Tanden bleken, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Tanden bleken, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:01

Ik drink veel koffie en helaas mijn tanden worden nu echt te geel, heel lelijk vind ik zelf.

Ik wil dus graag mijn tanden laten bleken. Daar zijn veel vervelende bedrijven voor. Zo zag ik de tandenbleker met bv een hollywoodsmile. Die behandeling kun je op 1 dag doen maar ook op 2 dagen.
Ik heb er totaal geen ervaring mee, dus ik heb geen idee wat handig is.

En werkt het ook echt?
Wie kan me meer vertellen ? Tips voor adressen zijn ook welkom.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:27

Fitzroy schreef:
Ik drink veel koffie en helaas mijn tanden worden nu echt te geel, heel lelijk vind ik zelf.

Ik wil dus graag mijn tanden laten bleken. Daar zijn veel vervelende bedrijven voor. Zo zag ik de tandenbleker met bv een hollywoodsmile. Die behandeling kun je op 1 dag doen maar ook op 2 dagen.
Ik heb er totaal geen ervaring mee, dus ik heb geen idee wat handig is.

En werkt het ook echt?
Wie kan me meer vertellen ? Tips voor adressen zijn ook welkom.

als je zou willen bleken, zullen eerst de tanden en kiezen schoon moeten gemaakt. Koffie aanslag kan best behoorlijk zijn, misschien is na het reinigen bleken niet meer nodig.

Behandeling in een dag….. kijk eerst of er een tandarts bij betrokken is, want vaak worden hier behoorlijk agressieve materialen gebruikt. Daarbij lig je een tijd met je mond open, waardoor je tanden door uitdroging al witter lijken. Veel mensen mogen begeleiden, aardig wat ervaring mee, dus als je meer wil weten… stel je vragen gerust

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:28

Als tandarts mijn tip

Wanneer je veel koffie drinkt zit er vaak verkleuring op en in je tanden beste is om te starten met airflow dat is de aanslag weghalen met poeder deeltjes bij de tandarts of mondhygiëniste

Als je daarna nog wil bleken (bleken is altijd een tijdelijk iets afhankelijk van levenstijl zo een 3 á 4 maanden zichtbaar) en pakt het beter en minder kans op kleurverschillen in de tand zelf
. Op aanslag, tandsteen en ook eventueel vul materiaal werkt bleek middel anders in en kan vlekkerig worden. Thuis bleken met een op maat gemaakt bleek bitje is het beste maar daarvan kunnen initieel kosten hoger zijn (dat zit in het bitje, ook al gaat de gel thuis langer mee en kan je die nabestellen en bleken zo herhalen)

Bij een studio of eenmalige behandeling is het directe resultaat vaak heel duidelijk maar dat komt ook door de uitdroging van de tanden door de lamp.
Online iets van strips bestellen zijn ook helaas veel dropshippers en je weet niet wat je krijgt dat kan goed gaan maar ook heel erg niet.

Jester_

Re: Tanden bleken, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:36

Ik laat 1x per half jaar tot een jaar me tanden bleken. Dan is blijft het bij onderhoud en is het vaak 2x 20 min.

Anders blijf je best een poos zitten en ik vind het verschrikkelijk haha. Om echt een paar tinten lichter te gaan heb je zo 5 a 6 sessies nodig van 20 min

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:37

Allereerst de mondhygiëniste bezoeken, op aanslag bleken heeft geen effect.
Thuisbleken biedt de tandarts ook vaak aan, die concentratie is vaker wat beter dan menig vrij verkrijgbaar setje.

