Nuud deocreme

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Nuud deocreme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:24

wie gebruikt het en hoe?
hoe vaak moeten jullie opnieuw smeren en hoe en waarmee wassen jullie dan je oksels?

door een frozen shoulder is mijn oksel dusdanig stuk en geïrriteerd dat ik geen gewone deo meer kan gebruiken.
ben al een tijdje bezig met 2 a 3x per dag wassen (sanex zero), wat echt nodig is i.v.m. stinkoksel, en smeerde er dan sudocreme op tegen de wrijving en irritatie, maar dat droogt ook weer erg uit.

sinds gister nuud aan het proberen, maar ook daarbij nog wel stank aan de oksels. huid in de aangedane oksel is op sommige plekken verdikt, grijs en stug.
moet nu nog steeds 3x per dag wassen i.v.m. de stank, en smeer dan dus ook steeds opnieuw de nuudcreme (hoeveelheid erwtje) , maar zo gaat zo'n klein tubetje wel heel snel op.

iemand tips?

belle_boef

Re: Nuud deocreme

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:26

Kan je niet de sudocreme weghalen en iets van een maandverband in shirt plakken en die verwisselen? Al dat wassen en smeren lijkt mij geen goed doen voor je huid

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:28

ik heb het ook eens geprobeerd, maar deed voor mij idd ook weinig :=, terwijl een vriendin het juist heel fijn vindt. en gewoon zon roller deodorant?

beterschap met je schouder!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:32

Heb je al eens met een apotheker of huisarts overlegd?
Klinkt alsof je huid deels ontstoken is, en je een medische crème nodig hebt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:36

Ik gebruik door eczeem-klachten in de oksel geen "gewone" deo meer. Nuud ken ik niet. Ik heb een poosje deo gehaald bij de apotheek. Dat zou je ook nog kunnen proberen.
Als de huid geïrriteerd is dan in elk geval geen sprays en (alcoholhoudende) vloeistoffen/deorollers gebruiken.
Ik gebruik nu zelf al jaren de deocrème van Therme, die verdraag ik goed. De stick lijkt ook goed te gaan.
Therme heeft ook een speciale "sensitive" lijn.

Wat bij mij wel absoluut nodig is om het fris te houden: oksels scheren.
De geur blijft erg hangen in de haren en de gladde huid is eenvoudiger schoon te houden.
Geen sudocrème gebruiken, dat droogt idd uit. Hoe gek het ook klinkt: vaseline. Wat je ook kan proberen is de Lidl voetencrème met urea (de rode tube):
https://www.lidl.nl/p/voetencreme/p98897

Vervelend probleem, op gegeven moment ruiken ook al je shirts niet meer fris. En worden in de was ook (bijna) niet meer fris.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:48

Sudo is zeker niet de beste oplossing. Als oksel stuk is Engels pluksel er tussen tegen de wrijving
Misschien met zoete olie de oksel schoonmaken van de resten na sudo gebruik.
Ik gebruik nuud , heel fijn nooit meer stank
Om de 3 dagen smeren
Eerst wachten tot oksel beter is
Wellicht zinkoxide betere oplossing voor jouw probleem van kapotte huid in combi met Engels pluksel
Laatst bijgewerkt door boedjang op Vandaag, 09:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:49

Na een lange tijd van stinkende oksels heb ik een aantal dingen veranderd.

Ik gebruik Nuud, standaard na het douchen. Erg tevreden over! Dun laagje opsmeren is wel belangrijk, niet te dik.

Daarnaast was ik mij met een natuurlijke douchegel, helaas worden deze niet meer gemaakt, ik heb nog een paar tubes.

Sanex zero heb ik ook staan maar als ik standaard daarmee was ga ik toch meer ruiken/zweten.

Ook gebruik ik Loveli deo, daar kun je ook naar kijken. Heerlijke deo!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:57

Geen ervaring met Nuud, wel met crème. Ik gebruik al jaren de Therme Sensitive crème deodorant, dat is een anti-transpirant. Heel tevreden over. Daarvoor had ik vooral met warm weer vaak uitslag/jeuk en heel geïrriteerde oksels en nu al jaren niet meer. Ik smeer het aan het begin van mijn dag na het douchen en het houdt het makkelijk de hele dag vol.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:03

Ik heb het. Bij mij helpt het niet tégen zweten, maar alle geurtjes zijn en blijven er wel mee weg!
Ik smeer twee keer per week ongeveer.

Vriendin van mij heeft het ook tijdje gebruikt maar bij haar hielp het totaal niet, dus het is persoon afhankelijk.

Edit: niet telkens je was smeren!
Gewoon als je in de avond wast smeer je een erwtje erop, de dag erop moet je dat niét herhalen.
De eerste week kan je ev de eerste drie dagen elke avond doen en dan om de twee dagen. Het product werkt het beste als je in de avond smeert, omdat in de nacht je klieren minder actief zijn en het product kan inwerken.

Ook denk ik dat al dat wassen niet ideaal is. Ik zou proberen eens een weekendje door te bijten, geen sociale dingen doen en gewoon enkel in de avond wassen met een milde zeep. Je helpt je hele huid meer kapot zo vrees ik.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:25

Is je huid kapot? Dan zou ik eerst daar mee naar de huisarts gaan en dat laten oplossen, voordat je allerlei middelen er op smeert wat het alleen maar erger maakt.

Snap dat stank echt heel rot is, maar verdoezelen ipv de oorzaak wegnemen lijkt me belangrijker.

