Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
DuoPenotti] schreef:Jij bent een vriendin of familielid, niet iemand die er beroepsmatig voor kiest om mensen te begeleiden en om 17.00 uur de deur achter zich dichttrekt.
Goof schreef:Is deze persoon er echt van overtuogd iets te mankeren of gaat het om de aandacht die ermee opgeroepen wordt, zoals bijvoorbeeld van jou?
Sterrebell schreef:Esplen,ik geef regelmatig aan dat ik niet degene ben bij wie die de problemen moet droppen, dat ik er niks mee kan, dat ik niet de persoon ben om te helpen. Dan wordt er op het schuldgevoel ingepraat dat diegene niemand heeft en dat die dan wel 112 belt. Waarop ik zeg doe maar dan als je denkt dat dat je helpt. Het gevolg is dan dat ik toch weer in het ziekenhuis zit. Want "ze nemen me niet voor niets op" en uiteindelijk komt er niks uit de onderzoeken en heh ik mijn (weinige) energie verspilt aan (geirriteerd) in het ziekenhuis zitten.
Wat andere mensen hierboven ook schrijven; wat als er dit keer toch wél wat aan de hand is?
Hutcherson schreef:Zou er zelf vrij moe van worden, de paniek, de telefoontjes... Maar je zal maar zeggen 'hou nu eens op met je drama' s, er mankeert niks' en de volgende dag is ze dood. Dus je moet het eigenlijk elke keer aannemen als waarheid.
Beetje 'the boy who cried wolf'
Sterrebell schreef:@petpa, de persoon zit al 20 jaar op de bank thuis, omdat die bang is dat er op straat wat gebeurd. Thuis op de bank zichzelf aan het gek maken. Conditie hierdoor ook 0. Ook hyperventilatie hierdoor. Degene wordt ook al een dagje ouder.
Er is dus niet perse een aanduidbare oorzaak, behalve datgeen die zelf heeft bedacht.
Menories; munchhausen is het zeker weten niet. Het bijzondere is wel dat als er bij iemand anders iets speelt, de klachten van deze persoon ineens erger lijken te worden. Wat deze persoon heeft is altijd erger. Alleen vindt die dat die niet serieus wordt genomen.
En ja, het wordt wel tijd voor mij grenzen te stellen.
@Esplen: dankjewel!
@Hutcherson: Ja ben er erg moe van, vandaar ook dit topic...
@Rubs, heftige situatie ook voor jou. Maar zoiets moet het idd misschien gaan worden. "Je mag 1 keer per week een kwartier zeuren en verder niet meer" oid..