Heb je vullingen? hou er dan rekening mee dat die niet mee verkleuren en dat vlekken op kan leveren.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:58

Ik ga 2 x per jaar naar de mondhygieniste en gebruik een bleekset van de tandarts. Ze maken een bitje en verder kan je bij elk tandarts bezoek een setje met gel kopen als je dat wilt. Het bitje inclusief de eerste set met gel was 400 euro, en de gel kost me 35 euro geloof ik.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:01

Ik gebruik de whitening strips en de tandpasta van Crest. Werkt prima. Kun je zo op Inet bestellen.
Is Amerikaans en dat zien ze liever niet in Eu maar het werkt beter dan de brave stripjes en pastas die hier wel verkocht worden.
Ik doe 2x per jaar een kuurtje met de strips (die je heel handig ook iets kunt oprekken om nog meer tanden te bereiken) en dagelijks 2x poetsen met de deep stain remover.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:04

lovelynutia schreef:
Als tandarts mijn tip

Wanneer je veel koffie drinkt zit er vaak verkleuring op en in je tanden beste is om te starten met airflow dat is de aanslag weghalen met poeder deeltjes bij de tandarts of mondhygiëniste

Als je daarna nog wil bleken (bleken is altijd een tijdelijk iets afhankelijk van levenstijl zo een 3 á 4 maanden zichtbaar) en pakt het beter en minder kans op kleurverschillen in de tand zelf
. Op aanslag, tandsteen en ook eventueel vul materiaal werkt bleek middel anders in en kan vlekkerig worden. Thuis bleken met een op maat gemaakt bleek bitje is het beste maar daarvan kunnen initieel kosten hoger zijn (dat zit in het bitje, ook al gaat de gel thuis langer mee en kan je die nabestellen en bleken zo herhalen)

Bij een studio of eenmalige behandeling is het directe resultaat vaak heel duidelijk maar dat komt ook door de uitdroging van de tanden door de lamp.
Online iets van strips bestellen zijn ook helaas veel dropshippers en je weet niet wat je krijgt dat kan goed gaan maar ook heel erg niet.

dit.

ik heb bij de tandarts een bitje aan laten meten. Krijg je een tube pasta mee die je tijdens het slapen in het bitje kunt doen.

Ik slaap er nu nog eens in de zoveel tijd mee met de pasta, om het bij te houden.

werkt perfect

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:35

Ik heb het ook via de tandarts laten doen.
Bitje laten maken, hij heeft het goed gereinigd en thuis de behandeling gedaan.
Geloof dat het Cavex heet. Als ik de behandeling wil herhalen bestel ik via hem die gel los.
Ben er erg blij mee, geen spierwitte tanden maar wel lekker fris.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:54

Ik zou ook naar de tandarts gaan hiervoor. Is wel duurder, maar wel echt effectief. Bij de bedrijven waarvoor je 20 minuten ofzo in de stoel zit, werkt het echt niet.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:56

rockey schreef:
lovelynutia schreef:
Als tandarts mijn tip

dit.

ik heb bij de tandarts een bitje aan laten meten. Krijg je een tube pasta mee die je tijdens het slapen in het bitje kunt doen.

Ik slaap er nu nog eens in de zoveel tijd mee met de pasta, om het bij te houden.

werkt perfect

Dit heb ik ook. Werkt echt goed. Maar als je koffie blijft drinken is het resultaat altijd maar tijdelijk natuurlijk :)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:33

Ik had uitgebreid onderzoek gedaan naar een goede thuisbleek set, en heb het bij de derde keer gebruik ( moet een heel aantal keren 1x per dag ) het voor elkaar gekregen om mijn slokdarm te verbranden. Ik dacht echt dat ik niets doorgeslikt had, maar blijkbaar toch Dus ik zou van harte aanraden om het bij de tandarts te laten doen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:55

CobCowgirl schreef:
Ik zou ook naar de tandarts gaan hiervoor. Is wel duurder, maar wel echt effectief. Bij de bedrijven waarvoor je 20 minuten ofzo in de stoel zit, werkt het echt niet.

Dat kan bij de tandarts ook. Dat heet in office bleaching.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:01

Ik heb met een bitje van de tandarts mijn tanden gebleekt. Is echt jaren geleden en je ziet het nog steeds.

Voorheen werd ik gepest met de kleur van mijn tanden en zelfs vrienden kwamen soms met tips voor tandenpoetsen enzo. Was echt vervelend want ik heb gewoon goede tanden, alleen hadden ze geen populaire kleur dus..