Ik heb Loveli qua deodorant, ook 'droog' spul en geen spuitbus of roller. Bevalt hier heel goed. Maar dat is gewoon dagelijks in de ochtend 1x smeren.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:34

boedjang schreef:
Sudo is zeker niet de beste oplossing. Als oksel stuk is Engels pluksel er tussen tegen de wrijving
Misschien met zoete olie de oksel schoonmaken van de resten na sudo gebruik.
Ik gebruik nuud , heel fijn nooit meer stank
Om de 3 dagen smeren
Eerst wachten tot oksel beter is
Wellicht zinkoxide betere oplossing voor jouw probleem van kapotte huid in combi met Engels pluksel

heb je een link naar de olie en zinkoxide en pluksel die ik zou kunnen gebruiken? heb geen idee wat geschikt zou zijn namelijk.

oksel is niet stuk, de huid is op sommige plekken verdikt en grijs en verdraagt geen gewone deo,met Nuud geen irritatie, maar voor nu werkt het niet/niet voldoende. mijn niet aangedan oksel stinks nog het meeste :+

ik zal proberen te stoppen met meerdere malen wassen, maar i.v.m. de stank moet ik iets en ik wil het ook schoon houden om infectie te voorkomen.

regelmatig scheren gaat niet, kan de arm niet voldoende optillen. mijn man heeft het gisteren geschoren voor me maar het gaat erg moeilijk en is pijnlijk voor de schouder.
Laatst bijgewerkt door veneri op Vandaag, 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:05

Hier al ik weet niet hoeveel jaar super tevreden over Nuud, het werkt echt als een tierelier, beste uitvinding ooit *\o/*

Inderdaad 2x per week smeren is prima. Bij mij werkte het volgens mij direct supergoed maar je hoort ook wel dat mensen soms even moeten wennen, wat vaker smeren in het begin.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:08

Ik zou dan toch botox overwegen. Gemiddeld 4-6 maanden werkt zo'n behandeling. Dan kan je huid mooi tot rust komen. Kan ook best zijn dat je de behandeiing in deze situatie vergoed krijgt.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:13

botox in mn oksel?
weet niet waar ze dan prikken, maar arm omhoog gaat niet/nauwelijks.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:16

Vaak kan je voor botox wel liggen, wellicht is dat dan makkelijker om je arm open te leggen? als je die niet omhoog moet houden zeg maar?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:22

Ik zie bij kruitvat etc ook te koop
Als niet stuk is hoef je de zink er ook niet op te doen( wel altijd handig om in huiscte hebben). Engels pluksel ook bij kruitvat, dat houdt in iedergeval de smetplek weg.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:24

Geen deo gebruiken een optie?

Toen ik mijn schouder uit de kom had en 2 operaties kreeg ik ook flinke irritatie onder mijn oksel. Dat het ook open ging.

Ik ben toen gaan wassen met idd de sanex zero.
Maar omdat het kapot was ook ingesprayd met dettol.

En ook regelmatig een zuiver gasten handdoekje ertussen geklemd zodat huid geen huid contact maakte. En vocht daar in kon trekken.

Deo heb ik niet gebruikt in de tijd van irritatie.

En geen idee wat het verschil is.
Nu jaren later kan ik wel tegen dove.
Maar kan geen sanex of fa oid gebruiken. Begint het meteen te jeuken.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:28

Ook geen last van een smetplek? Dat stinkt ook flink.

Een dun laagje zink en engels pluksel ertussen zou ik aanraden.
Zoete olie om de zink mee weg te poetsen in ook handig.

Zou er verder eigenlijk niets op gaan smeren.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:55

wat voor zoete olie is geschikt dan? ik vind bijv. amandelolie? gebruik je de olie dan ipv wassen?
en is zinkzalf niet te uitdrogend?

heb denk ik geen smetplek....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:03

Ik heb heel snel een geirriteerde huid en reageer meest heftig op smeerseltjes en warmte. Ik gebruik eigenlijk alleen water en in een enkele keer een aluinstick als deodorant. Maar sinds ik gestopt ben met alle soorten smeren is de geur ook nagenoeg verdwenen en de huid rustig. In de tussenliggende tijd heb ik katoenen okselpads gebruikt zodat eventueel zweet werd geabsorbeerd. Dat een paar keer per dag gewisseld en deze gewassen met alleen heet water. Daardoor was ik na lang tobben binnen 3 weken van de ellende af

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:11

Sudo droogt als een malle uit
Zinkoxide heeft wel wat van die werking maar kun je veel veiliger gebruiken, maar let op een beetje smeren . En verwijderen met olie, amandel of arachide is prima

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:13

Ik heb geen ervaring met Nuud creme, wel met stinkende hormoonzweet-geur onder mijn oksels vandaan.
En die heb ik compleet laten verdwijnen met de deodorant van Loveli.
Ik "stempel" mijn oksels 1x per dag met de deostick in de ochtend en ik ruik de hele dag fris.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:25

Mij bevalt Nuud prima. Was met gewoon zeep of douchegel en smeer elke 2-3 dagen Nuud en kan merken als ik te laat smeer omdat ik mezelf weer ruik :')

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:27

Marije_jiplover schreef:
Ik heb geen ervaring met Nuud creme, wel met stinkende hormoonzweet-geur onder mijn oksels vandaan.
En die heb ik compleet laten verdwijnen met de deodorant van Loveli.
Ik "stempel" mijn oksels 1x per dag met de deostick in de ochtend en ik ruik de hele dag fris.

Hier dezelfde ervaring. Topspul!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:39

Hier iemand die lange tijd nuud heeft gebruikt met goede ervaring. Helaas moest ik op den duur steeds vaker smeren waardoor ik toch een alternatief heb gezocht. Bij een vriendin werkt Nuud na jaren wel altijd nog naar tevredenheid.

Zodoende kwam ik uit op Wild deo. Werkt super! Daar zou ik dus zeker eens naar kijken.