Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
germie schreef:Is het aan beide kanten? Of aan 1 kant? En wisselt die kant? Want er is immers een neuscyclus en dan wisselt het door welke kant je het meeste inademt.
In de nacht heb ik wel eens dat ik wakker word en 1 kant zit geheel dicht, terwijl ik niet verkouden ben. Ik krijg ook gewoon voldoende lucht. Dat komt door die neuscyclus.
Bedoel je dit?
En als je toch al bij de KNO arts loopt, heeft die dan wel naar het tussenschot gekeken? Staat dat wel recht?
Taucha schreef:Ik weet je woonsituatie niet, maar ga eens na of er ergens schimmel zou kunnen groeien. Een vochtige kelder, kruipruimte. Of een lekkend dak dat het vocht afvoert via de spouw, oid.
Als dat uitgesloten is zou je eens kunnen kijken of het minder wordt wanneer je een week of 2 helemaal geen suikers / snelle koolhydraten eet (alle zoete dingen en pasta, witte rijst etc)
gonniee schreef:Gebruik je neusspray met xilomethazoline? Die mag je namelijk niet langer dan 10 dagen gebruiken, omdat je juist daar deze klachten van kan krijgen
Marigold schreef:Ik heb het ook. Zelfs als mijn neus zo erg is dichtgeslagen komt er bij druk zoals niezen of proberen te snuiten lucht uit mijn traanbuisjes.
Het is heel erg vervelend, ik heb al flixonase neusspray van de huisarts en dat helpt wel wat maar niet volledig. Elke keer ademen kan er gewoon gevoelsmatig een klepje dichtgaan in mijn neus waardoor ik naar adem moet happen als een soort vis.
Dus ik lees even mee, zou zelf ook graag weten wat eraan te doen is. Ik gebruik citricine van de supermarkt. Scheelt wel wat. Heb het (anti histamine) nu ook op recept van de huisarts, dat moet ik nog ophalen. Geen idee of dat beter werkt als die van de supermarkt, ik hoop van wel.
Het kan goed huisstofmijt zijn. Bij mij in huis is daar voor mijn gevoel geen beginnen aan.. maar misschien moet ik er toch eens aan beginnen daar wat aan te doen