee.
Oordopjes is niets voor mij en de band die ik nu heb vind ik niet prettig slapen. Hij verschuift en ondanks dat de speakertjes extra dun zijn, kan ik er absoluut niet mee op mijn zij liggen. :n

Die verwachting heb ik ook inderdaad.... -O-

GG: ja vroeger deed ik dat ook wel eens. Maar vind ik nu geen oplossing. Ik heb inmiddels echt oordopjes nodig helaas := Het was 10 jaar geleden nog een kleine, nu inmiddels iets minder klein _O-

Goof schreef:
pmarena schreef:

Ligt dat niet aan het materiaal? Ik zou eens wat verschillende doppen proberen als je in principe wel tevreden bent over de werking.
De loops zijn als genoemd, je hebt schuimrubberen bij de drogist. Ik slaap zelf met de wax-oordopjes van de drogist. Je kan ze ook nog op maat laten maken bij de audicien.

Ja het materiaal bepaalt hoe snel de irritatie komt. Maar Herriestoppers zijn voor mij in de loop der jaren het beste materiaal gebleken. Alleen elke dag (nacht dus) urenlang in de gehoorgang is gewoon niet houdbaar dus ander materiaal is niet de oplossing, maar andere manier van geluid tegenhouden waarbij je niet de gehoorgang in moet.

Wax dopjes duw je ook best een eindje naar binnen volgens mij...? En op maat gemaakte oordoppen gaan ook naar binnen toch?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:01

Beste tip voor mij was oordoppen op maat bij de audicien. Wat een verademing, geen pijnlijke oren doordat mn gehoorgang vervormd wordt door te grote oordoppen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:10

Super dat je de beste oplossinh hebt gevonden +:)+

Maar zover ik zie gaan die toch nog een behoorlijk stuk de gehoorgang in toch...?
Dat is voor mij dan niet handig... maar wellicht kan ik eens uitzoeken of ze ook een modelletje maken dat alleen de oorschelp afsluit.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:19

Je kan eventueel een klein stuk afknippen, waardoor ze minder ver je gehoorgang in hoeven en ze niet irriteren/extra druk geven als je op dat oor ligt.
En ze dagelijks vervangen, maar dat doe je misschien al.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:23

Ik slaap inmiddels al vijftien jaar met oordoppen en de enige keer dat ik het niet doe is als we puppy's hebben. Eerlijkheidshalve heb ik nog nooit last gehad van oorpijn of ontstekingen gerelateerd aan het slapen met oordoppen.

Heb je misschien oncomfortabele oordoppen en moet je juist kijken naar een ander merk of iets dergelijks?

Niet direct antwoord op je vraag maargoed.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:32

Ik heb een band, fijn om te dragen en ik kan ook op mijn zij liggen. Maar ik vind ‘m waardeloos om geluid buiten te houden, mijn partner snurkt vrolijk door het geluid dat uit de oordopjes komt. Dus ik gebruik ‘m alleen om nog een half uurtje muziek te luisteren in bed.

Om het gesnurk buiten te houden, moet ik het geluid uit de oordopjes zó luid zetten, dat ik dáár niet meer van slaap. :D

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:41

https://amzn.eu/d/02o5DZzK

Misschien werkt zo'n type oordop voor je. Deze gaan niet echt in de gehoorgang, maar sluiten wel goed af voor geluid. Dat laatste is uiteraard wel afhankelijk van of de pasvorm bij je oren past, maar dat is helaas bij ieder type oordop een kwestie van proberen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:43

Ik heb deze.

Ik heb verschillende foam soorten geprobeerd. Krijg ik oorpijn van. Als ik langer dan een uur airpods oid i heb krijg ik ook oorpijn. Maar die siliconendingen gaan wel goed.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:21

Ik slaap al jaren met op maat gemaakte oordoppen.
En heb nooit onstekingen in mijn oor.

Je zou bij de audicien kunnen vragen of ze de oordoppen minder diep en met oorschelp afsluiting kunnen maken.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:27

Audicien hier!

Slaapdopjes op maat laten maken!
Die gaan echt niet super diep en zijn van flexibel materiaal. Daarbij vlak (of soms iets uitgehold) aan de buitenkant waardoor je er geen last van hebt als je op je oor ligt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:37

Ik heb sowieso geen last als ik op mijn oor lig, qua comfort zijn Herriestoppers echt prima :j
Alleen het langdurige gebruik / het vele uren in mijn gehoorgang hebben van 'iets' nekt me. Ik denk dat het gewoon het zeg maar afsluiten van de huid is, die daardoor te lang niet vrij kan ademen of zoiets.

Denk je dat op maat gemaakte ook dermate kort kunnen dat ze amper je gehoorgang in gaan, hooguit een mm of 5 het gaatje in zeg maar, en dan nog werken...? Want Herriestoppers gaan er nu ook weer geen meters in zeg maar := En de irritatie is echt al op het begin van mijn gehoorgang...

Bij siliconen dopjes voelde het ook sneller vervelend dan bij Herriestoppers. Dat leek ook minder te ademen zeg maar. Maar dat zou ook nog kunnen komen omdat ik van die siliconen Sleeperz ofzo gebruikte waar zo'n stokje in zit dat niet handig is met zijslapen.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:39

sans6 schreef:
Audicien hier!

Slaapdopjes op maat laten maken!
Die gaan echt niet super diep en zijn van flexibel materiaal. Daarbij vlak (of soms iets uitgehold) aan de buitenkant waardoor je er geen last van hebt als je op je oor ligt.

Ik volg ook even mee hier. Heb helaas ook veel last van het gesnurk van mijn man. Hij heeft een spelconsole beugel hiervoor, maar soms heeft hij toch periodes helaas.

@sans6, maakt elke audicien dezelfde soort oordoppen? En heb je er evt een plaatje van? Waar moet ik op letten? En weet je toevallig een audicien in de omgeving van Breda/Tilburg?